В края на миналата седмица Microsoft отправи към Yahoo предложение за закупуване на стойност $44,6 млрд. Цената, която корпорацията е готова да плати превишава с 62% цената на акционерния капитал на Yahoo. Акционерите на Yahoo могат да избират дали да получат по $31 на акция (за акции които към момента се търгуват по около $19) или да получат акции в обединената компания, които са „отлична инвестиция”, както се казва в писмото на Сив Балмър до борда на директорите на Yahoo.
Както заявяват от софтуерния гигант, на пазара на онлайн рекламата все повече укрепва господството на Google, а сливането на Microsoft и Yahoo би довело до създаването на ефективен конкурент.
От Microsoft прогнозират, че пазарът на Интеренет реклама, който през 2007 г. достигна $40 млрд. ще се удвои до 2010 г. Обединяването с Yahoo ще даде на Microsoft възможност да редуцира капиталовите си разходи, необходими за участието в този пазар. Експертите на софтуерния гигант очакват сделката да донесе икономии от около $1 млрд. благодарение на увеличаване на аудиторията, интеграция на усилията влагани в изследователски инициативи и т.н.
В Microsoft предвиждат да предложат на водещите специалисти на Yahoo парични премии, с цел да ги задържат в компанията след сливането.
Изявленията от Google характеризират евентуалното сливане като „проблематичен въпрос, който поставя на изпитание основните принципи на Интернет”.
Все пак дори ако сделката се осъществи обединената компания ще има околоо 30% от заявките за търсене в U.S. и около 10% от тези в Европа, така че Google също има своите оръжия в конкурентната надпревара.
По материали на IDG News Services
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!