Корабът бе задържан на 30 юли в пристанище Брест с обвинението, че е изхвърлил сантинни води в Бискайския залив. Когато френската регата заповядала на българския плавателен съд да се отправи към пристанище Брест, "Добруджа" е бил на 45 морски мили от френския бряг, т.е в изключителна икономическа зона и извън френски териториални води, заяви кап. Големанов. Въпреки че не било необходимо капитанът да изпълни заповедта, френската регата заплашила, че ще разруши кораба или ще нарани екипажа, посочи още той.
При пристигането в Брест били проведени разпити на капитана, третия помощник-капитан, който бил на вахта, и главният механик. Разпитите са осъществени правени без присъствието на адвокат въпреки изричното искане от страна на българите. Фактите в полза на българския кораб са, че на последното пристанище декларираните сантинни води са били 31,9 куб.м, а при проверката в Брест - 35,4 куб.м, което показва, че кораба не е изхвърлял замърсени води.
"Добруджа" не е пресичал замърсени райони и никъде по него не са забелязани остатъци от нефт, поясни още кап. Големанов. Друг факт в подкрепа на българския кораб е, че съгласно френското обвинение петното е 4 кв.км. За това са необходими 15 куб.м изхвърляне на нефтени смеси, а помпата на "Добруджа" позволява да се изхвърлят само 3,5 куб.м на час.
Свилен Дойков от отдел "Управление на безопасност и качество" към Параходство БМФ заяви, че още преди години са отчетени международните изисквания и на 15 декември 1997 г. е наредено да бъдат прекъснати всички връзки в машинното отделение, които разрешават да се изхвърлят сантинни води. Последният основен ремонт на кораб "Добруджа" е направен през септември м.г.
Членът на борда на директорите на БМФ кап. Стефан Бузев заяви: "В нас няма никакво съмнение, че това преднамерено действие и ще направим необходимото да защитим честа на флота. Надявам се, че ще бъдат отчетени ред пропуски на международното право и няма да се стигне до процес. Ние не допускаме под български флаг да плават кораби, които са под стандарта. Надявам се, че до края на годината ще имаме разрешение България да бъде извадена от черния списък."
Делото на българския кораб ?Добруджа? е насрочено за 18 ноември във френския съд.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!