9
Средната скорост на автобусите в градския транспорт в София е 19,4 км. в час, на трамваите - 12,7 км. в час, сочат данните на консултанта, изготвил проекта за Генерален план за движение в София "Мот Макдоналд".

Средната скорост на тролейбусите e 14,4 км. в час, а на метрото - 38,84 км. в час.

Според цитираните на представянето на плана резултати от социологическо изследване 45% от софиянци ползват всеки ден градския транспорт, което е съизмеримо с използването на градски транспорт във Виена.

Всеки десети жител на града не ползва градски транспорт и се придвижва с други алтернативни средства - пеша, с велосипед или с автомобил, докато във Виена един на всеки 20-и жители използва алтернативни средства.

Мнението на анкетираните за

качеството на градския транспорт в София подрежда българската столица на 71 място


в класиране по този показател в Европа, като след нея са само три италиански града. Австрийската столица е на второ място с 90% удовлетвореност на пътуващите.

От "Мот Макдоналд" предлага да се устроят "бус-ленти" по бул."България" от ул."Тодор Каблешков" до НДК - двупосочно, по бул."Евлоги и Христо Георгиеви" - на два етапа от НДК до бул. "Др. Цанков" и оттам до пл. "Орлов мост" след изграждането на допълнително платно за бус-лента в едната посока.

Предлага се обособяването на самостоятелно платно за автобуси и тролейбуси по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от пл. "Руски паметник" до "Петте кьошета", както и оттам до ул. "Г. С. Раковски".

След това лентата трябва да продължава по бул. "В. Левски" до ул. "Граф Игнатиев" и да има обособено платно и по бул. "П. Евтимий", по бул. "В. Левски" до бул. "Цар Освободител", по бул. "Цар Освободител" до пл. "Орлов мост".

Консултантът препоръчва по-добро интегриране с други стратегии на плановете за велосипедно движение с останалата мрежа на градския транспорт. Да се отчитат опасностите за велосипедистите при проектирането на велотрасета, предлага се велосипедните трасета да бъдат разделени в три категории - транзитни, довеждащи и велосипедни алеи за отдих.

По отношение на пешеходното движение консултантите са констатирали, че пречки за него са лошото състояние на инфраструктурата, лош достъп до трамвайни и автобусни спирки, липса на осигурени места за пресичане, липса на осветление по пешеходни маршрути.