Т ова трябваше да е велик ден за човечеството.

По предварителен план, на 29 март, за първи път в историята щеше да се състои първата изцяло женска разходка в открития космос.

Новината за провала на това очаквано събитие обикаля из световните медии през последните часове.

В петък Кристина Кох и Ан Макклейн трябваше да инсталират новите литиево-йонни батерии на Международната космическа станция.

Ан Макклейн
Ан Макклейн Източник: Getty Images/Guliver

Оказа се обаче, че това е напълно неосъществимо.

Причината? Прекалено големи скафандри. На МКС има само един скафандър, който да пасва и на двете жени идеално. Всички останали са с прекалено голям размер.

Поради това недоразумение Ан Макклейн няма да отиде на космическата разходка. Планираната мисия ще бъде извършена от Кристина Кох и американския космонавт Ник Хаг.

„Правим всичко възможно, за да установим точния размер на скафандъра за всеки един астронавт, още докато извършват тренировките си преди полета”, казва Бранди Дийн, говорител на центъра на НАСА в Хюстън.

„Обаче понякога в обстановката на прекалено малка или нулева гравитация човешкото тяло се променя”, продължава Дийн.

До този момент на мисии в открития космос са ходили или само мъже или смесени екипи от мъж и жена.

За още любопитни новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.