Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
-Какво място бихте искали да заемате в нашата компания след няколко години? -Искам да заемам такова място, от което никой не вижда монитора на компютъра…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Протести обхванаха Сърбия: Искат избори

Протести обхванаха Сърбия: Искат избори

Свят Преди 6 часа

Протестиращите се събраха пред сградата на старата жп гара в сръбската столица

Тръмп за Макрон: Първо се увери, че вратата е затворена

Тръмп за Макрон: Първо се увери, че вратата е затворена

Свят Преди 7 часа

Тръмп заяви още, че и руският президент Владимир Путин, и президентът на Украйна Володимир Зеленски са упорити

Започват реформа на детското правосъдие в България

Започват реформа на детското правосъдие в България

България Преди 8 часа

Лицата на отчет към детска педагогическа стая, малолетни и непълнолетни, са 8430

Моторист загина след катастрофа във Варна

Моторист загина след катастрофа във Варна

България Преди 8 часа

Кола отнела предимството му

Катастрофа, огромно задръстване на АМ "Тракия"

Катастрофа, огромно задръстване на АМ "Тракия"

България Преди 10 часа

Сблъскали са се два автомобила, единият е бил с ремарке

Върховният съд на САЩ разреши на Тръмп да отнеме защитения статут на стотици хиляди имигранти

Върховният съд на САЩ разреши на Тръмп да отнеме защитения статут на стотици хиляди имигранти

Свят Преди 10 часа

Републиканците имат мнозинство във Върховния съд след предишния мандат на Тръмп

Спряха сина на Джевдет Чакъров на границата

Спряха сина на Джевдет Чакъров на границата

България Преди 11 часа

Чакъров-младши не е бил задържан

Звукът от променящото се магнитно поле на Земята е незабравим ужас

Звукът от променящото се магнитно поле на Земята е незабравим ужас

Любопитно Преди 12 часа

Преди около 41 000 години магнитното поле на Земята се е преобърнало рязко

Брутално убийство на 14-годишно момиче разтърси Италия

Брутално убийство на 14-годишно момиче разтърси Италия

Свят Преди 12 часа

Убийството на Мартина е водеща тема в италианските медии

Паника във въздуха: Пътник влачи стюардеса по пътеката на самолет, ФБР се намеси

Паника във въздуха: Пътник влачи стюардеса по пътеката на самолет, ФБР се намеси

Свят Преди 13 часа

24-годишният Джулиъс Джордан Пристър от Канзас е арестуван и обвинен в нападение над член на екипажа по време на полет

Гърция пропищя за българска имотна измама

Гърция пропищя за българска имотна измама

Свят Преди 13 часа

Придобиването на имот в Северен Кипър е подсъдимо, съгласно европейското законодателство

<p>Какво е да си съсед на&nbsp;Меган Маркъл и принц Хари?</p>

Съседите на Меган Маркъл разкриха как се държи тя

Любопитно Преди 13 часа

„Тя култивира много контролиран образ. Гледа внимателно всяка поява, всяка дума, всеки жест“

Истинската причина Джейн Остин никога да не се омъжи

Истинската причина Джейн Остин никога да не се омъжи

Любопитно Преди 13 часа

Най-спорната хипотеза предполага, че Джейн Остин не се е омъжила, защото е била привлечена от жени

Природният газ поевтинява през юни

Природният газ поевтинява през юни

България Преди 14 часа

Регулаторът утвърди цената

Медийна буря и кибератаки срещу проекта "Черна писта"

Медийна буря и кибератаки срещу проекта "Черна писта"

България Преди 14 часа

Платформата, свързана с проекта, отбелязва рекордни посещения, а интересът към нея продължава да расте

Поддръжниците на Ахмед Доган създават нова партия

Поддръжниците на Ахмед Доган създават нова партия

България Преди 14 часа

На срещата е и самият Ахмед Доган