Тт тият
лъч на софийското метро да мине не под „Ботевградско шосе", а под бул. "Владимир
Вазов". Това предлага консултантът - чешката фирма "Метропроект Прага", съобщава
днес в. "Монитор".
За тази възможност преди месец говори и главният архитект на София Петър Диков.
7000
души повече ще се возят с метрото, ако трасето на третия лъч завие към "Хаджи
Димитър" и мине под "Владимир Вазов". Там ще е по-натоварено с пътници,
отколкото по останалите обсъждани трасета.
Идната
седмица четири варианта за маршрута на третия метродиаметър ще бъдат предложени
в Столичния общински съвет.
Първият
план бе метрото да тръгне от Княжево и през центъра да стигне до бул. "Ботевградско шосе". Сега обаче
по-актуален става вариантът линията да се ползва от по-населените квартали "Хаджи
Димитър", "Сухата река" и "Левски", а в другата посока - да се отклони към "Овча купел".
"Ще се обсъжда и леко метро, и подземно метро. В центъра на столицата трасето ще минава под земята, а в периферията ще бъде
надземно", обяснява пред "Монитор" шефът на общинското предприятие "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.
"Пътникопотокът, рентабилността и цената ще
бъдат основните критерии за избор на вариант за трасето. При по-голям брой
очаквани пътници цената няма да има такова силно значение при избор на
маршрута", обяснява той.
Идейният
проект за метрото от Княжево до "Левски" трябва да бъде готов догодина, за да
може общинското предприятие "Метрополитен", да поиска
финансиране от Брюксел още в началото на следващия програмен период - през 2014
г.
Дотогава трябва да бъдат приети подробни устройствени планове, както и да
бъде избран изпълнител.
"Ще
разделим трасето на два-три лота, които ще се строят от различни компании. До
2018 г. трябва да е готова централната част, която ще е подземна, както и една
от крайните отсечки, която може да е леко метро", обясни още Стоян Братоев.
Трите
линии на метрото ще се пресичат при НДК и при Ректората на Софийския
университет "Св. Климент Охридски".
Инж. Братоев се надява метрото да стигне до летището година по-рано. По план трасето от бул. "Цариградско
шосе" до аерогарата трябваше да бъде готово през 2015 г., но може да бъде
построено с икономии от други проекти по европейската оперативна програма "Транспорт" още
през 2014 г., обяснява той.
Трасето
ще е продължение на първи метродиаметър с дължина 5 км и 4 станции. Ще започва от предстоящата за откриване догодина метростанция "Международен
изложбен център" на бул. "Цариградско шосе" и под ж.к. "Дружба" ще стига до летището.
"Овча купел" - "Левски" - третият лъч на метрото
Идната седмица четири варианта за маршрута на третия метродиаметър ще бъдат предложени в Столичния общински съвет от чешката фирма консултант
18 юни 2011, 11:26
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!