Интернет предлага всичко. Електронните комуникации отдавна изместиха хартията в кореспонденцията, на път са да изместят вестниците при поднасянето на бърза и точна информация и съвсем логично се насочиха и към други територии- рекламата.
Сега онлайн маркетингът е на път да измести старите хартиени брошури и каталози на фирмите. В мрежата всичко става много бързо, достатъчно удобно и почти безплатно, както за търговците, така и за потребителите. До голяма степен този тип реклама е ориентиран към образованите и младите хора, както и е успешна комбинация между модерен маркетингов подход и екологично мислене.
Време е големите компании да се замислят над въпроса трябва ли да продължават да унищожават природата за да задоволяват корпоративните си интереси. Знаете ли, че милиони дървета се отсичат, за да се превърнат в никому ненужни каталози или брошури със отпечатани върху тях захаросани манекени седнали върху спални или дивани, рекламиращи шкафове или други мебели. С тези брошури търговците „услужливо“ ни поднасят атрактивни предложения, но всъщност просто затрупват пощите ни с ненужни лъскави хартийки, които изпращаме директно в коша. Само 5 % от хартиените реклами, както комерсиални така и политически, стигат до потенциалния потребител. Излиза така, че големите компании отсичат едно дърво за да изхвърлят 95 % от него… Ползвайки хартиени рекламни носители ние стимулираме този процес, а те нахално продължават да унищожават природата, като понякога се гордеят с това, че тиражите на каталозите им надхвърлят тиража в който е отпечатана Библията например.
На фона на засилващото се в цял сват "зелено мислене" добро впечатление правят алтернативните форми на реклама, които прилагат някои български фирми. Независимо дали от чисто екологична гледна точка или в комбинация с модерен маркетингов подход, те пренасят продуктовите си рекламни кампании в социалните мрежи, особено когато са ориентирани към интелигентния или образован потребител.
Точно пренастройката на фирмите от старите хартиени рекламни брошури към социални мрежи отвори златна възможност за техните потребители да печелят от това, че "харесват" техни страници в социалните мрежи.
Ако отворите тази седмица страницата на ЯВОР във Фейсбук например, ще видите, че там се провеждат няколко игри с големи и примамливи награди, които не изискат никакви усилия.
Ако просто "харесате" тази страница, вие реално можете, докато си комуникирате с приятели, докато преглеждате текущите си съобщения или споделяте снимки или настроения без да си мръднете пръста, да спечелите и награди като печки, хладилници, ваучери за покупки и много други.
Къде е тайната?
Много просто. Компаниите, които залагат на интернет маркетинга разчитат на това, че като станем фенове на техните страници в социалните мрежи, утре може и да обърнем внимание и на някоя интересна оферта, която ще публикуват.
Дали ще се възползвате от офертата им или не за вас няма значение, важното е че като спрете да използвате хартиените каталози ще спасите поне едно дърво, а може и да спечелите някоя от многобройните им награди.
Зелената кауза си заслужава….освен ако не искате вие да сте част от тези 5 % потребители, заради които е отсечено поредното вековно дърво?
Наградите също си ги бива, така че единственото което може да се случи е да ви падне някой великденски подарък докато сърфирате из мрежата. Заслужава си едно кликване.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!