Георги Колев: Обучението в DISCORDIA изгражда едни от най-добрите шофьори в Европа
Източник: DISCORDIA

Г еорги Колев има над 20 години опит като журналист и автомобилен редактор. В края на 2023 г. се присъединява към екипа на DISCORDIA, където оглавява отдела "Обучение на водачи" и Академията за водачи без опит. Днес е в основата на някои от най-иновативните програми за обучение и развитие на млади шофьори в България. Вярва, че системната подкрепа и личната мотивация изграждат истинските професионалисти на пътя. 

Георги споделя повече за възможностите, които компанията предоставя на професионалните шофьори без опит.

Г-н Колев, какви предизвикателства стоят пред хората, които искат да станат професионални шофьори, и как DISCORDIA им помага да ги преодолеят?

Най-голямото предизвикателство е липсата на опит. Много компании не предлагат обучение и очакват готови кадри. DISCORDIA създаде Академията за водачи без опит именно с тази цел – да дадем шанс на мотивирани хора да се развият професионално с подкрепа от най-добрите в бранша. Обучението е базирано на над 30-годишния ни опит и е напълно безплатно. След началния етап курсистите получават възнаграждение. Създадохме и Мобилна академия, която обикаля страната и улеснява достъпа до знанията ни. Шофьорите на камиони, които излизат от нашата система, често се представят по-добре от водачи с предишен опит в други компании, защото сме вложили в тях целенасочено и практично обучение.

Как тези програми помагат за решаване на проблема с недостига на професионални шофьори в България?

Недостигът на шофьори на камиони е сериозен проблем в цяла Европа. До 2028 г. се очаква да има над 745 000 незаети позиции. Професията не е лесна, но е една от най-високо платените. Академията на DISCORDIA не може да реши този проблем сама, но е сериозна стъпка в правилната посока. Обучаваме хора без опит и им даваме реален шанс да станат професионални шофьори. Тя запълва празнината между шофьорската книжка и реалната работа.

Източник: DISCORDIA

DISCORDIA е компания, която расте бързо и има амбицията да е сред топ 10 в Европа. За нас Академията е стратегически инструмент, който осигурява нови кадри, подготвени по нашите високи стандарти. Част от тях избират друг път след това, но много се връщат. Това ни показва, че правим нещо стойностно не само за нас, а за целия бранш.

Как протича обучението, колко време трае, какви модули включва и каква е ролята на менторите? Освен технически умения, развиват ли се и други компетентности?

Обучението в Академията на DISCORDIA е разделено на два основни етапа. Първият е тридневен и включва теоретична и практическа подготовка. Не използваме симулатори, всичко се случва на полигона и на пътя, както е в реална среда. Обхваща също и дигиталните инструменти, с които работим, както и практически съвети за самото пътуване.

Вторият етап е с ментор, опитен шофьор, преминал специална подготовка за обучение. С него те пътуват по реални курсове, за да усвоят професията в практическа среда и да се научат как да бъдат самостоятелни, уверени и отговорни водачи. Когато менторът прецени, че кандидатът е готов, той полага изпит и ако го премине успешно, става част от екипа ни. Освен технически умения развиваме и професионално поведение, как да се държат с клиенти и как да реагират в трудни ситуации.

Колко души са преминали през Академията до момента? Имате ли примери за хора, които са започнали от Академията и вече са се реализирали успешно в компанията?

От създаването си в края на 2023 г. до момента сме обучили над 600 души. Над една трета от тях понастоящем работят в DISCORDIA и сме особено горди от факта, че те са от най-добрите ни водачи. Победителят в последното издание на нашето вътрешно състезание "Top Driver Cup" е ученик на компанията и вече е ментор. Друг наш възпитаник беше обявен за най-добър шофьор в Европа за 2024 г. в ежегодната надпревара на международните професионални шофьори, организирана от най-голямата глобална мрежа за товарни превози Transporeon. Това показва, че подготовката ни създава професионалисти на най-високо ниво.

Какви придобивки и предимства предлагате на новопостъпилите шофьори?

Източник: DISCORDIA

Работим с най-модерния автопарк и влекачи от последно поколение на Volvo, Scania, MAN и DAF, с всички системи за безопасност. Средната възраст на автопарка е година и половина. Спазваме стриктно регламента за работно време, караме основно по магистрали, осигуряваме платени паркинги и 24/7 Център за обслужване на водачи. Назначаването е изключително улеснено с подписване на договор по телефона, пълен инструктаж и настаняване в хотел преди първия курс. Осигуряваме и безплатен паркинг за личните автомобили по време на курс. В общи линии DISCORDIA уважава и цени високо своите професионални водачи, затова и цялата организация на дейностите в компанията е ориентирана към тях.

Какви са дългосрочните цели на DISCORDIA в подкрепа на професионалистите в сектора? Планирате ли разширяване на програмите или нови формати на обучение?

Целта ни е водачите без опит да виждат в DISCORDIA своето бъдеще. Планираме разширяване на флота си, което означава, че ще са ни нужни още много нови професионални шофьори. Академията продължава да се развива чрез добавяне на нови модули и надграждане на програмата според нуждите на учениците и събраната обратна връзка. Целта е ясна – да създадем най-добрите професионални шофьори в Европа.

Какво Ви мотивира да се занимавате с тази мисия: да откривате, обучавате и подкрепяте новото поколение шофьори?

Източник: DISCORDIA

Професията шофьор на камион е тежка, отговорна и от решаващо значение за икономиката, но често остава недооценена от хората. Мотивацията ни е да изградим нов, позитивен имидж, който тя заслужава. Вярвам, че с правилна подготовка и обществено признание можем да върнем уважението към тази професия. Без професионалните шофьори светът буквално спира. Затова нашата мисия е не само да обучаваме, а и да променяме нагласите към този труд.

Какво бихте казали на човек, който се колебае дали да избере професията на шофьор на камион?

Няма да му кажа, че е лесно. Както всяка професия и тази на международния шофьор е съвкупност от позитиви и негативи. Но ако човек припознае тази работа като своя път, ще получи едни от най-високите възнаграждения на пазара, сигурност и стабилност. DISCORDIA ще е до него от първите стъпки до професионалното му израстване.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЕК очаква от България присъди за корупция

ЕК очаква от България присъди за корупция

България Преди 6 часа

Еврокомисарят отбеляза, че този въпрос е свързан с плащанията по Плана за възстановяване и устойчивост

Диана Хърка прекрати гладна стачка

Диана Хърка прекрати гладна стачка

Свят Преди 6 часа

Миналата седмица Хърка разговаря с Вучич по телефона

"Спаси София": Институции са присвоили над 1000 паркоместа

"Спаси София": Институции са присвоили над 1000 паркоместа

България Преди 8 часа

Бонев припомни, че Столична община имаше 120 паркоместа и ги намали на пет

Трамвай дерайлира в кв. "Бъкстон" в София

Трамвай дерайлира в кв. "Бъкстон" в София

България Преди 9 часа

Движението на трамваите към Княжево беше спряно

Страшна катастрофа край Медина, десетки загинали

Страшна катастрофа край Медина, десетки загинали

Свят Преди 9 часа

Автобусът, в който е имало 46 души, е пътувал от Мека

Годеницата на обвинен за катастрофа с две жертви, го биела по главата

Годеницата на обвинен за катастрофа с две жертви, го биела по главата

България Преди 9 часа

Това разказали свидетели - техни близки, които били в автомобила

Почина музикалният доайен проф. Благовеста Константинова

Почина музикалният доайен проф. Благовеста Константинова

България Преди 10 часа

Поклонението е на 19 ноември в храма „Успение Богородично"

НАП с нов изпълнителен директор

НАП с нов изпълнителен директор

България Преди 10 часа

Правителственото решение е прието неприсъствено

Откриха човешко тяло в село Щръклево

Откриха човешко тяло в село Щръклево

България Преди 10 часа

Според първоначалните данни по тялото са установени увреждания, причинени от животни

Разбиха група, пращала дрога по куриер в цялата страна

Разбиха група, пращала дрога по куриер в цялата страна

България Преди 10 часа

Трима са привлечени в качеството на обвиняеми по делото

Защо милиардерът Бабиш все още не е премиер на Чехия

Защо милиардерът Бабиш все още не е премиер на Чехия

Свят Преди 10 часа

Междувременно стана известно, че президентът Павел очаква да чуе публични разяснения от Бабиш, преди да се съгласи да го назначи за премиер

Преместиха Благомир Коцев и Никола Барбутов в Софийския затвор

Преместиха Благомир Коцев и Никола Барбутов в Софийския затвор

България Преди 11 часа

Според защитата не е налице разпореждане на съда.

<p>Земетресение в района на Благоевград&nbsp;</p>

Земетресение с магнитуд 3.5 разлюля района на Благоевград

България Преди 11 часа

Слаб трус е усетен в района, без данни за щети или пострадали

Мартин Димитров

Мартин Димитров: Моят герой влиза в опасна двойна игра в света на богаташите

Любопитно Преди 11 часа

След големия успех на криминалната драма тази вечер в 22:00 ч. започва и вторият сезон

„Предателство с усмивка“: Как падна Желязната лейди Маргарет Тачър

„Предателство с усмивка“: Как падна Желязната лейди Маргарет Тачър

Свят Преди 11 часа

Тя беше свалена от собствената си партия, отслабена от неочакван враг