В две свои молби за патент, подадени този месец, "Майкрософт" загатва бъдещите характеристики на Windows, вкл. вмъкване на контекстна реклама и нова странична лента за задачи.
Първата молба, с дата 5 юли е за рекламен софтуер, който използва приложенията и информацията в потребителския компютър, за да достави контекстна реклама, като интернет въобще не се използва, според публикация в informationweek.com.
Уеб базираните реклами са ограничени до взаимодействието на потребителя с уеб страницата или до приложението за търсене.
Рекламният софтуер на "Майкрософт", който може да е част от операционната система, самостоятелно приложение или негова характеристика, ще използва като контекст информация, събирана от документи, музика, съобщения за компютърния статус и имейли.
Като недостатък може да се приеме фактът, че софтуерът ще събира информация от всеки файл, намиращ се на хард диска на потребителя, което повдига въпросите за сигурността и нарушаване на личните данни.
Втората патентна молба на "Майкрософт" е била подадена на 13 юли от името на екип, съставен най-вече от членове на групата Microsoft Research.
Методът се фокусира върху потребителския интерфейс и може да се третира като подобрение на проекта GroupBar, който поставя таскбар икони в различни групи.
Патентната молба описва технология, наречена "clipping lists". Тя предвижда създаване на странична лента (sidebar), която представлява таскбар с по-подробна информация за известен брой приложения.
Вместо, например, да се показва само икона и надпис Mozilla Firefox в таскбара, както е в момента, "clipping lists" ще представя детайлна информация за това какви табове биха могли да се отворят в браузъра и всякакви сигнали за тревога, които Firefox праща на компютъра - кога един файл вече е свален или кога е възможно да се осъвремени някое приложение.
Обектите, поставени в страничната лента, ще могат да променят и цвета си в зависимост от състоянието, в което се намират.
Малък недостатък на технологията е, че приложенията няма да се появяват автоматично в страничната лента, а потребителят ще трябва да ги минимизира или избере по някакъв начин, за да се появят там.
Преди повече от три години пускането на Gmail предизвика редица дебати за начина, по който се избират "контекстуално таргетирани" реклами, показващи се на потребителите. В крайна сметка идеята оцеля, въпреки съдебните атаки, мотивирани от неприкосновеността на личните данни.