Динозаврите са имали проблеми с популацията си още преди астероидът да удари Земята. Това показват резултатите от ново проучване на учени от Университета на Рединг, съобщава БиБиСи. Според учените, причината е била "собственият успех" на динозаврите като вид.

Откриха фосил от 10-метров динозавър в Египет

Ерата на динозаврите започнала заради вулкани

Учените са проследили тяхното развитие и са установили, че динозаврите са мигрирали усилено от корените си в Южна Америка и са покрили цялата планета. Имало е стотици различни видове, като общата популация е била толкова голяма, че не е имало достатъчно място за тях, смятат учените.

Тайният живот на Тиранозавър рекс

Астероидът, убил динозавите, създал катастрофална "зима"

"Те се появяват ударно и много бързо достигат всички части на Земята", коментира Крис Вендити, съавтор на проучването. Той допълва, че динозаврите са се възползвали от измирането на повечето видове преди тях. Това им е дало възможност да се възползват от пространството и ресурсите, като е имало малко конкуренция за храната.

В един момент обаче динозаврите достигнали максимума на своето развитие, адаптирали се към всички условия на Земята. "Те са напълнили Земята и тъй като всеки вид е бил много строго специализиран към съответната среда, не са могли да се преместят и да създадат нови видове", коментира Киара О'Донован, съавтор на проучването. В крайна сметка единствено летящите динозаври са могли да се адаптират в птици, което се случва и след катаклизма с астероида.

Учени извлякоха ДНК от най-странното древно животно

Откриха фосили от странен динозавър

Разбира се, не всички учени са съгласни с тази теория. Според Дейвид Мартил от Университета на Портсмут, динозаврите са еволюирали в по-малки по размер видове и това е процес, който е продължавал до удара на астероида.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.