Бизнесът с дупките
Източник: БГНЕС/Красимир Делчев
Дс си шофьор в София обикновено изисква специални умения и вроден талант. Но дори и способността ловко да се лавира между разположените на зигзаг безбройни дупки по улиците рядко може да гарантира, че автомобилът ви няма да пострада от кратерите.

Надали има шофьор, който поне веднъж да не се е озовавал със срязана гума или смачкана джанта - едно от най-честите поражения вследствие на "доброто" състояние на настилката.

Пари, нерви и обратното

Основна част от работата на интернет доставчика PowerNet е обикалянето на екипи за отстраняване на аварии по мрежата. Компанията разполага с 50 автомобила, които са непрекъснато в движение. Почти няма ден, в който някой от тях да не се развали заради условията по улиците, разказва Теодор Захариев, който се занимава с автопарка на PowerNet.

Компанията дава по 1000-1500 лв. месечно за ремонти по ходовата част. Трудно може да се изчислят нервите на момчетата покрай тези случаи, а още по-трудно - нервите на клиентите, които през това време стоят без интернет. Всъщност този сценарий с малки промени може да бъде разказан за всяка една фирма с един или повече автомобила, с които работи.

За кого работят дупките

Сметката е следната: По данни на общината асфалтирането на един квадратен метър дупка струва 80 лв. Изправянето на джанта примерно варира между 30 и 100 лв.

По данни на КАТ към края на 2009 г. в София са регистрирани 750 хил. коли. Ако всяка една от тях смачка джанта поне веднъж в годината и тя струва примерно 50 лв., това прави 37 млн. и 500 хил. лв., с които собствениците на автомобили се разделят само заради дупките. Доста сериозен разход, като се има предвид, че всички те плащат данъци, за да няма дупки.

В същото време тези пари имат и положителен аспект, дори антикризисен. Голяма част от тях на практика са приходи за всички бизнеси, свързани с щетите от дупките - автосервизи, търговци на части, производители.

Качеството определя цената

Най-често повредите са по ходовата част - амортисьори, шарнири, носачи, кормилни накрайници, обяснява Пламен Костов от веригата сервизи "Радиал". Ремонтът или смяната на тези части е между 100 и 300 лв. Както се оказва, само ако човек има късмета да влезе в някоя по-малка дупка.

Онзи ден присъствах на случай с яма на Сточна гара. От КАТ измериха дълбочината й на 58 см. Резултатът беше изкъртен преден мост. Парите, с които собственикът ще трябва да се раздели, са над 1000 лв., разказва Костов.

Ако на някого му е трудно да си го представи, такава дупка чудесно може да се запълни с пералня в легнало положение.

За размера на щетата имат значение скоростта на автомобила и дали дупката се вижда. Например в дъждовно време е много по-вероятно локвата, през която автомобилът ви минава, да се окаже дълбок трап.

Гледна точка

Според шофьорите дупки има и върху вече закърпени участъци. Каквото сме изпълнили през 2007 г. дефектите ни са само 2-3%. Обикновено до отремонтираната дупка с кръпка се е отворила нова дупка. При по-големи ремонтирани участъци нямаме нарушения, уверява инж. Владимир Василев,  изпълнителните директор на "Пътища и съоръжения" ЕАД - едно от дружествата, които ремонтират улиците в столицата.

Не сме скъпи на триците и евтини на брашното. Работим с качествени материали. Гарантирам това не само за нашата фирма, а и за другите големи фирми, които работят. Допускаме грешки, но те са малки, допълни той.

Всеки столичанин с по-дълга памет обаче вероятно си спомня скандалния случай с "Цариградско шосе", станало популярно като "Цариградско море". След ремонта на булеварда през август 2007 г. бившият кмет на София Бойко Борисов отказа да плати 1.5 млн. лв. на дружеството заради неравностите.

Освен това общината блокирала 143 000 лв. от предоставената банкова гаранция на "Пътища и съоръжения" ЕАД, които дружеството довнесло в сметката. 

Накривиха им шапките

Санкциите за "Цариградско шосе" вероятно само е накривила шапките на шефовете на дружество. Просто защото за 2008 и 2009 г. на трите дружества за текущи ремонти са платени 66 млн. лв., т.е. средно по 22 млн. лв.

През тази година те вероятно ще усвоят и половината от планираните за кръпки 27 млн. лв., защото договорите им изтичат в средата на лятото. Те вероятно ще участват в търговете за избор на нови фирми за ремонтите, защото бизнесът с дупките в София е сигурен и печеливш.
Нощ. В апартамента на доктор звъни телефона: - Докторе, мъжът ми ме обиди. - И защо ми се обаждате? - Ще му трябват няколко шева...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Темпераментните Никол и Радо напуснаха “Един за друг”

Темпераментните Никол и Радо напуснаха “Един за друг”

Любопитно Преди 7 минути

Инфлуенсърите Ивелина и Герман покориха “Платформата на любовта”

ДСБ-София: Кметът на „Оборище” дискредитира Стоян Михалев

ДСБ-София: Кметът на „Оборище” дискредитира Стоян Михалев

България Преди 47 минути

Според формацията Георги Кузмов е заблудил всички страни

🎖️🇺🇸 Готвят военен парад за рождения ден на Тръмп 🎂🚁

🎖️🇺🇸 Готвят военен парад за рождения ден на Тръмп 🎂🚁

Свят Преди 1 час

На 14 юни американският президент ще навърши 79 години, а армията на САЩ отбелязва 250 години от създаването си

Още два златни медала за България от Европейското по таекуон-до

Още два златни медала за България от Европейското по таекуон-до

Любопитно Преди 2 часа

Така общият брой на отличията ни след първите три дни е 24

Тръмп върна визите за румънците

Тръмп върна визите за румънците

Свят Преди 2 часа

Румъния беше 43-тата държава, включена в програмата за безвизови пътувания до САЩ

Никол или Радо от “Един за друг” прави повече компромиси? (ВИДЕО)

Никол или Радо от “Един за друг” прави повече компромиси? (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Двамата не крият симпатиите и антипатиите си към останалите двойки от предаването

Почитаме паметта на свети мъченици и епископ, кои са те

Почитаме паметта на свети мъченици и епископ, кои са те

Любопитно Преди 3 часа

На 3 май отдаваме почит на Тимотей и Мавра, както и на Аргоския епископ Петър Чудотворец

След силното земетресение: Чили отмени тревогата за цунами

След силното земетресение: Чили отмени тревогата за цунами

Свят Преди 3 часа

Трус с магнитуд 7,4 бе регистриран в петък край южните брегове на Чили и Аржентина в протока Дрейк

Затварят аварийно част от локалното на ''Цариградско шосе", промени в градския транспорт

Затварят аварийно част от локалното на ''Цариградско шосе", промени в градския транспорт

България Преди 3 часа

Става въпрос за отсечката между ул. "Димитър Моллов" и ул. "Владимир Пашов"

Там избраха Тръмп. Но сега са разочаровани от него

Там избраха Тръмп. Но сега са разочаровани от него

Свят Преди 4 часа

В Канзас и Мисури Доналд Тръмп спечели убедително

Забравете дубайския шоколад — нов зелен десерт превзе света

Забравете дубайския шоколад — нов зелен десерт превзе света

Любопитно Преди 4 часа

Тортата тип шифон с пандан се превърна в един от най-популярните десерти в света

Microsoft премахва паролите за новите профили

Microsoft премахва паролите за новите профили

Технологии Преди 4 часа

Компанията иска постепенно всички да спрат да използват този метод

Дете в критично състояние след падане от тротинетка

Дете в критично състояние след падане от тротинетка

България Преди 12 часа

Лекарите се борят за живота му

Автомобил се вряза в хора в Германия

Автомобил се вряза в хора в Германия

Свят Преди 12 часа

Няколко души са тежко ранени, а жена загина

Това показва, че Русия се готви за война с НАТО

Това показва, че Русия се готви за война с НАТО

Свят Преди 12 часа

Русия разширява присъствието на войските си по границата си със Запада