14
Пз з следващите дни близо 2000 сгради в района на Централна гара в
София може да останат без парно заради кражба в един от
колекторите на "Топлофикация-София", съобщи БНТ. Неизвестни лица са разбили метално съоръжение, чиято цена в изкупните пунктовете за скрап е едва около 6 лв.
Дружеството обаче ще трябва да похарчи 250 хил. лева за ремонт.
Крадците проникнали в колектора край гарата и се опитали да откраднат манометъра заради медната сплав в него.
Тя обаче е само около 400 г и те не биха могли за вземат почти никакви пари за нея.
Според изпълнителния директор на дружеството Стоян Цветанов тези тръби са около 920 км в цялата столица.
"Няма как да охраняваме всеки линеен метър. Правим каквото можем, но набезите и загубите са жестоки.
Представете си какво се случва с тези столичани, които трябва да останат между 19 и 24 часа на студено", коментира той.
За момента от "Топлофикация" са намерили технологично решение да не спират топлоподаването, а ремонтът е отложен за малко по-топло време. Нямало обаче гаранция, че разбитият колектор ще издържи.
Заради топлината, която излъчва той, около него живеят клошари, разказва БНТ. Управата на дружеството допуска и те да са извършителите.
Само за миналата година е имало 950 подобни инцидента, а за януари тази година те са 48.
В момента парламентът разглежда промени в Наказателния кодекс, които предвиждат строги наказания за крадците на черни и цветни метали, тъй като много от кражбите поставят под риск живота и здравето на хората.
Приоритет на "Топлофикация-София" ще бъде финансовото стабилизиране на дружеството и изграждане на нова мощност в ТЕЦ "София", която ще може да изгаря остатъчен ресурс от завода за преработка на отпадъци, заяви по-рано днес Цветанов в интервщ за БТА.
Очаква се дружеството да изпълни в пълен размер ремонтните си разходи за миналата година и да подмени около 10 км тръбопроводна мрежа през 2011 г.
Средствата за ремонти трябва да нараснат, но голяма част от тях са не за подмяна на мрежата, а за ремонти на машини и съоръжения, уточни Цветанов.
По думите му е невъзможно клиентите да плащат два пъти за едни и същи ремонтни дейности, защото ако не са изразходвани по предназначение, средствата отиват за плащане на гориво.
Дружеството ще продължава да води дела за събиране на просрочени задължения на клиенти и ще въведе програма "Лоялен клиент" за коректните си платци.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!