"Кока кола" (Coca Cola) остава за осма поредна година на първо място в класацията на стоте най-могъщи марки в света (Best Global Brands 2008), а "Гугъл" (Google) прави най-голям скок и от 20-о място през 2007 г. се изкачва на десето сега.
Стойността на бранда на гиганта за интернет услуги е нараснала с 43% - най-голям скок в стотицата.
В класацията на сп. "Бизнес уик" за първи път от 2001 г. "Ай Би Ем" (IBM) измества "Майкрософт" (Microsoft) от второто място, а по-нататък в класирането на първата десетка няма промени, настъпили тази година:
4. General Electric
5. Nokia
6. Toyota
7. Intel
8. McDonald's
9. Disney
За да стане десети, Google избутва на 11-о място Mercedes Benz.
Големите губещи през 2008 г. са банковите и финансови институции.
Merrill Lynch губи 21% и се срива от 22-о на 34-о място, Citi bank е загубила 14% и пада от 11-о на 19-о място. HSBC пада от 23-о на 27-о, JPMorgan - от 32-о на 37-о, а Morgan Stanley (-16%)- от 37-о на 41-о място.
Много губят и други компании: GAP (-21%), Ford (-16%).
Напред се придвижват Gillette - от 16-о на 14-о, Oracle (+11%) - от 27-о на 23-о, Apple (+24%) - от 33-о на 24 о място.
Сред петте най-печeливши през тази година са и Amazon (+19%), Zara (+15%), Nontendo (+13%).
Съвсем нови в стотицата на най-престижните брандове са шведската компания за облекло H&M, която влиза направо на 22-о място, както и канадските Thomson Reuters и BlackBerry, италианските Ferrari и Giorgio Armani и американските FedEx и VISA.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!