Пазарът на онлайн реклама влиза в нова ера
Източник: netinfo

О нлайн рекламата бележи двуцифрен растеж, движен от мобилните и видео платформи, показва най-новото проучване на Benchmark AdEx.

Данните бяха публикувани днес от IAB Europe, съвместно с IHS Markit. Те показват, че онлайн рекламата е нараснала с 11,5% до 22,2 млрд. евро през първата половина на 2017 г., спрямо 20,2 млрд. евро за същия период на предходната година.

Източна Европа в пазарния бум

България има всички предпоставки да бъде силна в електронната търговия

Бъдещето на монетизацията в медиите

Изследването разкрива, че почти цялото нарастване на разходите за онлайн реклами е насочено към мобилни устройства – ръстът при дисплей рекламите е 45,9%, спрямо спад с 1,4% в същия сегмент на стационарните компютри.

Като цяло за мобилния сегмент увеличението е с 41,4%, до 7 млрд. евро. За сравнение ръстът в рекламата при търсенето в интернет е с 12,8%.

При онлайн видеата увеличението на рекламните разходи е със 155% или 3,2 пъти по-бързо, отколкото за останалите платформи.

Разходите за рекламни кампании пък продължават да надхвърлят тези за реклама при търсене в интернет. Съответно по сегменти, при дисплей рекламата ръстът е с 13,1% при рекламите и с 12,8% при търсенето.

Стойността на разходите за дисплей реклами надхвърля 8 милиарда евро през първата половина на 2017 година, което представлява 37% от общата реклама в мрежата, докато делът на търсенето е 48%.

Дисплей рекламите продължават да имат силен ръст в Централна и Източна Европа - 16%, в сравнение с 12,6% в Западна Европа.

Всъщност регионът на Централна и Източна Европа спомага за увеличаването на общия растеж на рекламните разходи с 15,9%, докато по-зрелите пазари в Западна Европа отбелязват ръст от 10,9%.

Таунсенд Фийхан, главен изпълнителен директор на IAB Europe, коментира: „Тъй като потребителите все повече се преместват на мобилни устройства, проучването на Benchmark AdEx за първата половина на 2017 г. показва, че търговците се свързват с аудиториите си чрез тези устройства. Търговците също така осъзнават потенциала на онлайн видеото”.

Рупърт Стейнс, международен управляващ директор на RhythmOne посочва: Дигиталният сегмент има огромна роля в иновациите в рекламната индустрия. Тази година се наблюдава увеличение на доверието и инвестициите, което можем да видим чрез двуцифрения ръст, отчетен днес. Мобилните платформи и видеоклиповете са инструмент в управлението на тази промяна - тенденция, която очакваме да видим при всички медии, тъй като индустрията влиза в програмната ера”.

Гидо Фамбах, старши вицепрезидент на comScore за Европа, Близкия Изток и Африка смята, че: „Онлайн видеата и мобилните устройства стимулират растежа на дигиталната реклама, тъй като рекламодателите и издателите търсят по-добра ангажираност с най-популярните формати и платформи. Работим с отрасъла, за да гарантираме, че техниките за измерване и наличните данни ни позволяват да останем начело на играта, да съчетаваме и надминаваме темповете на бърз растеж в цифровите технологии”.

Даниел Кнап, изпълнителен директор на IHS Markit, добавя: „Стабилната макроикономическа среда в еврозоната подхранва рекламното търсене и нашите данни показват, че политическата несигурност в други страни не е засегнала растежа досега. Европейският пазар на цифрова реклама нараства с между 11,5% и 13,1% всяка година от 2012 г. насам, като най-новите данни отново са в този диапазон. Увеличените инвестиции в дигиталните технологии идват от частично преразпределение от други медии, миграция на рекламни бюджети и нови рекламодатели. Но нашите данни показват, че структурата на пазара на дигитална реклама се променя, като навлизаме в постстационарната ера.”

За IAB Europe

IAB Europe е водещата индустриална асоциация на дигиталната рекламна екосистема на европейско ниво. Нейната мисия е да насърчава развитието на този сектор и неговата устойчивост чрез оформянето на регулаторната среда, демонстриране на стойността, която онлайн рекламата носи на европейската икономика, потребителите и пазара и развиване и улесняване на прилагането на хармонизирани бизнес практики, които отчитат променящите се очаквания на потребителите и позволят разрастване на дигиталното рекламиране в Европа.

За IHS Markit

IHS Markit е публична компания със седалище в Лондон, с над 13 000 служители, базирани в над 30 страни по света. IHS Markit предлага информация, анализи и експертиза на организации от цял ​​свят, като им помага да взимат решения за всичко - от ежедневни операции до дългосрочни инвестиции.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Учредяват партия "Алианс за права и свободи“ в София

Учредяват партия "Алианс за права и свободи“ в София

България Преди 38 минути

Днес се очаква да бъдат избрани ръководството и устава на новата партия

Екзекутириха мъж, убил трима през 2004 г. в САЩ

Екзекутириха мъж, убил трима през 2004 г. в САЩ

Свят Преди 58 минути

Това е 43-тата екзекуция в САЩ през тази година, а подобен брой смъртни наказания не са били изпълнявани от 2012 г.

Защо в Аризона има мистериозна бяла пирамида?

Защо в Аризона има мистериозна бяла пирамида?

Любопитно Преди 1 час

Ако търсите съвременен аналог на Древен Египет, вероятно няма да се сетите да погледнете към Аризона

Без руска енергия: Как го постигна Финландия

Без руска енергия: Как го постигна Финландия

Свят Преди 1 час

Финландия успя да сведе практически до нула вноса на енергия от Русия

Как най-рядката кръвна група в света може да спаси животи

Как най-рядката кръвна група в света може да спаси животи

Свят Преди 1 час

Само един на всеки шест милиона души има кръвна група с нулев резус фактор

Давид, Сияна, Котов и Стоянов ще се борят за победата в Big Brother

Давид, Сияна, Котов и Стоянов ще се борят за победата в Big Brother

Любопитно Преди 8 часа

Огнената Михаела напусна Къщата на крачка от големия финал

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 9 часа

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

Свят Преди 11 часа

Кая Калас: Войните се губят от тези, на които първи им свършват парите или войниците

Полицията в Париж простреля мъж на гара, въоръжен с нож

Полицията в Париж простреля мъж на гара, въоръжен с нож

Свят Преди 11 часа

Мъжът е бил известен на полицията за извършено домашно насилие

Щура сватба в Къщата на Big Brother тази вечер

Щура сватба в Къщата на Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 11 часа

Специален кулинарен гост ще приготви блюдо изненада заедно със съквартирантите

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 12 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 12 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 13 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

България иска разсрочване на плащанията за F-16 от САЩ

България иска разсрочване на плащанията за F-16 от САЩ

България Преди 13 часа

Касае се за предвидено за следващата година плащане в размер на 361 милиона евро