Г ръцката агенция за приватизация (Фонд за управление на гръцката държавна собственост) одобри три чуждестранни инвестиционни структури за участие във втория етап на търга за придобиване на гръцките железници Треносе (TRAINOSE S.A).
В петък бе разпространено прессъобщение на фонда, в което се посочват кандидатите: Руските държавни железници ("Российские железные дороги" – РЖД) в консорциум с гръцката "Гек Терна" (Gek Terna); фрeнската железопътна компания ЕсЕнСеЕф (SNCF) и румънската железопътна компания "Груп феровиар роман" (Grup Feroviar Roman - GFR).
Агенцията е одобрила и трите инвестиционни структури, които ще участват във втория етап на търга за 100% от акциите на съпътстващата железопътна компания "Роско" (ROSCO), занимаваща се с ремонт и обслужване на железопътния подвижен състав. Тук ИТАР-ТАСС посочва: РЖД в консорциум с гръцката "Гек Терна"; германската Сименс (Siemens) и френската "Алстом Транспорт" (Alstom Transport) заедно с "Дамко енерджи" (Damco Energy).
Треносе e основана през 2005 г. като дъщерна компания на Организацията на гръцките железници(OSE). През 2008 г. правото на собственост беше предадено на държавата. Треносе ежегодно превозва 15 милиона пътници и 4,5 милиона тона товари. "Роско" е създадена през 2013 година с изваждането на активите за техническо обслужване на подвижния състав от Организацията на гръцките железници.
Русия и Гърция отдавна поддържат силни икономически връзки главно чрез туризма. Само през миналата година 1,2 млн. руснаци са посетили Гърция. Те са известни, че не се скъпят на забавления и покупки. Всеки руски турист харчи средно по 1000 евро по време на отпуската си в Гърция, а в Гърция постоянно живеят близо 300 хил. руски граждани.
Преди ден официално посещение в страната направи и руският външен министър Сергей Лавров. Москва и Атина работят усилено и за премахването на визовия режим, което да улесни движението на туристите.
От друга страна интересът на компаниите към гръцките железници е обусловен от стратегическата позиция на гръцките пристанища по транспортните коридори между Азия и Европа. В последно време огромни китайски инвестиции превръщат гръцки пристанища в модерни транспортни портали. /БГНЕС /
Гърция е на финала на жп приватизацията
Гръцката агенция за приватизация (Фонд за управление на гръцката държавна собственост) одобри три чуждестранни инвестиционни структури за участие във втория етап на търга за придобиване на гръцките железници Треносе (TRAINOSE S.A)
1 ноември 2013, 00:51