0

Онлайн рекламата бележи двуцифрен растеж, движен от мобилните и видео платформи, показва най-новото проучване на Benchmark AdEx.

Данните бяха публикувани днес от IAB Europe, съвместно с IHS Markit. Те показват, че онлайн рекламата е нараснала с 11,5% до 22,2 млрд. евро през първата половина на 2017 г., спрямо 20,2 млрд. евро за същия период на предходната година.

Източна Европа в пазарния бум

България има всички предпоставки да бъде силна в електронната търговия

Бъдещето на монетизацията в медиите

Изследването разкрива, че почти цялото нарастване на разходите за онлайн реклами е насочено към мобилни устройства – ръстът при дисплей рекламите е 45,9%, спрямо спад с 1,4% в същия сегмент на стационарните компютри.

Като цяло за мобилния сегмент увеличението е с 41,4%, до 7 млрд. евро. За сравнение ръстът в рекламата при търсенето в интернет е с 12,8%.

При онлайн видеата увеличението на рекламните разходи е със 155% или 3,2 пъти по-бързо, отколкото за останалите платформи.

Разходите за рекламни кампании пък продължават да надхвърлят тези за реклама при търсене в интернет. Съответно по сегменти, при дисплей рекламата ръстът е с 13,1% при рекламите и с 12,8% при търсенето.

Стойността на разходите за дисплей реклами надхвърля 8 милиарда евро през първата половина на 2017 година, което представлява 37% от общата реклама в мрежата, докато делът на търсенето е 48%.

Дисплей рекламите продължават да имат силен ръст в Централна и Източна Европа - 16%, в сравнение с 12,6% в Западна Европа.

Всъщност регионът на Централна и Източна Европа спомага за увеличаването на общия растеж на рекламните разходи с 15,9%, докато по-зрелите пазари в Западна Европа отбелязват ръст от 10,9%.

Таунсенд Фийхан, главен изпълнителен директор на IAB Europe, коментира: „Тъй като потребителите все повече се преместват на мобилни устройства, проучването на Benchmark AdEx за първата половина на 2017 г. показва, че търговците се свързват с аудиториите си чрез тези устройства. Търговците също така осъзнават потенциала на онлайн видеото”.

Рупърт Стейнс, международен управляващ директор на RhythmOne посочва: Дигиталният сегмент има огромна роля в иновациите в рекламната индустрия. Тази година се наблюдава увеличение на доверието и инвестициите, което можем да видим чрез двуцифрения ръст, отчетен днес. Мобилните платформи и видеоклиповете са инструмент в управлението на тази промяна - тенденция, която очакваме да видим при всички медии, тъй като индустрията влиза в програмната ера”.

Гидо Фамбах, старши вицепрезидент на comScore за Европа, Близкия Изток и Африка смята, че: „Онлайн видеата и мобилните устройства стимулират растежа на дигиталната реклама, тъй като рекламодателите и издателите търсят по-добра ангажираност с най-популярните формати и платформи. Работим с отрасъла, за да гарантираме, че техниките за измерване и наличните данни ни позволяват да останем начело на играта, да съчетаваме и надминаваме темповете на бърз растеж в цифровите технологии”.

Даниел Кнап, изпълнителен директор на IHS Markit, добавя: „Стабилната макроикономическа среда в еврозоната подхранва рекламното търсене и нашите данни показват, че политическата несигурност в други страни не е засегнала растежа досега. Европейският пазар на цифрова реклама нараства с между 11,5% и 13,1% всяка година от 2012 г. насам, като най-новите данни отново са в този диапазон. Увеличените инвестиции в дигиталните технологии идват от частично преразпределение от други медии, миграция на рекламни бюджети и нови рекламодатели. Но нашите данни показват, че структурата на пазара на дигитална реклама се променя, като навлизаме в постстационарната ера.”

За IAB Europe

IAB Europe е водещата индустриална асоциация на дигиталната рекламна екосистема на европейско ниво. Нейната мисия е да насърчава развитието на този сектор и неговата устойчивост чрез оформянето на регулаторната среда, демонстриране на стойността, която онлайн рекламата носи на европейската икономика, потребителите и пазара и развиване и улесняване на прилагането на хармонизирани бизнес практики, които отчитат променящите се очаквания на потребителите и позволят разрастване на дигиталното рекламиране в Европа.

За IHS Markit

IHS Markit е публична компания със седалище в Лондон, с над 13 000 служители, базирани в над 30 страни по света. IHS Markit предлага информация, анализи и експертиза на организации от цял ​​свят, като им помага да взимат решения за всичко - от ежедневни операции до дългосрочни инвестиции.