И тази пролет близо една четвърт от активното население на България (18-49 г.) предпочете NOVA, а предимството пред втората по гледаемост телевизия bTV за периода 26 февруари – 29 май 2018 г. е 23%, според данните на независимата международна пийпълметрична агенция "Нилсен Адмосфер България". В най-гледаното време предпочитанията на същата аудитория са 27,9% в полза на NOVA , което е с 25% повече от дела на конкурентната медия по същото време. Сред другите посочени аудиторни групи делът на NOVA в праймтайм е около 30%, а най-голяма преднина телевизията има сред по-младите зрители на възраст 18-34 години – 58%.
Абсолютният фаворит в програмното съдържание на NOVA - "Като две капки вода" реализира своя шести "златен" сезон и затвърди имиджа си на любимо шоу на българите. С аудиторен дял 38,2% сред всички зрители пред екраните (4+), имитацията на звезди от звезди безапелационно стопира всеки опит на конкуренцията да се пребори за челното място в Топ 10 на най-гледаните програми през пролетта. Това особено пролича по време на финалния епизод, когато 45,4% от зрителите предпочетоха "Като две капки вода", а същото направиха и 50,5% от активното население на България (18-49 г.), като дяловете на NOVA бяха в пъти по-големи от тези на втората по-гледаемост телевизия по същото време. През изминалия шести сезон "Като две капки вода" постигна най-високи резултати от 2014 досега, както сред всички зрители (4+), така и сред активното население на възраст 18-49 години.
Петият сезон на най-успешния български медицински сериал "Откраднат живот: Критична точка" отново привлече над 30% от активното население пред екраните, което е с 21% над дела на bTV по същото време, а над една четвърт от всички зрители (4+) избраха и развръзките на финала - с 6% повече от зрителите на конкурентната телевизия по същото време.
Отминалата пролет се отличава и с две чисто нови продукции в ефира на NOVA. Участниците в световноизвестният кулинарен формат за професионалисти "Hell's Kitchen" преминаха през трудни изпитания в условията на ожесточена конкуренция, което поддържаше интереса на зрителите на възраст 18-49 години – средно, по време на всеки един епизод NOVA имаше преднина пред bTV по същото време. Финалът на първия сезон, от своя страна, привлече пред екраните 27,3% от всички зрители (4+) - с 34% преднина в аудиторния дял спрямо bTV.
Вторият български сериал за сезона „Полицаите от края на града“ е поредното попълнение в богатата колекция на кампанията "NOVA подкрепя българските филми". Проектът претърпя успех сред активното население (18-49 г.) със среден аудиторен дял 33,6%, което е над два пъти повече от дела на втората по гледаемост телевизия в слота. Полицейската комедия имаше отзвук сред всички зрители(4+) с 23.1% дял средно за сезона, което отново е повече от дела на основния конкурент в интервала на излъчване.
В сравнение с пролетния сезон на 2017 (20 февруари - 29 май 2017), тази пролет (26 февруари - 29 май 2018) NOVA увеличава аудиторния си дял в праймтайм със 7% сред всички зрители (4+), а предпочитанията на активното население (18-49 г.) са нараснали с 10%. В същото време аудиторният дял на bTV в праймтайм е намалял с 8% сред всички зрители (4+) и с 3% сред активното население (18-49г.) спрямо пролетния сезон на 2017.
През миналата седмица стартира новият сезон „Черешката на тортата“, чиято премиера предпочетоха над 30% от активното население на България на възраст 18-49 години. Единадесетият сезон на шоуто, което научи звездите да готвят, обещава да комбинира колоритни участници, свежи рецепти и цветни емоции.
Сутрешният блок през седмицата “Здравей, България” и съботно-неделният “Събуди се” ще продължат да предлагат на зрителите среща с най-интересните теми и гости, а лятното издание на късните Новини на NOVA ще представя най-актуалното през летните месеци. За пета поредна година зрителите имат възможността да гледат лятното издание на късната емисия на Новините на NOVA в нов удобен час - 22.00 ч., вместо в 23.30 ч. Двойна доза новини и две срещи с водещите екранни новинарски двойки на NOVA - Ани Салич и Николай Дойнов, Даниела Тренчева и Христо Калоферов очакват зрителите в праймтайма на телевизията, в 19.00 ч. и в 22.00 ч., от понеделник до петък, до есента.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!