0
Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Джими Кимъл се подигра с пожеланието на Доналд Тръмп за рождения ден на Мелания

Джими Кимъл се подигра с пожеланието на Доналд Тръмп за рождения ден на Мелания

Свят Преди 43 минути

Комикът се подигра с нюйоркския съдебен процес срещу бившия президент за "мълчаливи пари"

Nokia разработва 4G LTE мрежа за Луната

Nokia разработва 4G LTE мрежа за Луната

Технологии Преди 58 минути

Изграждането ѝ може да започне още тази година

Трагедията в Бразилия: 13 жертви и 21 в неизвестност заради наводненията (ВИДЕО)

Трагедията в Бразилия: 13 жертви и 21 в неизвестност заради наводненията (ВИДЕО)

Свят Преди 9 часа

Регионалното правителство обяви бедствено положение, за да се справи със ситуацията

Черните куртки от Hell's Kitchen 6 победиха своите предшественици

Черните куртки от Hell's Kitchen 6 победиха своите предшественици

Любопитно Преди 9 часа

Чоткин получи романтична вечеря със своята любима Камелия

Хиляди блокираха ключово кръстовище в грузинската столица

Хиляди блокираха ключово кръстовище в грузинската столица

Свят Преди 9 часа

Демонстранти блокираха Площада на героите, през който преминава по-голямата част от трафика в града

Пентагонът: САЩ са убили по погрешка цивилен в Сирия

Пентагонът: САЩ са убили по погрешка цивилен в Сирия

Свят Преди 10 часа

При въздушния удар е бил убит 56-годишен овчар, който е бил объркан с лидер на терористите

Седем деца са ранени при руски удар в Харков

Седем деца са ранени при руски удар в Харков

Свят Преди 11 часа

76-годишен мъж също е бил ранен

"Галъп": 49,7% от българите имат доверие в църквата

"Галъп": 49,7% от българите имат доверие в църквата

България Преди 11 часа

На фона на отношението към други институции, особено тези на държавната власт, това са впечатляващи стойности

Мерил Стрийп ще получи "Златна палма" в Кан

Мерил Стрийп ще получи "Златна палма" в Кан

Любопитно Преди 11 часа

Това ще се случи на 14 май

<p>&quot;Ние сме гражданско общество и редът трябва да надделее&quot;</p>

Байдън: Редът трябва да възтържествува

Свят Преди 12 часа

Това заяви президентът по отношение на общонационалните протести в университетите за Газа

Турция прекратява търговските отношения с Израел

Турция прекратява търговските отношения с Израел

Свят Преди 12 часа

Миналия месец Турция ограничи износа за Израел заради войната в Газа

TikTok сключи договор за лицензиране на музика с Universal

TikTok сключи договор за лицензиране на музика с Universal

Свят Преди 13 часа

С това споразумение се слага край на продължилия месеци спор

Сърбия избра ново правителство

Сърбия избра ново правителство

Свят Преди 13 часа

Премиер ще бъде Милош Вучевич, а вицепремиер ще бъде Александър Вулин

САЩ са „дълбоко обезпокоени“ от ситуацията в Грузия

САЩ са „дълбоко обезпокоени“ от ситуацията в Грузия

Свят Преди 13 часа

Съединените щати изразиха загриженост относно грузинския законопроект за "чуждестранно влияние"

Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 година

Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 година

България Преди 14 часа

Премиерът Главчев припомни, че България много отдавна е заявила желанието си за присъединяване към ОИСР