Храните, които побеждават грипа
Източник: Thinkstock/Guliver
2

Н аскоро се появи ново изследване, което свърза бананите със създаването в бъдеще на лекарство, което ще се бори с грипа. Но докато то още не е създадено, има изобилие от храни, които можем да консумираме сега и да отблъснем грипа още тази зима, казват диетолозите.

В идеалния случай тези храни трябва да са постоянна част от нашето целогодишно здравословно меню, а в началото на зимата

могат да повишат съпротивата на организма ни срещу микроби.

Освен това тези храни могат да облекчат симптомите ни, ако вече сме се разболели, както и да съкратят боледуването ни. Ето и кои са те:

Банани

Проучване, публикувано в списание "Клетка" показва, че лецитинът в бананите може да бъде проектиран така, че да лекува грип при мишки. В действителност това показва обещаващи резултати за лечението на нашумели вирусни заболявания, включително Ебола. Летицинът работи като покрива със захари вируса и така му пречи да влезе в клетките. Преди време този метод е показал, че работи при ХИВ, но само с нежелани странични ефекти.

Според експертите това откритие е много вълнуващо, защото лецитинът в бананите има потенциала да бъде разработен така, че да се превърне в широкоспектърен антивирусен медикамент. Разбира се, всичко това все още е много далече от прилагането му върху хора, така че засега нека ядем банани, защото са богати на витамини B6 и C.

Зеленолистни зеленчуци

Източник: Thinkstock/Guliver

Когато искате да зарадвате организма си с хубава доза витамин C, най-добре е да устоите на изкушението да изпиете чаша прясно изцеден портокалов сок. При изстискването на практика изсушаваме портокала, като изстискваме захарта му в чаша, а захарта не е най-полезното за организма.

Вместо това си направете една голяма купа със салата от зеленолистни зеленчуци. Изстискайте в нея за дресинг един лимон или лайм – скорошно проучване показа, че лимонът помага в борбата с норовирус, а лаймът може да помогне да устоим на заразяване с холера.

Бадеми

Източник: Thinkstock/Guliver

Шепа бадеми е дозата ни от антиоксиданта витамин Е. Едно изследване показало, че допълнително витамин Е в имунната система на мишките е достатъчно, за да ги предпази от бактериалната инфекция, която причинява пневмония.

Тиква

Източник: Thinkstock/Guliver

Ако си купите витамини от магазина, те не само няма да ви предложат същите ползи, както ако ги консумирате от извора, но и могат да ви навредят. Това е особено вярно за пушачите и витамин А. Добрата новина е, че много храни, богати на витамин А са в сезона си, точно когато върлуват и гриповете. Тиква, сладки картофи, пъпеши, моркови – всички те съдържат много от този витамин.

Черупчести морски дарове

стриди
стриди Източник: Thinkstock/Guliver

Това е най-добрата причина да се храните със стриди и раци: цинкът, който те съдържат изглежда ограничава възпалението, забавяйки имунния отговор на организма. Ето защо хората взимат цинкови таблетки, когато усетят, че започват да се разболяват. Добре е да укрепите тялото си с цинк още преди да имате симптоми.

Боб

Източник: Thinkstock/Guliver

Желязото помага на транспорта на кислород до клетките, тъканите и органите, така че, ако нямате достатъчно от него, ще сте по-податливи на заболявания. Желязо в лесно смилаема форма можете да намерите в храни като боб, зеле, тофу. Освен това бобът ще увеличи приема на фолиева киселина за организма ви.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
ЕП ратифицира сделката за Brexit (Видео)
Ексклузивно

ЕП ратифицира сделката за Brexit (Видео)

Преди 30 минути
Слави Трифонов
Ексклузивно

Слави Трифонов учредява нова партия

Преди 4 часа
Турист падна от лифта в Пампорово
Ексклузивно

Турист падна от лифта в Пампорово

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини