Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Изненадващо предимство преобръща баланса на силите в “Игри на волята”

Изненадващо предимство преобръща баланса на силите в “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 часа

Лечителите, Феномените и Завоевателите попълниха своите редици

Всички 14 екипа огнеборци остават в Сакар планина

Всички 14 екипа огнеборци остават в Сакар планина

България Преди 6 часа

Утре двете тежки верижни машини отново ще продължат с прокарването на просеки

За какво се споразумя Желязков в Черна гора

За какво се споразумя Желязков в Черна гора

Свят Преди 9 часа

Премиерът Желязков се срещна с министър-председателя на Черна гора Милойко Спаич и с президента на страната - Яков Милатович

Европейската комисия дава 3,2 млрд. евро на България за отбрана

Европейската комисия дава 3,2 млрд. евро на България за отбрана

България Преди 10 часа

SAFE ще предоставя дългосрочни, евтини заеми за отбранително оборудване

Съпругата на Кожухаров: Помислих си, че някой го е наръгал с нож

Съпругата на Кожухаров: Помислих си, че някой го е наръгал с нож

България Преди 10 часа

Диана Петрова: Съпругът ми е в интензивното отделение

Пожар в автосервиз в София

Пожар в автосервиз в София

България Преди 11 часа

Служител в сервиза е получил паник атака

"Целуващи" кръвопийци носят смъртоносна болест в САЩ

"Целуващи" кръвопийци носят смъртоносна болест в САЩ

Свят Преди 12 часа

Проблемът е, че заболяването може да остане латентно с години

Каси Донеган е новата "Мис Америка" 2026, вижте я

Каси Донеган е новата "Мис Америка" 2026, вижте я

Любопитно Преди 12 часа

27-годишната красавица триумфира на церемонията в Орландо на 7 септември

NOVA завоюва огромна победа с хитовия формат „Игри на волята“

NOVA завоюва огромна победа с хитовия формат „Игри на волята“

Любопитно Преди 12 часа

На празничния 6-и септември зрителите отново предпочетоха новините и публицистиката на NOVA

Десетки части от САЩ в руската ракета, ударила Киев

Десетки части от САЩ в руската ракета, ударила Киев

Свят Преди 12 часа

В сравнение с ракетите, използвани в предишни години, тази е съдържала по-малък брой западни компоненти

9.09 – най-мощната огледална дата за годината, 5 зодии, които ще бъдат благословени

9.09 – най-мощната огледална дата за годината, 5 зодии, които ще бъдат благословени

Любопитно Преди 13 часа

Комбинацията от огледалното число 09.09 и годината, чиито цифри също се свеждат до девет (2+0+2+5=9), създава уникален троен ефект

<p>Молдова няма да оцелее срещу заплахите на Путин</p>

Мая Санду: Молдова няма да оцелее срещу заплахите на Путин, ако не се присъедини към ЕС

Свят Преди 13 часа

Русия води "неограничена хибридна война", предупреди молдовският държавен глава

Жена падна в пролом в Родопите, оцеля, хваната за дънер

Жена падна в пролом в Родопите, оцеля, хваната за дънер

България Преди 13 часа

Жената успяла да се задържи в пълноводната бурна река Читак дере

Необичайните първи работни места на звездите

Необичайните първи работни места на звездите

Любопитно Преди 13 часа

Ето кои знаменитости някога са носели униформи зад щандовете за бургери и пържени картофи

Тийнейджър едва не загуби езика си заради TikTok предизвикателство

Тийнейджър едва не загуби езика си заради TikTok предизвикателство

Свят Преди 14 часа

Това не е първият случай, в който подобни трикове стават новина

Снимката е илюстративна

Мечка стръвница нападна и уби четири агнета в манастира край Сопот

България Преди 14 часа

В последно време животното е забелязано да слиза в дворове във вилната зона на Манастирски ливади