А мал Клуни не се нуждаеше от компанията на съпруга си Джордж Клуни, за да направи силно впечатление на червения килим на филмовия фестивал в Кан.
47-годишната адвокатка по правата на човека се появи сама на събитието в петък вечер, за да присъства на премиерата на документалния филм на близкия си приятел Боно – „Боно: Истории на капитулацията“.
Амал изглеждаше великолепно в черна рокля, чийто провокативен дизайн обаче не отговаряше напълно на новите, стриктни изисквания за дрескод на фестивала.
Тя носеше архивна рокля на Christian Dior от ерата на Джон Галиано, отличаваща се с деколте тип „сърце“, силует по тялото и дълъг шлейф — елементи, които според новите правила вече не се допускат на червения килим.
- Новият дрескод в Кан
По-рано тази седмица организаторите на фестивала въведоха изрични модни изисквания, които участниците са длъжни да спазват.
„Тази година Филмовият фестивал в Кан изрично е посочил в устава си определени правила, които отдавна са в сила,“ гласи официално изявление на събитието. „Целта не е да се контролира модата като такава, а да се предотврати пълната голота на червения килим, в съответствие с институционалната рамка на фестивала и френското законодателство.“
На уебсайта на фестивала, в раздела за дрескод, вече е записано: „От съображения за благоприличие, голотата е забранена на червения килим, както и във всички останали зони на фестивала.“
Също така се посочва: „Обемни тоалети, особено с дълги шлейфове, които затрудняват движението и заемат прекалено много място в залата, няма да бъдат допускани.“
Организаторите допълват: „Посрещащите екипи на фестивала ще бъдат задължени да отказват достъп до червения килим на всеки, който не отговаря на тези изисквания.“
Amal Clooney dazzles at Cannes in vintage Galliano – and that hair? Iconic! ✨ pic.twitter.com/rUQgi9VIBo
— Muse (@xmuse_) May 17, 2025
- Амал не е единствената, която нарушава правилата
Амал не е единствената звезда от А-листата, дръзнала да пренебрегне новите модни указания. Джулия Гарнър и Алесандра Амброзио също избраха смели визии с прозрачни материи и ефектни шлейфове.
Актрисата Хали Бери дори беше принудена в последния момент да смени тоалета си, след като разбрала за въведените ограничения.
„Имах невероятна рокля от Гупта за тази вечер и не мога да я облека, защото шлейфът ѝ е твърде голям,“ сподели Бери пред репортери и разкри, че се е наложило буквално да направи „завъртане в последната минута“.
Тя все пак блесна на червения килим с черно-бяла раирана рокля с трапецовиден силует и халтер деколте от Jacquemus, която представи на Кроазет във вторник, 13 май.
- Докато Амал блести в Кан, Джордж Клуни покорява Бродуей
Соловата поява на Амал идва в момент, когато Джордж Клуни е ангажиран с участието си в театралната продукция „Лека нощ и късмет“ на Бродуей.
По-рано този месец той получи първата си номинация за награда „Тони“ в категорията „Най-добро изпълнение на водещ актьор в пиеса“.
„Лека нощ и късмет“ е сценична адаптация на едноименния филм от 2005 г., режисиран и създаден по сценарий на самия Клуни. Филмът му носи шест номинации за „Оскар“, включително за най-добър режисьор и най-добър оригинален сценарий.
В оригиналната филмова версия журналистът Едуард Р. Мъроу е изигран от Дейвид Стратеърн, чиято впечатляваща игра му печели номинация за „Оскар“. Сега, две десетилетия по-късно, Джордж Клуни поема ролята сам и я изпълнява с характерна за него сдържана сериозност.
Пиесата се развива по време на ерата на маккартизма и проследява борбата на Мъроу за защита на истината и журналистическата етика в период на страх и масова подозрителност в американското общество.