Т ази есен трябва да започне изграждането на свръхскоростно ж.п. трасе между японската столица Токио и централния гр. Нагоя, съобщи Никей ейшън ривю. Влакът на магнитна възглавница ще фучи по трасето с 500 км/ч и ще взима разстоянието за около 40 мин., вместо сегашните 100 мин. с влак-стрела.
Разработката е на JR Tokai, ж.п. оператор в централна Япония. От компанията се надяват да прережат лентата за пускане на линията в експлоатация през 2027 г. Машините ще се движат благодарение на мощни електромагнити, вместо като досега на колела. Едно от големите предизвикателства за трасето е неговата цена. Тотално технологичното развитие е изчислено на 550 млрд. йени /5,35 млрд. Долара/. Строителството ще глътне по предварителни сметки 5,4 трилиона йени. От JR Tokai виждат надежда да проверят в действие тези прогнозни разходи, ако успеят да наложат идеята си за реализиране в САЩ. Те са предложили тя да бъде използвана за изграждане на високоскоростна жп линия между Вашингтон и Балтимор, която евентуално може да бъде продължена до Бостън и да достигне 730 км дължина. Да не говорим, че осъществяването на идеята в Щатите ще разкрие международни възможности за японската компания. /БГНЕС /
Влак ще лети с 500 км/ч по линията Токио-Нагоя
Тази есен трябва да започне изграждането на свръхскоростно ж.п. трасе между японската столица Токио и централния гр. Нагоя, съобщи Никей ейшън ривю. Влакът на магнитна възглавница ще фучи по трасето с 500 км/ч и ще взима разстоянието за около 40 мин., вместо сегашните 100 мин. с влак-стрела.
16 май 2014, 13:03