Аш шиейтед прес (ap.org) обяви, че подготвя създаването на
организация, която да помогне на печатните и електронните медии
да увеличат приходите си, защото все повече хора се
информират за новините от мобилните си телефони и чрез други
безжични технологии.
Амбициозният проект показва, че могъщата световна информационна агенция със
164-годишна история се надява да играе водеща роля в стремежа на
традиционните медии да обърнат посоката на наблюдаващата се от
няколко години тенденция - постоянно намаляват печалбите им и това се
дължи на неспособността да извлекат полза от интернет.
Изпълнителният директор Том Кърли заяви,
че Асошиейтед прес ще създаде организация за цифрови права, която да
помогне на медиите да защитават своето информационно съдържание
и да събират по-големи приходи.
"Ние стоим безучастно, докато други измислят творчески, нови
начини за използване на нашите новини и прибират по-голямата
част от печалбата", каза Кърли пред Асоциацията на издателите на вестници в южните щати.
Новата организация ще се опитва да договаря лицензионни
споразумения за статии, снимки и видеоматериали, създадени от
участващите в нея медийни групи, които ще бъдат притежатели на
предоставените материали.
Всички плащания ще се превеждат към
тях след изваждане на административна такса, която в началото
вероятно ще бъде 20%.
Организацията също така ще има за цел да се бори с
пиратството, като използва система за проследяване, която АП
разработва от повече от година. Освен че засича непозволено
използване на информационно съдържание, системата може да
показва кой разглежда това съдържание и с каква честота даден
експерт или компания се споменават в новините.
Тези данни могат
да се използват, за да се представят реклами на онези, които
най-вероятно биха проявили интерес към съответния продукт или
услуга.
АП се надява да избегне антитръстовите ограничения, затова ще
създаде новата структура като независима организация. Тя може
да започне работа до края на годината.
Асошиейтед прес е най-голямата информационна агенция в света. От създаването си е изградена на кооперативен принцип с над 1000 члена. Абонатите й - печатни, електронни и анлайн медии в целия свят са 12 000.
По данни от 2008 г. АП има 243 кореспондентски бюра в 120 държави и над 4000 служители.
АП има и компания за телевизионни новини (Associated Press Television News), която е най-голямият производител на видео новини в света. Чрез собствен (и кодиран) сателитен канал тези материали се разпространяват до телевизонни компании и други абонати, например онлайн медии.
APTN прави 24 часа в денонощието актуални видео новини за събития в политиката, спорта и развлеченията, както и от кризисни зони из целия свят.
Фотоархивът на АП отдавна е надхвърлил 10 милиона снимки.
АП мисли как да печели в интернет
АП създава организация за цифрови права, която да помогне на медиите да защитават своето съдържание и да събират по-големи приходи
19 октомври 2010, 14:54
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!