Стефана Здравкова: Пролетният сезон се очаква да бъде рекорден за NOVA
Стефана Здравкова   
Източник: NOVA / Красена Ангелова

Стефана, NOVA обяви силни резултати на зрителската аудитория в началото на пролетния телевизионен сезон тази година. Кои са най-добре представилите се предавания?

През март NOVA отбеляза рекорден резултат в своята история. Постигнат бе среднодневен аудиторен дял от над 30% сред зрителите в активна възраст (18-49) и сериозна преднина от 8 пункта пред основния ни конкурент. Това е най-високата месечна стойност, отчетена от пийпълметрична система, откакто е въведена в България.

Но през този пролетен сезон имахме и още постижения - първите епизоди на хитовите формати „Един за друг“, „Като две капки вода“ и „Hell‘s Kitchen“ подобриха рекордите за най-силен старт в историята на NOVA. Така медията остави конкуренцията си далеч назад, като в някои от дните разликата спрямо втората телевизия в класацията беше над 2 пъти. 

Очакваме, че настоящият  сезон също ще постави абсолютен рекорд по гледаемост сред активната аудитория в България.

Бих искал да отбележа също, че на 2 април, когато в България се проведоха парламентарните избори, NOVA посвети близо 18 часа от програмата си на това важно събитие. Изключително постижение е, че всички актуални предавания и новинарски емисии на NOVA бяха водещи в този ден, сред зрителите в предпочитаната демографска група 18-59 години.

Каква е Вашата стратегия по отношение на съдържанието през 2023 г.? Ще видим ли нови формати и заглавия в платформите на NOVA през тази година?

Продължаваме да правим мащабни инвестиции в програмата си. Амбицията ни е да предлагаме богато и разнообразно съдържание на българската аудитория. Приоритетните ни направления са няколко - българско филмово съдържание, ексклузивни спортни събития, локални програми,  мащабни световни риалити формати и не на последно място-висококачествено новинарско и публицистично съдържание.

Нова Броудакстинг Груп е медийната компания в България, която изцяло подкрепя филмовата индустрия в страната. Нейното развитие е част от нашата дългосрочна стратегия и мисия като лидер на пазара. През есента ще можем да представим още няколко нови сериала в различни жанрове и с оригинален сюжет. Освен в ефира на NOVA, отчитаме сериозен зрителски интерес към сериалите и в онлайн платформите NOVA Play и Vbox7.

Нова Броудкастинг Груп разполага и с най-големия избор от спортно съдържание. След като излъчихме Световното първенство по футбол в Катар в 4К резолюция, дадохме възможност на нашите фенове да гледат и Висшата лига с перфектно качество на изображението. Продължавайки дългосрочната си стратегия, от март започнахме да излъчваме и състезанията от Формула 1 и в 4K, за първи път в България.

Какви са плановете ви за Nova Play, особено по отношение на оригиналното съдържание?

Nova Play е много ефективна като AVOD платформа, която носи повече ангажираност и приходи от съдържанието на NOVA. Публикуваме разнообразно съдържание и потребителите са наясно, че то е лесно достъпно. През тази година разширяваме обхвата на платформата и тя става многоканална. Това означава, че ще интегрираме допълнителни източници на съдържание. Ще надградим и със съдържание от NOVA NEWS, NOVA SPORT и DIEMA SPORT. Също така стартирахме програма за подкасти, в която различни водещи от медиите и външни гости ще създават съдържание във форматите видео и аудио подкасти. Успешен старт вече имаше „Тройка по никое време“, базиран на едно от най-популярните български радио токшоу – „Тройка на разсъмване“ по Радио Витоша, което също е част от Нова Броудкастинг Груп. Предстоят и още четири нови шоута.

Какви тенденции наблюдавате на българския пазар през 2023 г.? Каква е прогнозата ви за тази рекламна година на фона на нарастващата инфлация?

След няколко години на растеж на рекламния пазар, особено през 2021 и 2022 г., когато наблюдавахме двуцифрен ръст, през 2023 г. ни очаква година, в която процесът ще се забави. Разбира се, инфлацията засегна всички области и е нормално цените на телевизионната реклама да продължат да се покачват. Ние сме един от най-големите производители на съдържание, който продължава да прави мащабни инвестиции в местни продукции, нови български сериали и разнообразие от премиум спортно съдържание.

Телевизията като цяло ще запази лидерската си позиция в рекламния микс у нас с ръст от 3 до 5% за 2023 г. и с почти 54-55% дял в медийния микс. Тенденцията за увеличаване на дела на цифровите медии в общия медиен микс продължава с очакван ръст от 9-10% и смятаме, че през 2024 г. той ще надхвърли 33-34% от разходите на рекламодателите за медиен микс.

Неотдавна обявихте, че сте се преместили в нов комплекс с първокласни студиа. Как това подобри работата на Нова Броудкастинг Груп и нейните медии?

Сградата на Нова Броускастинг Груп е единствената по рода си в България, защото е създадена специално за производството на телевизионна и радио продукция от ново поколение. Компанията вече разполага с 9 свръхмодерни телевизионни и радио студиа, просторни апаратни, монтажни и изцяло нов нюзрум. Основната ни цел е да надградим постигнатото и да подобрим качеството на медийните услуги. Разполагаме с последните технологични новости, които ни дават много повече възможности за качествено съдържание. Голямата инвестиция в технологичната модернизация на компанията е без аналог.  В дългосрочен план тя ще се възвърне, защото ще намалим разходите, благодарение на мултифункционалността на студийните пространства. Вече няма да наемаме външни студиа. Преминахме изцяло на LED осветление в студийния комплекс, което чувствително ще намали и разхода на електроенергия. Модерните технологии ни позволяват да бъдем по-бързи, иновативни и полезни на аудиторията. Има нововъведения в цялата технологична верига на ауидовизуалното съдържание. Софтуерът, който новинарите използват, е изключително функционален -  последна версия, достъпна отскоро на пазара.

Говорейки за технологии от ново поколение, изкуственият интелект (AI) бързо набира скорост в много области, включително в телевизионното производство и излъчване. Какви са вашите планове в тази област?

United Group проучва потенциала на технологиите за машинно обучение и изкуствен интелект в производството на медийно съдържание, за да постигне автоматизация и повишена ефективност. Тези постижения предлагат ползи както за създателите, така и за потребителите и имат потенциала да оформят бъдещето на медийното съдържание.

В последното ни интервю говорихме за интеграцията на Нет Инфо, водещата дигитална компания в страната, с NOVA, както и за синергиите с компанията майка на НБГ - United Media Group и нейните компании в други държави. Има ли новини в тази област?

United Media целенасочено работи за синхронизиране и подобряване на дигиталните услуги във всички територии, в които оперира. Усилията са насочени към подобряване на потребителското изживяване, видео платформите, новинарските и спортните сайтове, предотвратяване на пиратството и защита на съдържанието.

Компанията има самостоятелна рекламна екосистема, в която рекламите могат да се доставят във всяко съдържание, на всеки пазар, по всяко време и да достигат до аудиторията чрез многоканални рекламни стратегии, гарантиращи допълнителен обхват за рекламодателите.

Въпреки че темата за устойчивостта сякаш е изтласкана на заден план от войната в Украйна, тя все още е важен въпрос. Каква е стратегията на NOVA да стане "по-зелена"?

Като част от семейството на United Group, следваме общата стратегическа цел за пазарно лидерство по отношение на устойчивостта в телекомуникационната и медийна индустрия. Главният изпълнителен директор на United Group, Виктория Боклаг обяви, че групата планира да стане въглеродно неутрална до 2040 година, тъй като и двата сектора влияят върху климатичните промени.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ООН: Рекорден брой цивилни убити и ранени в Украйна

ООН: Рекорден брой цивилни убити и ранени в Украйна

Свят Преди 4 часа

Нападенията с дронове край фронтовата линия са довели до 24% от жертвите

Пожар в землището на Угърчин

Пожар в землището на Угърчин

България Преди 4 часа

На място са пет екипа на пожарната, много доброволци, помагат и земеделски производители с техника

Пожар в защитена местност край Тутракан

Пожар в защитена местност край Тутракан

България Преди 6 часа

Гъстият дим се вижда от километри

След акцията в оръжейна фирма: Няма данни за задържани

След акцията в оръжейна фирма: Няма данни за задържани

България Преди 6 часа

Неизвестно остава и какво точно е поискало в молбата си за правна помощ Националното антикорупционно бюро на Украйна

Вучич не може да се кандидатира за президент повече

Вучич не може да се кандидатира за президент повече

Свят Преди 8 часа

Той посочи, че и през ум не му минава да променя конституцията

Тайфун удари Тайван - изчезнал, десетки ранени

Тайфун удари Тайван - изчезнал, десетки ранени

Свят Преди 8 часа

Проливните дъждове заплашват да нанесат още по-големи щети

<p>Мъж от Пловдив отправил заплахата към самолета до Лондон</p>

Арестуваха мъж от Пловдив за терористичната заплаха към самолета до Лондон

България Преди 9 часа

Заради сигнала самолетът беше отклонен от въздушното пространство на Чехия

<p>Заплаха със смърт за журналисти на N1 TV в Сърбия</p>

Международни организации за медийна свобода реагират на нападение над екип на N1 TV

Свят Преди 9 часа

Комитетът за защита на журналистите изрази загриженост от тормоза над екипа на N1 TV

Шефът на ЕЦБ показа българското евро

Шефът на ЕЦБ показа българското евро

Свят Преди 10 часа

Лагард: Разгледайте за първи път дизайна на българската монета от 1 евро

<p>Джеси Джей:&nbsp;Косата ми пада &bdquo;като луда&ldquo;, боли ме&nbsp;5 седмици след операцията</p>

Джеси Джей: Косата ми пада „като луда“ след мастектомията, усещам болка 5 седмици след операцията

Свят Преди 10 часа

Джеси Джей споделя как тялото й се е променило след мастектомията

Причината за смъртта на Лони Андерсън е разкрита

Причината за смъртта на Лони Андерсън е разкрита

Свят Преди 10 часа

Актрисата почина на 3 август на 79-годишна възраст, само дни преди юбилея си

Обвиниха адвокатски сътрудник за имотни измами и принуда

Обвиниха адвокатски сътрудник за имотни измами и принуда

България Преди 10 часа

Наньо Турлаков е с две обвинения и е в ареста за срок до 72 часа

Вкараха в затвора македонски наркотрафикант в България

Вкараха в затвора македонски наркотрафикант в България

България Преди 10 часа

Подсъдимият е признат за виновен за контрабанда на високорисково наркотично вещество

Незаконни убийства в България отчитат САЩ

Незаконни убийства в България отчитат САЩ

България Преди 10 часа

Какво гласи частта за България от доклада на Държавния департамент на САЩ за правата на човека

<p>Скандалните коментари за Кейт, запалили&nbsp;семейна война в кралското семейство</p>

Принц Андрю и "неприятните коментари" за Кейт Мидълтън предизвикаха вражда с принц Уилям

Свят Преди 10 часа

Оскърбеният херцог на Йорк е в отчуждение както с принц Уилям, така и с принц Хари от години

"Умореното момиче“: Когато сенките под очите станат тенденция

"Умореното момиче“: Когато сенките под очите станат тенденция

Любопитно Преди 11 часа

Най-новата мода в красотата е да изглеждаме уморени, недоспали и леко болни