Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
– Скъпа, наистина ли нямаш какво да облечеш за вечеря? – Да, имам гардероб с 50 неща, които „нямат с какво да се комбинират“.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Възрастна жена, оставена от круизен кораб на остров, е намерена мъртва

Възрастна жена, оставена от круизен кораб на остров, е намерена мъртва

Свят Преди 1 минута

Жената е била на поход и се е отделила от групата, за да си почине, а круизният кораб е отплавал без нея

Борисов за оттеглянето на Киселова: Оставка не се гласува

Борисов за оттеглянето на Киселова: Оставка не се гласува

България Преди 14 минути

Сега ще има председателски съвет, заяви лидерът на ГЕРБ

Дъщерята на Брижит Макрон - Типен Озиер

Дъщерята на Брижит Макрон отговори в съда на трансфобски слухове

Свят Преди 42 минути

Типен Озиер свидетелства в процес за кибертормоз срещу десетима обвиняеми

,

Една трета от руснаците нямат пари за храна

Свят Преди 43 минути

Повечето руснаци говорят за подобряване на икономическата ситуация в страната на фона на войната срещу Украйна, сочи проучване на "Галъп"

<p>Столична община се готви за криза с боклука в &bdquo;Изгрев&ldquo;, &bdquo;Слатина&ldquo; и &bdquo;Подуяне&ldquo;</p>

Столична община се готви за кризисна организация с боклука в „Изгрев“, „Слатина“ и „Подуяне“

България Преди 49 минути

Единственият допуснат кандидат до отваряне на оферта – фирмата „Сорико-Бакс“, не декриптира своето ценово предложение

Архивът на „Титаник“: Списък с пътници от първа класа отива на търг за над 100 000 долара

Архивът на „Титаник“: Списък с пътници от първа класа отива на търг за над 100 000 долара

Любопитно Преди 55 минути

През април писмо, написано от един от оцелелите пътници, беше продадено за колосалните 399 000 долара

<p>Джей Ди Ванс: Примирието в ивицата Газа се спазва</p>

Джей Ди Ванс заяви, че примирието в Газа се спазва, на фона на атаки на Израел

Свят Преди 1 час

"Примирието се спазва. Това не означава, че няма да има малки сблъсъци тук-там", каза Ванс

Киев атакува Москва за трета поредна нощ, Украйна прати 100 дрона срещу Русия

Киев атакува Москва за трета поредна нощ, Украйна прати 100 дрона срещу Русия

Свят Преди 1 час

Киев заяви, че целта е да бъдат поразени военни и индустриални обекти, да се подкопае руската военна икономика и да се покаже на руснаците, че конфликтът вече не е далечен

<p>Радев и&nbsp;Османи обсъдиха евроинтеграцията&nbsp;на Косово</p>

Президентите на България и Косово обсъдиха евроинтеграцията на Западните Балкани

България Преди 1 час

Радев благодари на Вьоса Османи за подкрепата за българската общност в Косово

Теодор-Чикагото се жертва в името на Лечителите в “Игри на волята”

Теодор-Чикагото се жертва в името на Лечителите в “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Той победи борбената Ръждавичка в зрелищен капитански дуел

<p>Тибет затвори достъпа до Еверест</p>

Обилен сняг затвори Еверест - циклон променя времето в Хималаите

Свят Преди 1 час

Не е ясно дали има бедстващи туристи в района на Еверест в Тибет

Радев: Институциите на България и Саудитска Арабия следва да насърчат контактите между бизнеса от двете държави

Радев: Институциите на България и Саудитска Арабия следва да насърчат контактите между бизнеса от двете държави

Свят Преди 1 час

Това заяви президентът на среща с министъра на инвестициите на Саудитска Арабия Халид ал Фалих в Рияд

Северна Корея извърши изпитание на крилата ракета

Северна Корея извърши изпитание на крилата ракета

Свят Преди 1 час

Севернокорейският лидер Ким Чен-ун не е присъствал на теста

Нидерландия гласува на предсрочни парламентарни избори

Нидерландия гласува на предсрочни парламентарни избори

Свят Преди 1 час

Кампанията приключи с дебати по телевизия Ен О Ес, в който участваха 15 партии

Тръмп кацна в Южна Корея за ключови търговски преговори

Тръмп кацна в Южна Корея за ключови търговски преговори

Свят Преди 1 час

Президентът на САЩ омаловажи ракетното изпитание на Пхенян и се фокусира върху икономическите преговори, докато срещата със Си Цзинпин засенчва обиколката

Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат

Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат

Свят Преди 2 часа

Той отбеляза обаче, че републиканската му партия има добри възможности за кандидат на следващите президентски избори