"Ве е още манталитетът на българинът е всеки си гледа вътре в рамките на
четирите стени. Тази култура имаме да преодолеем", каза пред БНТ министърът на регионалното развитие и
благоустройството Лиляна Павлова по повод
санирането на жилищни сгради.
Защото финансирането го има,
проектите ще се направят, но най-трудно се оказва собствениците в
съответната жилищна кооперация да вземат решение", каза министърът на
регионалното развитие и благоустройството.
Според нея първата и най-важна цел при санирането е да се осигури устойчивостта на сградите, за да бъдат спокойни хората.
Последният участък, който остава от автомагистрала "Тракия" - лот 4 - трябва да бъде готов догодина така, както е по договор, тъй като много
по-късно започна неговото строителство,
Лот 4 - участъкът от Ямбол
до Карнобат, е най-големият и на него е най-голямото съоръжение - мостът над река
Тунджа.
Но според министър Павлова "добрата новина е, че всички вече се движим по-бързо до Ямбол, където имаме нова магистрала".
На въпрос дали няма да се наложи реконструкция на най-стария участък на "Тракия", докато се строи нейния край, регионалният министър уточни, че такъв ремонт вече се налага.
"За всички пътуващи, то е видимо, осезаемо. Състоянието на най-стария участък е за пълна реконструкция на платната и в двете посоки", каза тя.
Няма никаква възможност този ремонт да се финансира с пари от Европа, така че за 60-те милиона, които ще са нужни, ще се разчита на държавно финансиране през следващите години.
Лиляна Павлова напомни, че още през пролетта изпълнителите са изявили желание и воля да направят пътищата не само качествено, но и предсрочно, за да може пътуващите през сезона да се възползват от това. "Качеството обаче трябва да бъде проконтролирано от нас много сериозно и именно като контрола аз съм на място.
Колегите работят постоянно. Машините и на лот 2, и на лот 3, сега и на лот 4 работят много активно. Над 50 проби на ден се правят, изпитва се материалът, който се използва. Веднъж асфалтирани се правят такива проби, за да сме сигурни, че няма проблем", каза Павлова.
И отбеляза, че са установени 3 километра на лот 4, които трябва да бъдат премахнати.
Л. Павлова: При санирането най-важна е устойчивостта на сградите
Състоянието на най-стария участък на магистрала "Тракия" е за пълна реконструкция на платната и в двете посоки, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова
2 август 2012, 09:51
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!