0

Д евизът гласи: Икономия на гориво! Опитите в това отношение не са от вчера - всички помним модела "Лупо" на "Фолксваген", рекламиран навремето много шумно като колата, която ще харчи само по 3 л гориво на 100 км.

Като че ли обаче си останахме само с рекламата, поради простата причина, че колата не успя да спечели купувачите и не се превърна в масов автомобил, коментира българската редакция на радио "Дойче веле".

Сега производителят от Волфсбург е решил да направи нов опит - за 2010 г. той планира пускането на пазара на еднолитрова кола. Едно трябва да е ясно обаче още отсега - подобно на "Лупо" и новият суперикономичен VW обаче със сигурност няма да бъде евтин.


Както съобщи шефът на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн, каросерията на автомобила ще бъде изработена предимно от изкуствени субстанции и магнезий, двигателят ще бъде едноцилиндров с обем от 300 куб. см., а максималната скорост ще достига 120 км/ч.

Ето какво мисли за бъдещия екологичен хит сред автомобилите професорът по автомобилна икономика Фердинанд Дуденхьофер от Гелзенкирхен: "Когато се движите с колата по магистрала, ще трябва да се кръстите постоянно, да не бъдете изпреварвани от ТИР-ове. Трудно мога да си представя, че от този модел ще бъдат продадени много автомобили - може би между 500 и 1500 бройки."

Автомобилът-чудо ще бъде построен върху платформата на концептуалния модел Up!, представен от "Фолксваген" на автомобиления салон във Франкфурт.

Това ще бъде малък 4-местен автомобил. Независимо от късите срокове Дуденхьофер смята, че е възможно колата да се появи на пазара през 2010 г.

Въпросът обаче е на каква цена. Със сигурност това няма да бъде съвсем евтина кола, признава и говорителят на концерна Мойрер:

"Автомобил, който харчи само по 1 литър гориво - това струва много пари. Той идва, за да запълни една свободна ниша."

Проф. Дуденхьофер смята, че с този проект "Фолксваген" преследва основно две цели: от една страна той ще бъде използвана като тестов автомобил за пестящи гориво нови технологии, и второ - в условията на дебата за защитата на климата това ще служи на екологичния маркетинг.

"По този начин VW гради екологичен имидж. Затова и проектът ще бъде пуснат не като прототип, а в ограничено серийно производство", обяснява той.

За Вернер Рее, който работи като експерт по транспорта към Съюза за опазване на околната среда, еднолитровата кола е нещо като "смокиновото листо" за една неуспяла от гледна точка на екологията стратегия за продажби.

Защото въпреки високите технологии и сравнително икономичните съвременни двигатели, концернът "Фолксваген", както и повечето останали германски производители на автомобили, не изпълнява задължението на автомобилната индустрия по отношение на изпускания въглероден двуокис в атмосферата.

От 2008 г. допустимата норма трябва да стане 140 грама CO2 на километър, а в момента средната стойност при VW е на ниво 173 г, посочва Рее.

"Всеки производител трябва да покрие новите изисквания, а само един единствен модел, който вероятно ще бъде продаден в хиляда, или да речем в 10-хиляден тираж, не помага много за изпълнението на критериите на бранша като цяло. За това е необходимо да бъдат подадени най-малко 100 хил. автомобила", коментира той.

Отчасти причините се дължат и на потребителите, които продължават да предпочитат по-големите пред по-малките и икономични градски автомобили, независимо че са солидарни с темата за нуждата от защита на природата.

Никога в Германия не са се подавали толкова много мощни автомобили, колкото днес, посочва Дуденхьофер.

"И сега на пазара се предлагат икономични автомобили, вземете например "Ауди A2", " Фолксваген Лупо" или всички еко-модели на "Опел". Всички те се провалиха и вече не се търсят", обяснява той.

Проф. Дуденхьофер е убеден, че се нуждаем от промяна в цялостната философия. Според него е крайно време е търговията с вредни емисии да стане задължителна и за автомобилната промишленост.

С неговото мнение обаче категорично не са съгласни министрите на транспорта и икономиката на Германия, както и хората от автомобилния бранш.

Напълно погрешна е маркетинговата и рекламната стратегия на производителите, смята и Рее:

"VW влага милиарди евро в рекламата на автомобили, които изпускат над 200 г въглероден двуокис. Същото важи и за останалите германски производители. Затова може би е добре те да обмислят наново рекламната си стратегия", препоръчва той.

Сбърканата рекламна стратегия, но така също и липсата на ограничение за максимална скорост водят това, че днес Германия изпуска с 11 грама на километър повече въглероден двуокис, отколкото Франция.

Същевременно с целенасочена реклама "Фолксваген" успява в да продава и по-икономични автомобили чужбина.

"Обратното важи за Toyota например, която в Германия продава по-икономични автомобили отколкото тези, които реализира на японския пазар. Всичко това показва, че въпросът не опира само до самия продукт, а и до рекламната философия", подчертава Рее.

Доста съмнително е, че през 2010 г. еднолитровата кола на VW ще харчи наистина само по литър на 100 км и ще се наложи на пазара като масов автомобил.

Вероятно обаче тя може да накара много потребители да погледнат към нормалната й версия, която ще има реален разход под 4 л, и която вероятно ще струва няколко хиляди евро по-малко.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

В лекарския кабинет. - Докторе, притеснявам се за умствените си способности. - Какви са симптомите? - Много тревожни! Всичко, което каже жена ми, ми изглежда…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Емоционалните Петя и Дилян напуснаха “Един за друг” на крачка от финалите

Емоционалните Петя и Дилян напуснаха “Един за друг” на крачка от финалите

Любопитно Преди 1 час

Колоритната двойка е гост в новия епизод на подкаста “Един без друг”

Лавров: Няма с кого да преговаряме за Украйна

Лавров: Няма с кого да преговаряме за Украйна

Свят Преди 2 часа

Лавров: Те "играят" пародия на преговори

„Ал Джазира“ осъди като престъпление спирането ѝ в Израел

„Ал Джазира“ осъди като престъпление спирането ѝ в Израел

Свят Преди 8 часа

Телевизията е обект на критики от Нетаняху

Папата поздрави православните християни с Великден

Папата поздрави православните християни с Великден

Свят Преди 9 часа

Той призова също: Да продължим да се молим за измъчена Украйна

Чудо в църква в Странджа в навечерието на Великден

Чудо в църква в Странджа в навечерието на Великден

България Преди 9 часа

Днес отец Йордан обяви една от иконите на храма "Св. Пантелеймон" за миротечаща

"Хамас" обвини Нетаняху в саботаж на преговорите

"Хамас" обвини Нетаняху в саботаж на преговорите

Свят Преди 9 часа

Според Хания палестинската групировка желае да постигне цялостно прекратяване на огъня

Младеж се призна за виновен за нападението над политик в Германия

Младеж се призна за виновен за нападението над политик в Германия

Свят Преди 10 часа

Евродепутатът Матиас Еке, водач на листата на ГСДП в провинция Саксония за евроизборите през юни, беше нападнат от четирима неизвестни

"Израел не може да приеме това": Нетаняху отхвърли предложението на "Хамас"

"Израел не може да приеме това": Нетаняху отхвърли предложението на "Хамас"

Свят Преди 10 часа

Отделно той обяви, че правителството му е решило да закрие базирания в Катар новинарски канал "Ал Джазира"

<p>Митрополит Григорий възвести Христовото Възкресение и отправи благослов</p>

Митрополит Григорий възвести Христовото Възкресение и отправи благослов пред храма "Св. Александър Невски"

България Преди 11 часа

Великден е най-големият празник за всички християни, който е наричан празник на празниците

Почина американски пилот рекордьор

Почина американски пилот рекордьор

Свят Преди 11 часа

Той е претърпял тежка белодробна инфекция

<p>Русия съобщи за напредък&nbsp;на фронта</p>

Русия твърди, че е превзела село в Донецка област

Свят Преди 11 часа

През последните месеци Москва редовно обявява, че е установила контрол над малки населени места в района

.

Съществува ли тайна екосистема под най-сухата пустиня на Земята

Любопитно Преди 12 часа

Учени разкриват разнообразна група бактерии, които процъфтяват в екстремната среда

Зайците, яйцата и бог Дионис: Езическите корени на Великден

Зайците, яйцата и бог Дионис: Езическите корени на Великден

Любопитно Преди 12 часа

Още от древни времена яйцата, както и зайците, са били символи на новия живот и плодородието

Снимката е илюстративна

Яйца, агнешко, козунаци: Рисковете за здравето, които крият богатите трапези по Великден

Любопитно Преди 12 часа

Преяждането може да дове­де до неприятни последс­твия, казва токсикологът от ВМА доц. Людмила Нейкова

Задържаха контрабандни цигари за близо 180 хил. лева на "Капитан Андреево" (СНИМКИ)

Задържаха контрабандни цигари за близо 180 хил. лева на "Капитан Андреево" (СНИМКИ)

България Преди 13 часа

Те били укрити в режещи машини в товарен автомобил

<p>Истинско чудо: Тази нощ водата там добива силата да лекува болести</p>

В очакване на изцелението: Магичната вода на Дамбалъ лекува само един ден в годината

Любопитно Преди 13 часа

Хиляди ще се стекат край извора в планинската местност в нощта на 5 срещу 6 май