П оявата на шампанско отразява силното увеличение на потреблението при рекордните 37 млн. бутилки, изпити м.г.
През последното десетилетие Великобритания е основният пазар в света за износ на алкохолната напитка, сочат данни на Междупрофесионалния комитет на виното в Шампан.
Миналия месец потребителската кошница на българина също беше променена.
В нея влезе DVD плеъра, който измести записващото видео. Памперсите пък заеха мястото на бебешките гащи с дълъг крачол, писа вестник "Стандарт".
Промяната се налага, тъй като някои стоки излизат от пазара, а други стават масови, обясниха от Националния статистически институт (НСИ).
По цените на 531 стоки и услуги ще се измерва инфлацията през 2006 г.,
обявиха от НСИ. Те са с 5 по-малко спрямо м.г. Общо 79 стоки и услуги са променени, добавени или махнати.
Уокмените са изместени от CD плеърите, вместо дискети се купуват CD-та, под наем се взимат не видеокасети, а DVD-та с филми. Към потребителската кошница са добавени и едноседмични почивки на море и планина в България, както винетките, изброява изданието.
При някои храни е променен грамажът.
За киселото мляко например се взема кофичка от 400 г, вместо от 450, както досега. За млечния шоколад пък се приема грамаж от 90 г, вместо от 100.
Причината за промяната е, че стоките в по-малки разфасовки се купуват повече. До 37% намаляват парите от семейния бюджет, които харчим за храна, сочат данните. Миналата година за трапезата са отивали 38% от разходите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!