Рекламата, която възмути Оскарите, но възхити света
Следродилна депресия   
Източник: Istock/Getty Images
7

К огато говорим за наградите „Оскар“, всички ги асоциираме с блясък като никой друг на червения килим, оспорвана битка между най-великите артисти на нашето време, кой ще вземе статуетката, красота, бутикови рокли и бижута… И логично – всеки рекламодател иска да има своите минути телевизионно излъчване и шанс да привлече вниманието на милиони потребители по цял свят.

Тази година обаче най-голяма популярност набира рекламата, която беше забранена. Защото в нея се говори за нещо, което се случва с всички жени, които са родили деца.

Но за него не само не се говори – то не се показва.

И това е женското тяло след раждането.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"Raise your hand if you didn’t know you’d be changing your own diapers too🙋🏻‍♀️ After all these years in fashion I never could’ve guessed that disposable underwear would be my favorite piece of clothing but here we are! No one talks about the recovery and healing (yes even the messy parts) new moms go through. I wanted to show you guys that it’s not all rainbows and butterflies! It’s been tough, but my friend Chelsea @cmrh and ceo at @fridamom is making waves and starting honest conversations. It’s unbelievable the obstacles we still face talking about what women really go through. All their stuff she sent me has been a life saver." - @ashleygraham

Публикация, споделена от Frida Mom (@fridamom) на

Каналът ABC, който излъчва церемонията по връчването на най-желаната награда в света на киното отхвърля рекламата на продукти, свързани с женската хигиена и възстановяването след раждане с аргумента, че видеото е „прекалено графично, неуместно, показва частична голота и прекалена демонстрация на продукта“.

Дали рекламата е неудобна за гледане – абсолютен факт.

Тя показва борбата, през която минава жена, която наскоро е родила. Тя все още има коремче, трябва да носи специално бельо и превръзки. Очевидно изпитва болки дори при най-елементарни и естествени човешки дейности – като например това да посети тоалетната.

Дали всичко това се случва с току-що родилите жени? Да, това е абсолютен и анатомичен факт.

Дали обаче се говори достатъчно за тази част от живота на жената – не. И това също е факт.

Дали тишината около простата житейска истина, че повечето жени се прибират у дома освен с нов член на семейството – и с ново тяло, е смущаваща? Да, защото жените се оказват неинформирани за промените, които ще им се случат, а също така – и за продуктите, които ще трябва да използват за известно време. Именно затова те изглеждат плашещи, „графични и неподходящи“.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“I have been holding on to this photo for weeks because honestly I have never posted such a vulnerable and personal photo before...I wanted to share for every mama or mama to be out there that our bodies are miracles within itself and to give yourself MAJOR grace bc having a child is no joke 🙏🏽 👶🏼” 📷: @dressupbuttercup

Публикация, споделена от Frida Mom (@fridamom) на Спомняме си случая с Кейт Мидълтън, когато 9 часа след раждането тя вече позираше на токчета пред родилната зала. Това предизвика вълна от възмущение на млади майки в интернет, които в отговор публикуваха техни снимки от деветия час след раждането в социалните мрежи.

Всички си спомнят как едва 9 часа, след като  е родила, Кейт Мидълтън позираше на токчета пред родилното отделение. Това предизвика вълна от възмущение в социалните мрежи. 

Тогава масово, жените публикуваха свои снимки 9 часа след раждането. 

Източник: Getty Images

Също така става все по-популярно известни инфлуенсърки да показват изваяни тела две или три седмици след като са се сдобили с дете – това обаче създава нереални представи сред повечето жени как трябва да изглеждат. Истината е, че онова „перфектно“ тяло след раждането не е постижимо за всеки – и в това няма нищо нередно.

Нередното, което някои отбелязват в социалните мрежи е, че въпреки надигнатите гласове в подкрепа на феминизма, все още онези етапи от живота на жените, в които те не са в идеална форма, са тема-табу.

Специалистите казват, че много жени развиват хранителни разстройства и състояния на депресия след раждането.

„Религия, политика, оръжия, амуниции и женска хигиена“ – това е изброено в инстаграм страницата на производителите на продуктите като недопустимо за излъчване в реклама.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Disappointed but not deterred. #oscars #fridamom

Публикация, споделена от Frida Mom (@fridamom) на

A потребителите в социалните мрежи не спряха да коментират решението рекламата да бъде спряна.

Жените масово подкрепят видеото, определено като неподходящо. 

"Фактът, че "ABC"  забранява рекламата е абсурден. Обществото разчита на нас да даваме деца на света, въпреки това все още не може да понесе истината за следродилния период".

Ето какво казва друга потребителка: "Изисква се смелост майките да говорят за реалността на следродилния период. Тази реклама и посланието  й трябва да бъде празнувано и споделяно навсякъде."

Дали това е търсен ефект от рекламодателите, които са знаели, че ABC ще отхвърлят видеото - можем само да гадаем, но истината, която излезе от този скандал е очевидна и тя е, че обществото  може да покаже много брутални истории, базирани на истински случаи, но не може да понесе женското тяло, особено след раждане.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
<p>Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)</p>
Ексклузивно

Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)

Преди 42 минути
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини