Джон Сандърс: Българският PR се отличава с интелект, творчески усет и ясна визия
Източник: netinfo

Джон Сандърс e част от журито на тазгодишните награди на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) - Bright Awards.

Той е регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка и известен интернационален експерт в PR областта. Член е на Fleishman Hillard старши менинджмънт комитета и отговаря директно пред президента и изпълнителен директор Дейв Синей. Той е бивш Председател на Асоциацията на PR консултантите в Ирландия и член на Европейската асоциация на Комуникационните директори.

- Г-н Сандърс, какви са очакванията Ви от конкура BAPRA Bright Awards? Какво знаете за PR бизнеса в България?

- Наблюдавам възхода на PR индустрията в България вече от много години. Наистина съм впечатлен от професионализма и перфекционизма в това, което съм виждал, и хората, с които съм се срещал.

Fleishman Hillard има добре установена връзка с партньора си All Channels, така че познавам от първа ръка световната класа и качеството на тяхната работа. От наблюденията ми до момента върху това, смятам, че интелектът е основен компонент, както и творческият усет, ясната визия и амбиция.

Мисля, че това се усеща, както в работата на Българската асоциация на PR агенциите, така и в престижните награди Bright Awards, носещи много голям заряд. Останалите страни, моля, обърнете внимание!

- Вие безспорно сте професионалист с много богат опит, какво е най-голямото PR предизвикателство, пред което сте се изправяли?

- В този бизнес съм бил изправен пред безброй предизвикателства, като за мен константно такова е управлението на хора и таланти, но същевременно то е и голяма чест. Винаги съм се стремил да не бъда част от историята. Въпреки това, на няколко пъти, когато съм бил участник в ситуации, където и залозите, и емоциите са много високи, се е случвало да стана част от нея.

Тези редки случаи, когато човек трябва да защитава собствената си репутация, а не да влага цялата си енергия в защита на нечия друга, са особено предизвикателство. Но като цяло обичам предизвикателствата, с които съм се сблъсквал през годините - особено в онези моменти, когато съм успявал да убедя клиент да погледне нещата по различен начин и да му дам съвет, който в последствие да се окаже мъдър.

- Като регионален президент на Fleishmann-Hillard за Европа, Средния Изток и Африка може ли да кажете по какво се различава PR-ът в различните части на света?

- Навсъкъде е различно. Аз съм необичаен пример с това, че идвам от малка страна, която има относително малка PR индустрия - въпреки че е много зряла. Това, което научих след като започнах да пътувам извън Ирландия, е, че нашата индустрия е много англо-саксонски ориентирана. С течение на времето това се промени и продължава да се променя.

На други места, като така наречените нововъзникващи пазари (намирам този термин донякъде обиден,) често индустрията е по-напред от традиционно големите пазари, тъй като тя не е ограничена от представите, наложени ни на нас, израсналите на Запад.

Както знаете, в много части на Централна и Източна Европа преди 25 години просто нямаше PR индустрия. Като млад журналист прекарах 5 седмици, отразявайки Олимпиадата в Москва. Помня ясно, че тогава нямаше рекламна индустрия! А това, което виждам сега в някои страни, е истински интегриран пазар. Виждам също и изключителна креативност.

- Коя е най-открояващата се тенденция в комуникациите в последно време?

- Единствената и най-важна тенденция са социалните медии. Ние живеем в забележителни времена, в които технологиите променят формата на медиите на минутата.

Неотдавна Fleishman Hillard беше определена в Америка от списание AdAge като един от най-иновативните и развиващи се "рекламни агенции". Това е наистина забележително. Тази велика, издръжлива, мега голяма PR компания преоткри себе си под ръководството на Дейв Сени през последните шест години, набирайки мощ.

Преминаването към по-голяма интеграция на медиите и на фирми като нашата, изисква стотици талантливи хора с умения, които или не са били измислени, или са били непознати на PR-а само до преди 5 години. И това е много вълнуващо.

- Как си представяте PR индустрията след 20 години?

- В близките 20 години платформите, които използваме, ще се променят. За първи път мисля, че вестниците ще престанат да съществуват в сегашния им вид. Чух това твърдение за първи път през 1998 г. и все още не се е случило.

Въпреки това, едно ново поколение расте в момента, включително и моите собствени деца, и те не се информират от печатните медии. Но и въпреки това аз абсолютно вярвам, че сериозната, независима журналистика ще преуспява и ще бъде още по-ценена, отколкото днес. Това, което няма да се промени, е важността на доброто име - то ще продължи да се печели трудно и да се губи лесно.

- Какъв е съветът, който давате на начинаещите си колеги в тази сфера?

- Има много съвети, които мога да дам и давам, но сред най-важните е, че има разлика между лоялността и сляпата лоялност. Ние трябва да бъдем лоялни към нашите клиенти, но аз не мисля, че нашата роля е задължително да бъдем обичани от тях.

Понякога съветите, които трябва да дадем, са жестоката истина. Ако можем да изградим доверие у нашите клиенти и да развием умения, с които да даваме конструктивни съвети, ние трябва винаги да се стремим да го направим, дори ако това ни прави недолюбвани. Мисля, че голяма част от добре свършената работа е тази, далеч от блясъка на прожекторите, тогава, когато убеждаваме клиентите си в това какво е добро и наистина е в техен интерес.

- Как бихте описали PR-а в едно изречение?

- PR е друга дума за комуникация.

Поради голям интерес Българската асоциация на PR агенциите обяви удължаване на срока за набиране на проекти, които ще се борят за награда в четвъртите по реда си награди BAPRA Bright Awards 2013. Крайният срок за подаване на заявки в тазгодишното издание на конкурса е 13 март, не по-късно от 23:59 часа.

Категориите, в които най-добрите PR кампании ще се борят за приз тази година, са 7: „Кампания за устойчиво развитие”, „Специално събитие”, „Иновативна кампания”, „Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел”, „Комуникационна кампания на годината”, „Агенция на годината” и най-новата категория в конкурса – „Комуникационна кампания в публичния сектор”.

В конкурса BAPRA Bright Awards 2013 могат да участват всички проекти, организирани от PR агенции и от вътрешни отдели на компании. Кандидатурите за участие се подават чрез уеб-базиран формуляр на http://bapra.bg/2012/?content_id=10.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Китайският премиер се срещна с Путин

Китайският премиер се срещна с Путин

Свят Преди 7 минути

Решимостта и позицията на Китай да развива взаимноизгодно сътрудничество с Русия винаги са били последователни, подчера Ли пред Путин

Gemini 3

Google: Gemini 3 е нова ера в AI и ще реализира идеите ви

Технологии Преди 13 минути

Интернет гигантът е много амбициран за новия алгоритъм

Над 30 ранени при руска атака с дронове срещу Харков

Над 30 ранени при руска атака с дронове срещу Харков

Свят Преди 56 минути

Сред пострадалите са деца на възраст между 9 и 13 години, както и 17-годишно момиче

Смъртоносно нападение: Най-малко 15 убити при израелски въздушни удари в Ливан

Смъртоносно нападение: Най-малко 15 убити при израелски въздушни удари в Ливан

Свят Преди 1 час

Това е най-смъртоносната атака след влизането в сила на споразумението за прекратяване на огъня с "Хизбула"

Рая Назарян участва в Парламентарния форум за демокрация 2025 в Брюксел

Рая Назарян участва в Парламентарния форум за демокрация 2025 в Брюксел

България Преди 1 час

Основната му цел е заздравяване на партньорствата между законодателните институции за укрепване на демократичните процеси

Комисиите в НС продължават разглеждането на Бюджет 2026

Комисиите в НС продължават разглеждането на Бюджет 2026

България Преди 1 час

Проектозаконът вече премина през първо четене в Комисията по финанси

Петима туристи загинаха по време на снежна буря в Чили

Петима туристи загинаха по време на снежна буря в Чили

Свят Преди 1 час

Трагедията се разиграла в националния парк "Торес дел Пайне" в Патагония

,

Кои работници имат право на безплатна храна

България Преди 1 час

Досега стойността беше 2 лева и 1 лев сътоветно за храна/напитки

5 ежедневни навика, които влошават състоянието на косата ви

5 ежедневни навика, които влошават състоянието на косата ви

Любопитно Преди 1 час

Много хора харчат много пари за скъпи шампоани, маски и серуми, но въпреки това се оплакват от матовост, чупливост и цъфтящи краища

,

Възможно ли е да се живее до 150 години?

Любопитно Преди 1 час

Благодарение на напредъка в медицината през 20-ти век, средната продължителност на живота се е увеличила с 30 години

<p>Защо не трябва да се спира рязко пред &bdquo;легнал полицай&ldquo;</p>

Защо не трябва да се спира рязко пред „легнал полицай“

Технологии Преди 1 час

Ползите от подобна „маневра“ са по-малко от вредите

Как да се лекувате в чужбина: Пълен наръчник от НЗОК

Как да се лекувате в чужбина: Пълен наръчник от НЗОК

България Преди 1 час

Какви са условията и процедурите за това

Предлагат редица промени в здравеопазването

Предлагат редица промени в здравеопазването

България Преди 1 час

Нови пътеки, имунизации и облекчения за пациенти

Мъжът с желязната маска

19 ноември: Смъртта на един човек ражда една от най-големите мистерии

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Съучастничката на Джефри Епстийн живее в разкош в затвора

Съучастничката на Джефри Епстийн живее в разкош в затвора

Свят Преди 9 часа

Висш служител на затвора дори се е оплакал, че е „лакей на Максуел“

Сачева призова за законодателни промени за коледните добавки

Сачева призова за законодателни промени за коледните добавки

България Преди 9 часа

Сачева: Има възможност да се направи справедливо разпределение на средствата