П риродозащитниците от Грийнпийс реагираха гневно на исканията на Германия за смекчаване на изискванията в ЕС за отделяното от автомобилите количество въглероден диоксид. Според еколозите така Берлин защитавал мощния сектор на автомобилостроенето си.
Критиката от страна на Грийнпийс беше предизвикана от позицията на германския канцлер Ангела Меркел. По време на срещата си в Люксембург в понеделник министрите на екологията на страните от ЕС отложиха взимането на решение за това дали през 2020 г. да бъде въведен лимит всяка кола да отделя 95 грама въглероден диоксид на километър. Берлин иска влизането в сила на тази мярка да бъде отложено за 2024 г. и да се отнася за 80% от колите през 2020 г. Германските автогиганти като Даймлер и БМВ произвеждат в сравнение с другите европейски автопроизводители процентно доста по-мощни автомобили и според тях такива ограничения ще осигурят неправомерно преимущество на конкурентите им и ще накърнят интересите им.
Позицията на германското правителство предизвика гневни коментари в пресата. "Даймлер&ко. отново могат да дишат спокойно", писа хановерският в. "Нойе Пресе". Според Фердинанд Дуденхьофер, който е експерт от университета Дуисбург-Есен, отлагането на въвеждането на ограничителния режим за отделяно количество въглероден диоксид ще повлияе негативно върху инвестициите в областта на "чисти" електро - и хибридни двигатели. /АФП /
Еколози скочиха срещу Германия
Природозащитниците от Грийнпийс реагираха гневно на исканията на Германия за смекчаване на изискванията в ЕС за отделяното от автомобилите количество въглероден диоксид. Според еколозите така Берлин защитавал мощния сектор на автомобилостроенето си.
15 октомври 2013, 17:56