П азарът на видеоигри (конзоли и софтуер) през 2013 г. в Япония е загубил 9% на годишна база. Това е шеста поредна година на спад, според редовното проучване на специализираното списание Фамицу (Famitsu), цитирано от АФП. Спадът обаче се дължи на ... повечето игри в смартфоните.
Миналата година общите продажби на игри и конзоли на архипелага спадна до 408,9 милиарда йени ( 2,9 милиарда евро) , спрямо 449,2 милиарда през 2012 година. С това ново отстъпление, спадът достигна 40% от 2007 г. насам .
Най-новите конзоли, предлагани от Нинтендо (Nintendo) - (преносимата 3DS и стационарната Wii U), както и от Сони (Sony) - (преносимата Vita) се продават относително добре, а мощната стационарна Плейстейшън 4 (PlayStation 4), все още не е излязла в Япония, където началото на продажбите бе отложено за края на февруари 2014 година, припомня АФП.
Основната причина за това привидно отчуждение от игрите се крие във все по-атрактивните възможности на смартфоните , които заместват много добре конзолите за случайните любители на игрите. Конкуренцията им става още по-силна, защото игрите на мобилните устройства са по-евтини, ако не и съвсем безплатни.
Манията на японците към игрите за смартфони е такава, че Япония се превърна през миналия октомври в най-големият пазар в света за мобилни приложения, благодарение на времето, което жителите там се взират не в изгрева на Слънцето, а в екраните на любимите си игри. При това го правят японците от всички възрасти, според последните статистически данни. /БГНЕС /
Японците предпочитат игрите пред изгрева
Пазарът на видеоигри (конзоли и софтуер) през 2013 г. в Япония е загубил 9% на годишна база. Това е шеста поредна година на спад, според редовното проучване на специализираното списание Фамицу (Famitsu), цитирано от АФП. Спадът обаче се дължи на ... повечето игри в смартфоните.
8 януари 2014, 06:00