Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
- Какво обикаляш така нервно? - Виж как вали, а жена ми е без чадър! - Е, голяма работа, ще влезе в някой магазин! -…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Белгия замрази заплатите на депутатите за четири години

Белгия замрази заплатите на депутатите за четири години

Свят Преди 1 минута

Федералните депутати в Белгия получават 9000 евро месечна заплата преди облагане и са 150 на брой

<p>Сачева: Удължителният бюджет най-вероятно ще бъде приет още днес</p>

Деница Сачева: Удължителният бюджет най-вероятно ще бъде приет още днес

България Преди 4 минути

Парламентът ще разгледа на първо четене проектобюджета на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) и на държавния бюджет за 2026 г.

Саудитската Midad Energy е водещ кандидат за покупката на "Лукойл"

Саудитската Midad Energy е водещ кандидат за покупката на "Лукойл"

Свят Преди 19 минути

Лукойл" има срок до 17 януари да продаде активите си, а работата на бензиностанциите може да продължи до 29 април 2026 г

<p>Василев: Управляващите се опитват да си прокарат крадливия бюджет</p>

Асен Василев: Управляващите се опитват да си прокарат крадливия бюджет

България Преди 19 минути

Бюджетът, който беше повод стотици хиляди хора да излязат в градовете, сега ще бъде приет, каза и Ивайло Мирчев от ПП-ДБ

<p>Душ, пълен с кръв: Шокиращи улики срещу Ник Райнър след убийството на родителите му</p>

Нови видеозаписи показват Ник Райнър часове преди жестокото убийство на родителите му

Свят Преди 49 минути

По-рано същата вечер между Ник и родителите му е избухнал „много шумен“ спор по време на празнично парти, организирано от Конан О’Брайън

,

Защо терористите от Сидни са пътували до Филипините

Свят Преди 51 минути

Атентаторите от Сидни са преминали през подобно на военно обучение през ноември

"Гринч" открадна гигантски надуваем Дядо Коледа

"Гринч" открадна гигантски надуваем Дядо Коледа

Любопитно Преди 53 минути

„Кой краде Дядо Коледа? Все пак е Коледа“, попита собственикът на надуваемата атракция

ChatGPT вече прави много по-реалистични изображения

ChatGPT вече прави много по-реалистични изображения

Технологии Преди 1 час

OpenAI навакса изоставането от Gemini Nano Banana Pro

<p>Откриха хиляди отпечатъци от динозаври в Италия</p>

Откриха хиляди отпечатъци от динозаври на 210 милиона години в Италия

Свят Преди 1 час

Според учените динозаврите са били прозавроподи – тревопасни животни с дълги шии, малки глави и остри нокти

<p>Пеевски представи &quot;Музей на сглобката&quot; в НС</p>

Делян Пеевски представи "Музей на сглобката" в Народното събрание

България Преди 1 час

В стаята бяха изложени снимки от пленарната зала от приемането на промените в Конституцията, брифинги на Пеевски с представители на ПП-ДБ

Арестуваха жена, скрила бръснарски ножчета в хляб

Арестуваха жена, скрила бръснарски ножчета в хляб

Свят Преди 1 час

Смята се, че жената е психично нестабилна и е желала да причини телесна повреда

<p>Терзиев за случая в 138-о СУ: Недопустимо посегателство върху децата</p>

Васил Терзиев за случая в 138-о СУ: Недопустимо посегателство върху децата в училище

България Преди 1 час

"Няма да има толерантност към подобни действия", каза кметът

<p>Климатолог направи прогноза дали ще има сняг за Коледа</p>

Климатолог: Сняг за Коледа е малко вероятен, застудяване идва след празниците

България Преди 1 час

По думите му и тази година е една от най-топлите в света, но няма да бъде по-гореща от последните две

Снимката е илюстративна

Празник е! Почитаме голям пророк, ето кой има имен ден

Любопитно Преди 1 час

Името Данаил идва от иврит и в превод означава „Бог е моят съдия”

<p>Лукашенко: Тръмп&nbsp;не&nbsp;трябва да се отказва</p>

Лукашенко призова Тръмп да действа за спиране на войната в Украйна

Свят Преди 1 час

Лукашенко е съюзник на Путин и позволи територията на Беларус да бъде използвана за инвазията на Москва в Украйна през 2022 г.