С обствениците на акции сериозно се конфронтираха с боса на "Даймлер-Крaйслер" д-р Дитер Цетче и борда на директорите на немско-американския гигант.
По време на годишната си среща в Берлин, на която присъстваха 9000 души, доста възбудено един след друг изказващите се акционери критикуваха ръководството, че не успява да продаде губещия "Крайслер", съобщава "Автопрес-2001".
От управата контрираха, че пресмятат всички възможности, включително и евентуалната продажба.
Според сериозни източници канадските компании "Magna International" и "Ripplewood", както и американските "Cerberus Capital Management", "Centerbridge Capital" и "Blackstone Group" са предложили оферти за закупуване на "Крайслер".
"Мога да потвърдя, че водим разговори с потенциални партньори, които показват истински интерес. Не мога да ви разкрия подробности, защото трябва да имаме максимална точност при сделката", заявил супербосът, наричан от медиите Д-р Z.
"Крайслер" е най-сериозният проблем на групата. Той е "пациент" от доста години, а от известно време е и тежест за нас. Не мога да разбера защо сте толкова нерешителни", заявил Ханс Шмиц, адвокат, който представлява Германската асоциация за защита на държателите на акции.
"Би трябвало ясно да виждате, че единственият път за нас е да изпълним разделянето. Вие явно недооценявате колко отровен е този хап за нас. "След тази, т. нар. "сватба в небесата", акциите ни загубиха от стойността си цели 30%. Трябва да има развод и ние ще сме щастливи", добавил друг от представителите.
Цетче напомни на присъстващите, че "Даймлер-Крайслер" е инвестирал 2,9 млрд. евро за развитето на нови, по-икономични двигатели, предавателни системи и задвижвания.
"С това ние осигуряваме на "Крайслер" успешно развитие на продуктовата му офанзива с увеличено внимание върху икономичността на автомобилите. Продължаваме да инвестираме и в развитието на международните бизнес операции на "Крайслер", обяснил Д-р Z.
Само ден сред събранието в управата на гиганта пристигна изненадваща оферта от бившия най-голям едноличен притежател на акции в "Крайслер"- мултимилиардера Кърк Керкорян.
Той предлага 4,6 млрд. долара за закъсалия с финансите автомобилен производител. Керкорян се опита да купи компанията през 1995 г. заедно с легендарния мениджър Ли Якока, но срещна сериозен отпор.
За да докаже сериозността на предложението си, групировката на Керкориян - "Трасинда", е предложила 100 млн. долара в брой, за да стане ексклузивен партньор за договаряне в рамките на 60 дни.
"Трасинда" предлага още да остави на "Даймлер-Крайслер" наказателна сума от 25 млн. долара, ако се окаже, че по някаква причина се откаже от преговорите за закупуване на компанията.