5
Известната журналистка Диляна Грозданова е новият президент на издателския борд на "Вестникарска група България", съобщават днес вестниците "Труд" и "24 часа".

Собствениците на групата Любомир Павлов и Огнян Донев излизат от борда. "С този акт те още веднъж потвърждават своята позиция за ненамеса в редакционната политика на двата най-влиятелни български всекидневника", се казва в официалното съобщение.

Бившият главен редактор на "24 часа" Венелина Гочева остава вицепрезидент на борда, а негов нов член е Никола Кицевски, бивш първи зам.- главен редактор на "Труд" по времето когато собственик и шеф беше Тошо Тошев. Кицевски напусна "Труд" през юли защото имал други възгледи за развитието на вестника, но остана консултант към издателската група.

Диляна Грозданова е съпруга на Любомир Павлов. Преди 20 години тя беше една от звездите на Българската национална телевизия. Водеше политическото предаване "Отзвук". В политиката влезе като дясна ръка на Стефан Софиянски, когато той се отцепи от СДС и основа своята партия ССД (Съюз на свободните демократи). Но след това напусна Софиянски и в 39-то Народно събрание влезе като депутат от "царската" листа на НДСВ. После беше управляващ директор на телевизия ТВ7, където опита да поднови предаване под името "Отзвук", но ниският рейтинг на тази телевизия не я задоволи.

През март т.г. избухна скандал между собствениците на най-голямата вестникарска група в България. Тогава стана ясно, че 83% от "Медийна група България холдинг" (фирмата, която притежава вестниците "Труд", "24 часа", "168 часа" и още няколко издания) са били прехвърлени на името на Огнян Донев и Любомир Павлов, но без знанието на другия партньор в проекта - Христо Грозев с регистрираната в Австрия фирма "БГ Приватинвест" ГмбХ, която преди това държеше 53% от пресгрупата.

В средата на октомври ненадейно съдия издаде обезпечителна заповед на Христо Грозев, докато трае съдебният му спор с другите двама съсобственици Павлов и Донев. Съдът наложи запор върху печатницата, активите и марките на двата ежедневника и на седмичника "168 часа", докато не приключи делото. Дни по-късно обаче Апелативният съд обаче отмени правото на Христо Грозев да участва в управлението на "Труд" и "24 часа".

Сегашните промени стават в разгара на медийна война между изданията на Павлов и Донев и на медийната група на Делян Пеевски и Ирена Кръстева.