Най-честите оплаквания от пациенти през миналата година са от обслужването в доболничната и болничната помощ и от нерегламентирани плащания, съобщиха от пресслужбата на Министерството на здравеопазването (МЗ).
Данните са от 9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие, подадени през 2012 г. до специализираното звено "Гореща линия" на МЗ.
Най-често сигналите и жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и в спешните центрове.
Редица сигнали са били подадени заради нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.
Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите решения.
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващ лекар на територията на малки населени места и общини.
"Горещата линия" в МЗ е създадена в края на декември, 2010 г. и досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!