Н а автосалона в Женева мюнхенският автомобилен гигант БМВ представи следващото поколение на легендарния M3. Показаният модел бе обявен като концепткар, но няма съмнение, че съвсем скоро ще се появи и серийният вариант, при това не много по-различен от видяното в Швейцария.
Малкият М-звяр на баварците използва платформата на тривратата версия на Третата серия, но само вратите, капакът на багажника, фаровете и стоповете са взаимозаменяеми елементи в двата модела.
Всичко останало е специално проектирано за М-варианта. Впечатление от пръв поглед правят няколко елемента от дизайна.
На първо място е "злобният" алуминиев капак на двигателния отсек с допълнителни "ноздри". В комплект с огромните въздухозаборници в предната броня той не оставя никакво съмнение за мощта, с която разполага агрегатът отдолу.
Показаният в Женева студиен автомобил е с покрив от специални полимери, укрепени с въглеродни влакна. С подобен разполагат олекотената суперспортна версия на настоящата генерация (Е46) М3 - CSL, както и голямото купе М6.
Основната причина за неговата употреба е изключително ниското му тегло и възможността по този начин центърът на тежестта на автомобила да бъде свален максимално ниско.
Желанието да бъде спестено възможно най-много от теглото е довело до екстремното дизайнерското решение полимерният панел да не бъде боядисван в цвета на автомобила, а да получи само един слой безцветен лак.
Интересен акцент във външното оформление са и специално проектираните за този модел странични огледала, които определено изглеждат доста елегантно.
Всичко останали съставки в рецептата за спортни автомобили, която от БМВ умело използват, са налице - огромни колела (19 цола) с класически дизайн, широки калници, сдвоени ауспухови тръби и разбира се - традиционните за всяко М-возило "хриле".
Когато става дума за БМВ, от първостепенна важност е двигателят. Новото М3 ще има за задвижващ агрегат "едва" 8-цилиндров V-образен мотор, разработен на базата на по-големия V10 от модела М5.
Наличната информация за този двигател не е много - засега се знае, че той ще е високооборотен, а максималната му мощност възлиза на 420 к.с. С него автомбилът е способен на скорости над 300 км/ч, но разбира се, електронният ограничител се намесва при 250 км/ч.
Очакванията се, че новото М3-семейство ще има пълен брой членове - освен купето, трябва да се появи кабриолет, седан и дори комби.