П одобряването на инфраструктурата и намаляването на разходите са ключов фактор за засилване на сътрудничеството между македонския и българския бизнес с цел създаване на общ балкански продукт, който да бъде конкурентен на трети пазари.
Това стана ясно от заседанието на Македонско-българската стопанска камара. "За подобряване на бизнеса не са нужни граничните бариери и застой на стоките", заяви председателят на Македонско-българската стопанска камара Зоре Темелковски.
Стокообменът между Македония и България през 2013 г. е възлизал на 690,7 милиона долара, сравнително колкото и през 2012 г. Търговският дефицит е 40,6 милиона долара. "Македония има стратегически интерес към по-интензивно развиване на икономиката и търговското сътрудничество с България", заяви Бранко Азески, председател на Македонската стопанска камара.
България е на шесто място сред търговските партньори на Македония. Членовете на Българо-македонската стопанска камара са на мнение, че има място за засилване на сътрудничеството между двете страни. На заседанието беше констатирано още, че лошите инфраструктурни връзки са основната причина, поради която стокообменът между двете страни дълго време остава на едно и също равнище.
"Инфраструктурата е в отчаяващо състояние и според настоящите прогнози няма да се подобри до 2022 г. Това дава огромно предимство на конкурентите", заяви Азески. "За наше частично задоволство правителството обяви рестартиране на ремонта и строителството на жп отсечката Куманово-Гюешево. Но ние мислим, че е по-бързо и ефективно да се изгради магистрала до София. Това е общ инвестиционен проект, който би имал икономическа устойчивост и ще може да бъде изплатен. Той би допринесъл за раздвижване на икономическото сътрудничество и търговския обмен", каза от своя страна Темелковски.
Той каза още, че приоритет остава създаването на условия за обща енергийна политика, особено около стратегическите проекти за газопровод, създаването на общ инвестиционен фонд за кредитиране на експортно ориентираните компании и инициирането на интензивни бизнес комуникации чрез организирането на бизнес форуми в Щип и София. Темелковски оцени, че все повече македонски фирми откриват производства в България, но все още не е достатъчна дейността за привличане на български инвеститори и капитал в Македония. /МИА
/
Български и македонски бизнес лидери искат по-добра инфраструктура
Подобряването на инфраструктурата и намаляването на разходите са ключов фактор за засилване на сътрудничеството между македонския и българския бизнес с цел създаване на общ балкански продукт, който да бъде конкурентен на трети пазари.
16 април 2014, 17:11
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!