Кафето при бременност е свързано с детската левкемия
Източник: Thinkstock/Guliver

Б ременните жени, които пият дори само по две чаши кафе на ден поставят бебето си в риск да се разболее от левкемия, информира "Дейли Мейл".

Мащабно проучване е установило, че при бебетата на тези жени има 60% по-голяма вероятност да развият заболяването по време на детството си.

Според учените всяко едно правителство трябва да издава предупреждения към бременните жени да ограничат приема на кафе, точно както се препоръчва да се намали алкохолът и да се спрат цигарите.

Според изследователите кофеинът може да промени ДНК в клетките на плода, което да ги направи по-податливи към развитието на тумори.

Учените, които проучили данните от над 20 направени вече проучвания, са установили, че бебетата на жените, които пият кафе по време на бременността си са били в 20% по-висок риск да развият левкемия.

Ако жените са пили повече от две чаши дневно, този риск скача на 60%. Бременните, които пият по четири или повече чаши дневно, увеличава риска за бебето си до 72%, твърди изследването, публикувано в американски журнал за акушерство и гинекология.

Проучването заключва: "Резултатите показват, че консумацията на кафе от страна на майките, докато са бременни, може да увеличи риска от левкемия при детето.

Поради ограничения брой изследвания, спешно са необходими допълнителни проучвания, за да бъде по-добре опознат неблагоприятният ефект от консумацията на кафе върху детската левкемия".

Денис Хеншоу професор по въздействието на радиацията върху хората в университета в Бристол, който не е участвал в изследването, но е експерт в областта, казва: "Не мисля, че жените трябва да се откажат напълно от кафето по време на бременност, но като предпазна мярка те трябва да ограничат неговия прием.

Това може да означава по-малко от две чаши на ден или дори консумация само от време на време. Резултатите от изследването са много впечатляващи.

Случаите на левкемия при децата се увеличават постоянно през последните десетилетия. Така че, ако нещата се променят много бързо, можем да кажем, че причина за това е фактор от околната среда.

Има много неща, които не харесваме и не оказват благоприятно влияние като електропроводи, магнитни полета, замърсяване. Пиенето на кафе е много популярен, макар и вреден навик".

Специалистите препоръчват на бременните жени да се ограничат до 200 мг кофеин на ден, което се равнява на 1,5 чаши шварц кафе или две чаши разтворимо кафе.

Чаша кафе
Чаша кафе Източник: Thinkstock/Guliver

Но по-скоро съветите на лекарите, следящи бременността на една жена, е тя да бъде спокойна и да не се притеснява, ако надвиши тази доза, защото рисковете са малки.

Британският депутат Андрю Пърси, който участва в комисията по обществено здраве в британския парламент смята: "Това е интересно изследване, което изисква по-нататъшно проучване.

Ако се появят надеждни констатации, обвързващи пиенето на кафе по време на бременност с детската левкемия, тогава има смисъл да се изготвят стъпки към предупреждаването на жените, така че те да могат да направят информиран избор за това дали да пият кафе, когато чакат дете".

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 29 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Свят Преди 51 минути

Правителството искаше да намали възрастта, на която децата могат да бъдат изпратени в затвора, на 13 години

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 4 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 4 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 6 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

Любопитно Преди 6 часа

Никол Кидман направи редки разкрития за брака си с Том Круз, признавайки, че на 23 години е била готова да съсипе кариерата си заради любовта. Актрисата проговори и за скорошния си развод с Кийт Ърбан и това как продължава да вярва в любовта

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 6 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 6 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 7 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 7 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам