Джон Сандърс: Българският PR се отличава с интелект, творчески усет и ясна визия
Източник: netinfo

Джон Сандърс e част от журито на тазгодишните награди на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) - Bright Awards.

Той е регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка и известен интернационален експерт в PR областта. Член е на Fleishman Hillard старши менинджмънт комитета и отговаря директно пред президента и изпълнителен директор Дейв Синей. Той е бивш Председател на Асоциацията на PR консултантите в Ирландия и член на Европейската асоциация на Комуникационните директори.

- Г-н Сандърс, какви са очакванията Ви от конкура BAPRA Bright Awards? Какво знаете за PR бизнеса в България?

- Наблюдавам възхода на PR индустрията в България вече от много години. Наистина съм впечатлен от професионализма и перфекционизма в това, което съм виждал, и хората, с които съм се срещал.

Fleishman Hillard има добре установена връзка с партньора си All Channels, така че познавам от първа ръка световната класа и качеството на тяхната работа. От наблюденията ми до момента върху това, смятам, че интелектът е основен компонент, както и творческият усет, ясната визия и амбиция.

Мисля, че това се усеща, както в работата на Българската асоциация на PR агенциите, така и в престижните награди Bright Awards, носещи много голям заряд. Останалите страни, моля, обърнете внимание!

- Вие безспорно сте професионалист с много богат опит, какво е най-голямото PR предизвикателство, пред което сте се изправяли?

- В този бизнес съм бил изправен пред безброй предизвикателства, като за мен константно такова е управлението на хора и таланти, но същевременно то е и голяма чест. Винаги съм се стремил да не бъда част от историята. Въпреки това, на няколко пъти, когато съм бил участник в ситуации, където и залозите, и емоциите са много високи, се е случвало да стана част от нея.

Тези редки случаи, когато човек трябва да защитава собствената си репутация, а не да влага цялата си енергия в защита на нечия друга, са особено предизвикателство. Но като цяло обичам предизвикателствата, с които съм се сблъсквал през годините - особено в онези моменти, когато съм успявал да убедя клиент да погледне нещата по различен начин и да му дам съвет, който в последствие да се окаже мъдър.

- Като регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка може ли да кажете по какво се различава PR-ът в различните части на света?

- Навсъкъде е различно. Аз съм необичаен пример с това, че идвам от малка страна, която има относително малка PR индустрия - въпреки че е много зряла. Това, което научих след като започнах да пътувам извън Ирландия, е, че нашата индустрия е много англо-саксонски ориентирана. С течение на времето това се промени и продължава да се променя.

На други места, като така наречените нововъзникващи пазари (намирам този термин донякъде обиден,) често индустрията е по-напред от традиционно големите пазари, тъй като тя не е ограничена от представите, наложени ни на нас, израсналите на Запад.

Както знаете, в много части на Централна и Източна Европа преди 25 години просто нямаше PR индустрия. Като млад журналист прекарах 5 седмици, отразявайки Олимпиадата в Москва. Помня ясно, че тогава нямаше рекламна индустрия! А това, което виждам сега в някои страни, е истински интегриран пазар. Виждам също и изключителна креативност.

- Коя е най-открояващата се тенденция в комуникациите в последно време?

- Единствената и най-важна тенденция са социалните медии. Ние живеем в забележителни времена, в които технологиите променят формата на медиите на минутата.

Неотдавна Fleishman Hillard беше определена в Америка от списание AdAge като един от най-иновативните и развиващи се "рекламни агенции". Това е наистина забележително. Тази велика, издръжлива, мега голяма PR компания преоткри себе си под ръководството на Дейв Сени през последните шест години, набирайки мощ.

Преминаването към по-голяма интеграция на медиите и на фирми като нашата, изисква стотици талантливи хора с умения, които или не са били измислени, или са били непознати на PR-а само до преди 5 години. И това е много вълнуващо.

- Как си представяте PR индустрията след 20 години?

- В близките 20 години платформите, които използваме, ще се променят. За първи път мисля, че вестниците ще престанат да съществуват в сегашния им вид. Чух това твърдение за първи път през 1998 г. и все още не се е случило.

Въпреки това, едно ново поколение расте в момента, включително и моите собствени деца, и те не се информират от печатните медии. Но и въпреки това аз абсолютно вярвам, че сериозната, независима журналистика ще преуспява и ще бъде още по-ценена, отколкото днес. Това, което няма да се промени, е важността на доброто име - то ще продължи да се печели трудно и да се губи лесно.

- Какъв е съветът, който давате на начинаещите си колеги в тази сфера?

- Има много съвети, които мога да дам и давам, но сред най-важните е, че има разлика между лоялността и сляпата лоялност. Ние трябва да бъдем лоялни към нашите клиенти, но аз не мисля, че нашата роля е задължително да бъдем обичани от тях.

Понякога съветите, които трябва да дадем, са жестоката истина. Ако можем да изградим доверие у нашите клиенти и да развием умения, с които да даваме конструктивни съвети, ние трябва винаги да се стремим да го направим, дори ако това ни прави недолюбвани. Мисля, че голяма част от добре свършената работа е тази, далеч от блясъка на прожекторите, тогава, когато убеждаваме клиентите си в това какво е добро и наистина е в техен интерес.

- Как бихте описали PR-а в едно изречение?

- PR е друга дума за комуникация.

Поради голям интерес Българската асоциация на PR агенциите обяви удължаване на срока за набиране на проекти, които ще се борят за награда в четвъртите по реда си награди BAPRA Bright Awards 2013. Крайният срок за подаване на заявки в тазгодишното издание на конкурса е 13 март, не по-късно от 23:59 часа.

Категориите, в които най-добрите PR кампании ще се борят за приз тази година, са 7: „Кампания за устойчиво развитие”, „Специално събитие”, „Иновативна кампания”, „Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел”, „Комуникационна кампания на годината”, „Агенция на годината” и най-новата категория в конкурса – „Комуникационна кампания в публичния сектор”.

В конкурса BAPRA Bright Awards 2013 могат да участват всички проекти, организирани от PR агенции и от вътрешни отдели на компании. Кандидатурите за участие се подават чрез уеб-базиран формуляр на http://bapra.bg/2012/?content_id=10.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Сателитна снимка на урагана "Ерин"

Ураганът "Ерин" се засили до четвърта категория

Свят Преди 6 минути

В Пуерто Рико над 150 000 души вече са без ток

<p>Пеевски: Институциите да затегнат контрола и санкциите за бързите кредити</p>

Делян Пеевски поиска институциите да затегнат контрола и санкциите за бързите кредити

България Преди 14 минути

„Хората трябва да бъдат пазени от капана „лесни пари”, смята лидерът на „ДПС – Ново начало”

Започва ремонт на част от пътя между София и Перник

Започва ремонт на част от пътя между София и Перник

България Преди 1 час

Алтернативен маршрут за пътуване е автомагистрала "Струма"

На извънредно заседание: Фонд "Земеделие" одобрява средствата за ощетените от пожарите

На извънредно заседание: Фонд "Земеделие" одобрява средствата за ощетените от пожарите

България Преди 1 час

Фермерите ще могат да бъдат компенсирани за загуби на нереколтирана селскостопанска продукция, животни, пчелни семейства и фураж

„Чиста самоомраза“: Как Роби Уилямс успя да свали 12 кг и до какво доведе това

„Чиста самоомраза“: Как Роби Уилямс успя да свали 12 кг и до какво доведе това

Любопитно Преди 1 час

През 2023 г. Роби Уилямс говори откровено за това как е отслабнал с над 12 кг

<p>Истории на последните лунни хора</p>

Мисии на НАСА Аполо: Истории на последните лунни хора

Любопитно Преди 1 час

Те бяха пионерите в космическите изследвания

<p>18 август: Мистериозната смърт на Всемирния владетел Чингис хан</p>

18 август: Мистериозната смърт на Всемирния владетел Чингис хан

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Изкуственият интелект вече променя и света на хакерите

Изкуственият интелект вече променя и света на хакерите

Технологии Преди 2 часа

Киберсигурността става все по-сложна и рискова

.

Софи Търнър: Целувките с Кит Харингтън бяха отвратителни

Любопитно Преди 9 часа

Двамата актьори си партнират в готическия хорър „The Dreadful”

а

Колко хора в световен мащаб притежават цял биткойн

Любопитно Преди 9 часа

Според проучване броят им е между 800 и 850 хиляди души

,

17-годишен българин с дебют за "Милан"

България Преди 11 часа

Централният защитник започва втория си сезон в академията на "росонерите"

Вучич: И фризьорите останаха без хляб заради уличните банди, ще възстановя реда в Сърбия

Вучич: И фризьорите останаха без хляб заради уличните банди, ще възстановя реда в Сърбия

Свят Преди 11 часа

Вучич подчерта, че е горд да принадлежи към партията, чиито помещения са били подпалвани

Макрон: Слабост пред Русия днес означава бъдещи конфликти

Макрон: Слабост пред Русия днес означава бъдещи конфликти

Свят Преди 12 часа

Според него руският президент Владимир Путин не желае мир

.

Протестно бдение в София в памет на жертвите на катастрофи

България Преди 12 часа

То е организирано от Сдружение „Ангели на пътя”

.

Застреляха жена в Пловдив, съпругът ѝ опита да се самоубие

България Преди 12 часа

Подозират, че именно той е сложил край на живота ѝ

Марко Рубио: САЩ може да не успеят да изготвят план за прекратяване на войната в Украйна

Марко Рубио: САЩ може да не успеят да изготвят план за прекратяване на войната в Украйна

Свят Преди 13 часа

Той така заплаши Русия с нови санкции, ако не бъде постигнато споразумение