3

М аркетинг мениджърът на веригата за бързо хранене „Аладин Фуудс“ - Иглика Бартан се подлага на пълна промяна, за да влезе под прикритие и да научи от първа ръка какво може да се подобри в производствения процес и каква е мотивацията на служителите. За предизвикателството и впечатленията зад кадър, разказва самата тя:

- Трудно ли взехте решението да участвате в предаването?

- Решението да вляза в работата между работниците под прикритие беше лесно – и бездруго планирах да направя подобно нещо, за да усетя енергията на фирмата от първо лице. Да го направя в национален ефир обаче, ми беше трудно да се реша – притеснявах се от публичността. Освен това отговорността е голяма; за разлика от повечето Шефове под прикритие, аз не съм собственикът, създал фирмата от началото, и е важно какви послания ще предам, едновременно като шеф и служител.

- Кой бе най-силният Ви мотив за участие във формата?

- Както вече казах, исках да разбера фирмата от първо лице на всичките ѝ нива. Освен това исках хората – и клиентите, и служителите, и собствениците – да я видят през моите очи, които към момента на участието ми бяха все още малко по-външни за фирмата. Тъй като „Аладин Фуудс“ се движи по скоростна магистрала по отношение на развитието си и вече се осъществяват доста промени – към модернизиране на процеси и фирмена култура, тази трибуна показва всичко това в съвсем суров и истински вид и комуникира доста стъпала, които иначе би отнело доста време да обясним и на клиентите, и на служителите си.

- Как обяснихте на служителите си заснемането на предаването? Успяхте ли да опазите тайната до края на снимките?

- Аз не съм участвала в представянето, но на тях им е било обяснено, че се снима състезателно реалити, в което трябва да обучават участници, които после да бъдат оценявани. Опазването на тайната не беше трудно, защото в процеса и в организацията бяха включени много малко хора от фирмата, които пазиха стриктно тайна. Участниците, които бяха подбрани, никога не ме бяха виждали. Това беше единствения начин, защото аз съм доста колоритна и, ако някой ме е виждал, не би ме сбъркал и с най-невероятното прикритие.

- Кой момент от участието Ви се стори най-труден?

- Беше трудно през цялото време – играеш роля за участника, играеш роля и за зрителя, работиш здраво по цял ден – печеш се на дюнера и мръзнеш в склада. Внимаваш да не се издадеш, но и гледаш да провокираш служителя да се разкрие напълно, за да разбереш максимално за него. Предизвикателство беше да успея да разбера достатъчно и да си направя изводи за сравнително кратко време. Все пак с чисто сърце мога да кажа, че беше невероятно удоволствие и накрая не ми се искаше да свършва; с готовност пак бих го направила.

- Имаше ли е момент по време на снимките, когато искахте да се откажете? 

- Не, нито за момент не ми е минавало през ума. Даже ми се искаше да се върна пак и пак в определен момент, за да питам или изясня това или онова.

- Какво от участието Ви бе най-голямата изненада по отношение на компанията и служителите Ви?

- Най-голямата изненада беше, че на сравнително ниски позиции и уж по-нискоквалифициран труд работят изключително мотивирани и отдадени хора, които влагат ум, сърце и мускули в работата си. Освен това открих, че да работиш такава работа е истинско удоволствие – яко е да си дюнерджия – не е никак лесно, но е приятно и имаш много почитатели. Момичетата във фурната пееха по цял ден народни песни и си разказваха вицове – когато си началник, денят ти е значително по-скучен.

- Отрази ли се участието Ви в предаването на начина на управление на бизнеса?

- Разбира се. Участието ми проясни погледа относно истински важните хора и детайли, които държат фирмата стабилна и печеливша.

- Какво бе първото, което променихте в компанията си след участието си?

- Първо всички мениджъри, служители Човешки ресурси, Маркетинг и Администрация трябва да прекарват поне един пълен ден в месеца, работейки в някое заведение на ключовите за нас позиции. Освен това веднага започнахме процес по поетапно скъсяване на работните смени, които към момента бяха непосилно дълги. И сменихме работното облекло, което беше неприветливо и непрактично.

- Бихте ли препоръчали на други компании да участват в "Шеф под прикритие"?

- Бих препоръчала на всички компании шефовете да прекарват повече време сред хората си – там, където се създава стойност – за да познават от първа ръка проблемите на процеса и проблемите на персонала, защото това е пътят към ентусиазирани служители и съответно ентусиазирани клиенти. Ако „Шеф под прикритие“ им помогне да се решат – то тогава значи това е верният път.

Следете Facebook страницата на предаването за актуални новини. За повече видео материали следете канала на "Шеф под прикритие” във Vbox7, а целите епизоди на предаването гледайте в NOVA PLAY.

Вижте какво разказаха за Vesti.bg част от останалите участници в „Шеф под прикритие“:

Шеф под прикритие: Бях притеснен, че ще ме разпознаят и стана

Управител: Всеки честен и ефективен бизнес трябва да се покаже пред обществото

Шеф под прикритие: В първия ден получих бъбречна криза

БГ шефове под прикритие - вижте снимки ПРЕДИ и СЛЕД

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@