Н етните печалби на холандската пивоварна "Хайнекен" са спаднали с повече от 50% през миналата година до 1,36 милиарда евро.
Данните от 2013 г. показват спад от 53% в сравнение с 2012 г., когато печалбите са скочили с 1,4 милиарда евро благодарение на придобиването на азиатски тихоокеански пивоварни компании. Според компанията ръстът на развиващите се пазари е по-слаб от очакваното.
Продажбите на "Хайнекен" през 2013 г. показват слабо повишение от 1,3 на сто, до 21,25 милиарда евро, се казва в изявление на базираната в Амстердам, Холандия, компания.
"2013 беше година на предизвикателства заради слабия икономически растеж в редица ключови пазари", казва изпълнителният директор на "Хайнекен" Жан-Франсоа ван Боксмеер.
Въпреки че пазарът на бира в развиващите се страни е източник на повече от половината приходи на компанията, "продажбите в развиващите се пазари не бе толкова силен, колкото се очакваше".
Ван Боксеер заяви, че "Хайнекен" очаква постепенно възстановяване на световната икономика през 2014 г., което ще подобри условията за търговия в ключови пазари, сред които Африка, Близкия Изток и Латинска Америка. /АФП /
Печалбите на "Хайнекен" спаднали на половина след пика през 2012
Нетните печалби на холандската пивоварна "Хайнекен" са спаднали с повече от 50% през миналата година до 1,36 милиарда евро.
12 февруари 2014, 12:07