Мд д мъж постъпва на работа във фирма и веднага му дават служебна луксозна черна лимузина за лично ползване. Такава е завръзката от произведението на Джон Гришъм и съгласете се, че подобна е мечтата на много от българите - все пак от служебната кола по-хубава няма. У нас обаче нещата стоят малко по-различно. Повечето частни компании търсят евтини автомобили, които същевременно да са непретенциозни за обслужване, удобни и надеждни. Темата на настоящия материал третира именно такова возило, което според специалистите е идеално за фирмена кола. Това съвсем не значи, че автомобилът не е предназначен за частни лица и техните семейства.
Преди няколко години японската компания Honda изкара на пазара евтин, но качествен моел, носещ моделното име City. Компактният седан с четири врати вече се предлага у нас на прилична цена. Модификацията е само една - 1.3-литров агрегат с мощност 95 к.с. и базово оборудване без наличие на допълнителни опции. Но нека започнем разглеждането на City отвън навътре.
Екстериор
Външният вид на Honda City не впечатлява с екстравагантен дизайн. "Спокойните" форми обаче вдъхват увереност и сигурност. Лините са максимално опростени и изчистни, като не са забравени и някои от модните течения. Най-ярко се открояват издължените предни блок-светлини, които са покрити с гладко стъкло, а пътепоказателите се явяват тяхно продължение и също са прозрачни. Между фаровете иделно пасва радиаторната решетка, която е с традиционната емблема на компанията. Лека доза агресия внася масивната предна броня, която е в цвета на купето и в долния си край е ефектно оребрена. Все пак външността на City е доста спорна тема. Някои харесват изчистените стандартни форми, но много от почитателите на марката си остават върли привърженици на досега познатата, подчертано агресивна муцуна.
Интериор
Салонът на "самурая" също е доста стандартен. Няма ги нетрадиционите решения, познати ни най-вече от новия Civic. Разстоянието мужду волана и предната седалка е оптимално и не трябва да се притеснявате, че влизайки в City ще си ударите коляното в кормилото. Отзад комфортът на пасажерите също е значително подобрен. Пътникът, седящ по средата, вече няма да се чувства "втора категория". Разстоянието, на ширина е достатъчно и трима мъже, например, ще се вместят идеално. Те обаче ще имат проблеми с разстоянието определено за краката. То е по-малко от стандартното за подобен род седани. Седалките се малко твърди и наподобяват германско возило, но пък за сметка на това се регулират много лесно. Бутоните по арматурното табло са достъпни и удобни за водача. Приборният панел е прост и лаконичен - скоростомер и уредите за ниво на горивото и температура на охладителната течност. Багажникът е един от най-големите плюсове на City. Обемът му е 385 литра и е напълно достатъчен за превозването на няколко големи пътни чанти, както и на почти всеки друг товар.
Въпреки че притежава някои от качествата на спортна кола, Honda City си остава подчертано фирмен или семеен автомобил с 4+1 седящи места. Поради тази причина стандартното оборудване на колата е съобразено с изискванията на потенциалните клиенти и в него са включени климатична инсталация, аудиоуредба, сервоусилвател на волана и др. Като цяло може да се каже че базовото оборудване е сравнително богато. Купето на City е перфектно оразмерено в предната и задната си част, като са оформени специални зони, които служат за абсорбиране на евентуалната ударна енергия. След това, чрез тръбна конструкция, последната се отвежда към по-външните участъци на автомобила, на безопасно разстояние от пътниците. Вратите на колата също са подсигурени. Според специалистите посочените елементи за пасивна безопасност са напълно достатъчни за спокойствието на водача и пасажерите.
Двигател
Може спокойно да се нарече оптимален. Благодарение най-вече на системата за изменение на газоразпределителните фази автомобилът е изключително безшумен, а максималната мощност се достига в целия работен диапазон. Динамиката е прилична, а ускорението е повече от задоволително.
Благодарение най-вече на отлично разчетената петстепенна механична скоростна кутия разходът на гориво на City в градски условия е 7.7 л, а в извънградски е 5.7 л на 100 км пробег.
Окачването на City е твърдо, но положителната му черта е, че е изключително здраво, което от своя страна е предпоставка за съвместимостта на японския автомобил с нашата доста поразбита пътна мрежа. Стабилността на колата също е много добра.
Цена
Ако търсите най-евтиното возило в този клас, то цената на City няма да Ви се понрави. Ако обаче държите на качествен автомобил, производство на утвърдена автомобилна компания, парите, необходими Ви за City, определено не са никак много. Надеждната и лесна за поддръжка кола ще Ви се отплати. Все пак решението не е наша привилегия.
Фирмата (Пазарът в България)
Млад мъж постъпва на работа във фирма и веднага му дават служебна луксозна черна лимузина за лично ползване. Такава е завръзката от произведението на Джон Гришъм и съгласете се, че подобна е мечтата на много от българите - все пак от служебната кола по-хубава няма.
27 май 2003, 11:30