До 31 декември т.г. при всяка закупена плюшена играчка в магазините на ИКЕА, фондацията на компанията (IKEAfoundation.org) ще дари eдно евро за образователни програми на децата по света, подкрепени от УНИЦЕФ и организацията Save the Children.
Кампанията, която се провежда всяка година във всички магазини на веригата по света, тази година за първи път е и в България.
По този начин ИКЕА подпомага развитието на образованието на деца от целия свят, като им помага да растат по-добре и да бъдат по-пълноценни в семейството и в обществото.
Българскитe клиенти на ИКЕА подпомагaт инициативата, като на практика даряват по два лева при покупка на плюшена играчка.
Целта на кампанията за
плюшени играчки на ИКЕА за 2011 г. е
да събере сума от 12 млн. евро.
През
миналата година по време на тази годишна кампания е постигнат рекорд от набрани
средства в размер на 11,4 млн. евро в повече от 300 магазина в световен
мащаб.
Това дава възможност на УНИЦЕФ и на организацията Save the Children да
развият съществуващите образователни програми, да увеличат пилотните проекти и
да инициират нови усилия за подобряване на условията в училищата и за
гарантирането на правата на децата за качествено образование в много страни -
от Централна и Източна Европа до Азия и Африка.
"Купуваш подарък за дете, което
обичаш и помагаш за образованието на друго,
което вероятно въобще не познаваш" - отбелязва Пер Хегенес, главен изпълнителен директор на Фондацията ИКЕА.
"Това е възможност да ангажираме всичките 626 милиона посетители на магазините на ИКЕА по света, като при това разпространяваме сред тях посланието каква е значимостта на образованието за позитивните промени в живота на децата.
Първият в България магазин на шведската компания ИКЕА бе открит в София през септември т.г. Той е 324-ият от веригата в света.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!