Елена Ценова: Ценовата политика на МЕТРО е инвестиция в успеха на нашите клиенти
Източник: МЕТРО България

Е лена Ценова е част от екипа на МЕТРО България вече 20 години. Нейната история в компанията започва през лятото на 2005 г. като асистент в дирекция „Снабдяване“. Кариерата ѝ преминава през различни нива и позиции в отдела, като в нейната сфера на отговорност са също така ключови проекти за развитие на дивизията. От 2021 година тя заема една от най-ключовите позиции в МЕТРО – директор „Снабдяване“ и е част от Борда на директорите на МЕТРО България.

В динамична икономическа среда, белязана от инфлация и променящо се потребителско поведение, ценовите модели на търговските вериги играят все по-голяма роля за осигуряване на стабилност и предвидимост. МЕТРО България е сред компаниите, които залагат на иновации и устойчиви решения, насочени както към бизнеса, така и към домакинствата.

По темата разговаряме с Елена Ценова – директор „Снабдяване“ и член на Борда на директорите на МЕТРО България, която разкрива как стои компанията зад новата си комуникационна концепция и какво стои зад зелените етикети в магазините.

- Г-жо Ценова, благодарим, че ни отделихте време. Нека започнем с основното – МЕТРО България въведе нова комуникационна концепция – „Живей, пазарувай и пести на едро!“. Каква е причината за тази промяна?

Новата ни комуникационна концепция подчертава ангажимента на МЕТРО България да предлага не просто продукти, а повече възможности – за спестяване, развитие и по-добро ежедневие. С нея искаме ясно да покажем, че сме доверен партньор както на предприемачите в секторите ХоРеКа и Традиционната търговия, така и на всяко домакинство в България. Концепцията „Живей, пазарувай и пести на едро!“ отразява именно това – подкрепа, гъвкавост и реална стойност за нашите клиенти.

- Какво представлява ценовата политика „Цени на ниво (Вземи повече, спести повече)“ и как тя се различава от стандартните отстъпки?

В МЕТРО България въведохме ценовия модел „Цени на ниво“ през юли 2022 г. като част от нашата sCore стратегия. Оттогава изминахме дълъг и труден път, но резултатите показват, че усилията си заслужаваха! Това е уникален за българския пазар подход, при който клиентите получават ясна възможност да пестят време и средства. Как? Като им предоставяме отстъпки при закупуване на по-големи количества за 7000 продукта. Моделът има 3 ценови нива. Първо ниво - стандартна цена за една бройка, второ ниво - цена, равна на промоционалните цени в ритейла и трето ниво = цена, характерна за пазаруване на едро. Средната отстъпка достига до -28%, а най-важното е, че тази програма е валидна целогодишно. Така клиентите не трябва да чакат промоции, да обикалят и да търсят най-добрата цена , на практика те я получават в МЕТРО по всяко време.

Източник: МЕТРО България

- Зелените етикети на МЕТРО са вече добре разпознаваеми в магазините. Какво точно означават те за потребителя и какви предимства предоставят?

Зелените етикети индикират продуктите, които участват в програмата „Цени на ниво“. Те информират клиентите за цените на различните нива, както и какви количества трябва да закупят, за да получат съответната отстъпка. Обикновено количествата на второ ниво са 2 броя, на трето ниво в повечето случаи са 6-7 броя.

- Често се смята, че подобни ценови модели са насочени основно към бизнеса. До каква степен и домакинствата могат да се възползват от тях?

Програмата „Цени на ниво“ е създадена така, че да бъде полезна както за бизнес клиенти, така и за домакинства. Всеки клиент, дори когато пазарува за лично потребление, може да се възползва от отстъпките. Например, ако закупи два броя от даден продукт, автоматично получава промоционална цена. Тоест домакинствата имат постоянен достъп до изгодни цени на 7000 артикула, без да се налага да чакат конкретна промоция или да следят кампании. Това е нещо, което никой друг търговец на пазара не предлага в такъв мащаб. Разбира се, поддържането на подобен ценови модел изисква сериозни инвестиции и усилия от страна на МЕТРО България, но вярваме, че това е правилният път към дългосрочно доверие и стойност за клиентите ни.

- Има ли конкретни продуктови категории, в които тази политика е най-ефективна или популярна?

В „Цени на ниво“ са включени продукти от всяка една категория, разбира се повече в хранителни, отколкото в нехранителни продукти. Броят им варира, но и в нехранителните категории има много продукти, които са част от програмата - близо 1500 стоки.

- Как се избира кои продукти да бъдат включени в „Цени на ниво“? Има ли периодичност или ротация?

Подборът, който сме направили, обхваща стоките, които отговарят на най-важните нужди на нашите клиенти. Асортиментът е стабилен и не се променя често. Повече от година поддържаме като бройка около 7000 продукта включени в програмата. Целта ни е да осигурим не само изгодни цени, но и предвидимост и сигурност. Затова се стремим да показваме стабилност освен при цените, така и при продуктовия обхват.

Източник: МЕТРО България

- Как МЕТРО следи резултатите от тази политика? Имате ли обратна връзка от клиенти – както бизнес, така и крайни потребители?

Следим представянето на продуктите в програмата „Цени на ниво“ ежедневно. Това ни позволява да взимаме адекватни решения за оптимизация и адаптация, така че да предлагаме още по-добри условия за нашите клиенти. Обратната връзка, която получаваме от тях е изключително позитивна. Това се доказва и от резултатите, които постигаме. Продуктите, включени в „Цени на ниво“, бележат двуцифрен ръст за трета поредна година и това е най-бързо растящата категория продукти за нас.

- Планирате ли разширяване на тази ценова политика в бъдеще – повече продукти, нови нива, допълнителни предимства?

За тази година не предвиждаме разширяване на броя или типове продукти, включени в програмата. Усилията ни са насочени към непрекъснато подобряване на условията за вече включените артикули, за да осигурим по-добра стойност и удобство за нашите клиенти.

- В епоха на инфлация и промени в потребителското поведение, каква роля играе „Цени на ниво“ в поддържането на лоялността на клиентите?

МЕТРО България е компания с кауза. Ролята ни на българския пазар е да подпомагаме независимите предприемачи – търговци, ресторантьори, хотелиери. В основата на цялата ни стратегия стои този въпрос – как да бъдем още по-добър партньор на независимия бизнес? В тази връзка един от ключовите ни инструменти е именно ценовата ни политика. Зад нея стоят сериозни инвестиции, които на практика са инвестиции в успеха на нашите клиенти. В условията на инфлация поемаме голяма част от ценовия натиск, за да можем да предложим стабилност, предвидимост и реална стойност. Защото осъзнаваме много добре, че каузата, която сме си избрали е изключително голяма и отговорна.

Източник: МЕТРО България

- Какво бихте казали на един нов клиент, който за първи път влиза в МЕТРО и се сблъсква със зелените етикети – защо да им обърне внимание?

Много просто – зелените етикети са знак за възможност за спестяване. Когато пазарувате продукти с такъв етикет, средната отстъпка достига до 28%. Накратко – ПАЗАРУВАЙ НА ЕДРО, ПЕСТИ НА ЕДРО!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Свалиха деца от сграда в София с пожарна

Свалиха деца от сграда в София с пожарна

България Преди 3 часа

По първоначални данни едното е на 14 г., а останалите са на 12 г.

Гърция и Украйна подписаха за газ от САЩ през България

Гърция и Украйна подписаха за газ от САЩ през България

Свят Преди 4 часа

Доставките на газ ще бъдат финансирани с помощта на европейските партньори на Украйна

Украйна заяви, че е ударила рафинерия, Русия - че е превзела села

Украйна заяви, че е ударила рафинерия, Русия - че е превзела села

Свят Преди 5 часа

В зоната на поразяване на рафинерията са регистрирани експлозии и пожар, а размерът на щетите се изяснява

Германия с нова военна служба - доброволци и евентуална задължителна казарма

Германия с нова военна служба - доброволци и евентуална задължителна казарма

Свят Преди 6 часа

Редица членове на консервативния блок предупредиха, че доброволният модел няма да бъде достатъчен, предвид напрегнатата ситуация около сигурността в Европа

.

FT: Русия търси спасение от Европа с газопровод към Китай - „Силата на Сибир 2“

Свят Преди 6 часа

Китай не бърза с изграждането на газопровода. Русия доставя газ до Пекин по много по-късия газопровод „Силата на Сибир“, пуснат в експлоатация през 2019 г.

Сърбия пред енергийна криза: САЩ дадоха ултиматум за NIS

Сърбия пред енергийна криза: САЩ дадоха ултиматум за NIS

Свят Преди 7 часа

На извънредно заседание на правителството министри и президентът Александър Вучич представиха различни акценти, но всички признаха, че страната разполага с дни да реши съдбата на стратегическата петролна компания

Кой ще спечели седмия сезон на „Игри на волята”? (ВИДЕО)

Кой ще спечели седмия сезон на „Игри на волята”? (ВИДЕО)

Любопитно Преди 7 часа

Какво всъщност се случва, когато камерите спрат, когато емоциите кипят и когато решенията тежат повече, отколкото зрителите подозират?

Въпреки КЗП: Столична община не отменя двойния скок на паркирането

Въпреки КЗП: Столична община не отменя двойния скок на паркирането

България Преди 7 часа

От КЗП изискват от градската администрация да посочат обективни икономически основания защо се налага ръста в цените

Украйна преговаря за освобождаване на 1200 пленници до Нова година

Украйна преговаря за освобождаване на 1200 пленници до Нова година

България Преди 8 часа

„Работим неспирно, за да направим така, че украинците, които ще се приберат от плен, да са си у дома за Нова година и Рождество Христово“, заяви шефът на кабинета на президента Зеленски по сигурността Рустем Умеров

Тези 5 прости навика забавят стареенето, разкриват експерти

Тези 5 прости навика забавят стареенето, разкриват експерти

Любопитно Преди 8 часа

Тайната на дългия живот не е нужно да бъде толкова сложна

Как да следите траекторията на кометата 3I/ATLAS

Как да следите траекторията на кометата 3I/ATLAS

Технологии Преди 8 часа

​Междузвездната комета 3I/ATLAS достигна най-близката си точка до Слънцето. Ето как да следите останалата част от пътя ѝ извън нашата Слънчева система

<p>13-те най-често срещани сънища</p>

Гол на публично място и целувка със знаменитост: 13-те най-често срещани сънища

Любопитно Преди 8 часа

Падането е най-често срещаният сън, преживяван от 53% от британците

Карлос Насар

Карлос Насар - шампионът, който отказа милиони с: „Аз съм българин“

България Преди 8 часа

Карлос Насар: „Направен съм от възпитание, доблест и честност“

Володимир Зеленски

Украйна ще внася газ от Гърция през България

Свят Преди 10 часа

Украинският президент Володимир Зеленски заяви, че Украйна работи и с полски партньори, за да осигури дългосрочен договор с Азербайджан

The Independent: НАТО не е готов за война с Русия и масови жертви

The Independent: НАТО не е готов за война с Русия и масови жертви

Свят Преди 10 часа

Открита война може и да не избухне. А може и да е неизбежна