Джон Сандърс: Българският PR се отличава с интелект, творчески усет и ясна визия
Източник: netinfo
0

Джон Сандърс e част от журито на тазгодишните награди на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) - Bright Awards.

Той е регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка и известен интернационален експерт в PR областта. Член е на Fleishman Hillard старши менинджмънт комитета и отговаря директно пред президента и изпълнителен директор Дейв Синей. Той е бивш Председател на Асоциацията на PR консултантите в Ирландия и член на Европейската асоциация на Комуникационните директори.

- Г-н Сандърс, какви са очакванията Ви от конкура BAPRA Bright Awards? Какво знаете за PR бизнеса в България?

- Наблюдавам възхода на PR индустрията в България вече от много години. Наистина съм впечатлен от професионализма и перфекционизма в това, което съм виждал, и хората, с които съм се срещал.

Fleishman Hillard има добре установена връзка с партньора си All Channels, така че познавам от първа ръка световната класа и качеството на тяхната работа. От наблюденията ми до момента върху това, смятам, че интелектът е основен компонент, както и творческият усет, ясната визия и амбиция.

Мисля, че това се усеща, както в работата на Българската асоциация на PR агенциите, така и в престижните награди Bright Awards, носещи много голям заряд. Останалите страни, моля, обърнете внимание!

- Вие безспорно сте професионалист с много богат опит, какво е най-голямото PR предизвикателство, пред което сте се изправяли?

- В този бизнес съм бил изправен пред безброй предизвикателства, като за мен константно такова е управлението на хора и таланти, но същевременно то е и голяма чест. Винаги съм се стремил да не бъда част от историята. Въпреки това, на няколко пъти, когато съм бил участник в ситуации, където и залозите, и емоциите са много високи, се е случвало да стана част от нея.

Тези редки случаи, когато човек трябва да защитава собствената си репутация, а не да влага цялата си енергия в защита на нечия друга, са особено предизвикателство. Но като цяло обичам предизвикателствата, с които съм се сблъсквал през годините - особено в онези моменти, когато съм успявал да убедя клиент да погледне нещата по различен начин и да му дам съвет, който в последствие да се окаже мъдър.

- Като регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка може ли да кажете по какво се различава PR-ът в различните части на света?

- Навсъкъде е различно. Аз съм необичаен пример с това, че идвам от малка страна, която има относително малка PR индустрия - въпреки че е много зряла. Това, което научих след като започнах да пътувам извън Ирландия, е, че нашата индустрия е много англо-саксонски ориентирана. С течение на времето това се промени и продължава да се променя.

На други места, като така наречените нововъзникващи пазари (намирам този термин донякъде обиден,) често индустрията е по-напред от традиционно големите пазари, тъй като тя не е ограничена от представите, наложени ни на нас, израсналите на Запад.

Както знаете, в много части на Централна и Източна Европа преди 25 години просто нямаше PR индустрия. Като млад журналист прекарах 5 седмици, отразявайки Олимпиадата в Москва. Помня ясно, че тогава нямаше рекламна индустрия! А това, което виждам сега в някои страни, е истински интегриран пазар. Виждам също и изключителна креативност.

- Коя е най-открояващата се тенденция в комуникациите в последно време?

- Единствената и най-важна тенденция са социалните медии. Ние живеем в забележителни времена, в които технологиите променят формата на медиите на минутата.

Неотдавна Fleishman Hillard беше определена в Америка от списание AdAge като един от най-иновативните и развиващи се "рекламни агенции". Това е наистина забележително. Тази велика, издръжлива, мега голяма PR компания преоткри себе си под ръководството на Дейв Сени през последните шест години, набирайки мощ.

Преминаването към по-голяма интеграция на медиите и на фирми като нашата, изисква стотици талантливи хора с умения, които или не са били измислени, или са били непознати на PR-а само до преди 5 години. И това е много вълнуващо.

- Как си представяте PR индустрията след 20 години?

- В близките 20 години платформите, които използваме, ще се променят. За първи път мисля, че вестниците ще престанат да съществуват в сегашния им вид. Чух това твърдение за първи път през 1998 г. и все още не се е случило.

Въпреки това, едно ново поколение расте в момента, включително и моите собствени деца, и те не се информират от печатните медии. Но и въпреки това аз абсолютно вярвам, че сериозната, независима журналистика ще преуспява и ще бъде още по-ценена, отколкото днес. Това, което няма да се промени, е важността на доброто име - то ще продължи да се печели трудно и да се губи лесно.

- Какъв е съветът, който давате на начинаещите си колеги в тази сфера?

- Има много съвети, които мога да дам и давам, но сред най-важните е, че има разлика между лоялността и сляпата лоялност. Ние трябва да бъдем лоялни към нашите клиенти, но аз не мисля, че нашата роля е задължително да бъдем обичани от тях.

Понякога съветите, които трябва да дадем, са жестоката истина. Ако можем да изградим доверие у нашите клиенти и да развием умения, с които да даваме конструктивни съвети, ние трябва винаги да се стремим да го направим, дори ако това ни прави недолюбвани. Мисля, че голяма част от добре свършената работа е тази, далеч от блясъка на прожекторите, тогава, когато убеждаваме клиентите си в това какво е добро и наистина е в техен интерес.

- Как бихте описали PR-а в едно изречение?

- PR е друга дума за комуникация.

Поради голям интерес Българската асоциация на PR агенциите обяви удължаване на срока за набиране на проекти, които ще се борят за награда в четвъртите по реда си награди BAPRA Bright Awards 2013. Крайният срок за подаване на заявки в тазгодишното издание на конкурса е 13 март, не по-късно от 23:59 часа.

Категориите, в които най-добрите PR кампании ще се борят за приз тази година, са 7: „Кампания за устойчиво развитие”, „Специално събитие”, „Иновативна кампания”, „Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел”, „Комуникационна кампания на годината”, „Агенция на годината” и най-новата категория в конкурса – „Комуникационна кампания в публичния сектор”.

В конкурса BAPRA Bright Awards 2013 могат да участват всички проекти, организирани от PR агенции и от вътрешни отдели на компании. Кандидатурите за участие се подават чрез уеб-базиран формуляр на http://bapra.bg/2012/?content_id=10.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Магдалена и Микяй отпаднаха от “Игри на волята”

Магдалена и Микяй отпаднаха от “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Добрин спечели битката за имунитет и се класира на полуфиналите

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Свят Преди 1 час

Предприятията отново отвориха врати и много хора се връщат на работа след драматичния срив на правителството в Сирия

<p>Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет (СНИМКА)</p>

Политически хаос: Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет

Свят Преди 3 часа

Той може да бъде разследван по подозрения в лъжесвидетелстване

Срив на Facebook и Instagram

Срив на Facebook и Instagram

България Преди 3 часа

Най-честото съобщение, което потребителите виждат, е: "Съжаляваме, нещо се обърка"

<p>&quot;Жалко, че Зеленски категорично отказа и изключи това&quot;</p>

Орбан: Киев отказа прекратяване на огъня и размяна на затворници с Русия

Свят Преди 3 часа

"Направихме всичко по силите си", написа Орбан в социалната мрежа "Екс"

<p>&quot;Правосъдие за всеки&quot; с нов протест пред Съдебната палата (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

"Правосъдие за всеки" с нов протест пред Съдебната палата

България Преди 4 часа

Според протестиращите се случват безобразия в съдебната система

<p>Повод за гордост! Карлос Насар завоюва историческа световна титла с два рекорда (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Повод за гордост! Карлос Насар завоюва историческа световна титла с два рекорда

България Преди 4 часа

Талантът от Червен бряг вече си осигури златото в изхвърлянето със световен рекорд от 183 кг.

<p>Президентът обясни защо не е поканил &quot;ДПС - Ново начало&quot; на консултации (ВИДЕО)</p>

Президентът обясни защо не е поканил "ДПС - Ново начало" на консултации

България Преди 5 часа

Той обясни, че в действията си се ръководи стриктно от Конституцията

Олаф Шолц внесе в парламента искане за вот на доверие

Олаф Шолц внесе в парламента искане за вот на доверие

Свят Преди 5 часа

Очаква се Шолц да загуби вота, насрочен за 16 декември

ЕС постигна съгласие по нов санкционен пакет срещу Русия

ЕС постигна съгласие по нов санкционен пакет срещу Русия

Свят Преди 5 часа

"Пакетът добавя повече лица и организации към вече съществуващия списък със санкции"

Ивелин Михайлов от "Величие": Оттеглям се от "Исторически парк"

Ивелин Михайлов от "Величие": Оттеглям се от "Исторически парк"

България Преди 5 часа

Той категорично отрече паркът да има задължения

Каква е цената на мира в Украйна, Орбан е в Киев за първи път от началото на инвазията

Зеленски разкритикува Орбан, че е обсъдил войната с Путин

Свят Преди 6 часа

Киев продължава да изключва възможността за мирно уреждане на конфликта

"Топлофикация София" има задължения за над 1,66 млрд. лв.

"Топлофикация София" има задължения за над 1,66 млрд. лв.

България Преди 6 часа

"Парно ще има, топло ще има, независимо от авариите и ежедневните трудности, софиянци няма да останат на студено и тази Коледа"

Епична четворна елиминационна битка в “Игри на волята” тази вечер

Епична четворна елиминационна битка в “Игри на волята” тази вечер

Любопитно Преди 6 часа

Битка на търпението определя първия сигурен полуфиналист

САЩ: Русия може би се готви да изстреля новата си ракета по Украйна

САЩ: Русия може би се готви да изстреля новата си ракета по Украйна

България Преди 6 часа

Това заяви представител на администрацията на президента Джо Байдън