П равителството прие допълнение в Методиката за изчисляване на инфраструктурните такси, събирани от управителя на железопътната инфраструктура, предаде репортер на БГНЕС.
Целта е да бъдат създадени стимули за използване на комбинирания транспорт и на превозите на товарни автомобили с железопътен транспорт.
С приетия акт се възстановяват преференциите и отстъпките при определянето на инфраструктурните такси за комбиниран транспорт и за превоз на товарни автомобили с железопътен транспорт. Преференциални такси за такъв тип превози са въведени още от 2004 г. С приета в началото на м. май 2012 г. нова Методика за изчисляване на инфраструктурните такси, таксата за преминаване по железопътната инфраструктура става независима от вида на влаковете, което на практика отменя съществувалите преференции.
Българската страна е заинтересована от развитието на комбинираните превози и превозите на товарни автомобили с железопътен транспорт, тъй като обхващането на част от транзитния товаропоток по шосе от Турция за Европа и обратно и особено във връзка с пускането в експлоатация на тунела под Босфора, ще намали задръстванията в граничните пунктове, пътнотранспортните произшествия, разрушаването на пътната инфраструктура и замърсяването на околната среда. /БГНЕС /
Въвеждат стимули за използване на комбиниран транспорт
Правителството прие допълнение в Методиката за изчисляване на инфраструктурните такси, събирани от управителя на железопътната инфраструктура, предаде репортер на БГНЕС.
19 март 2014, 10:30