Астероидът, убил динозаврите, променил океаните в киселина
Източник: Thinkstock/Guliver

А стероидът, който е довел до изчезването на динозаврите, е причинил драстични промени в климата на Земята. Той е довел и до силно увеличаване киселинноста в океаните. Това показват резултатите от ново проучване на група учени от САЩ, Великобритания, Испания и Германия, което е публикувано от американската Национална академия на науките.

Сензационно: огромен астероид променил Земята преди 12 800 години

То е едно от най-подробните проучвания по тази тема, като цели да открие как точно сблъсъкът с астероида е довел до изчезването на динозаврите. Анализът показва, че преди събитието, океаните на Земята не са показвали признаци на повишаване на своята киселинност.

Най-големите апокалипсиси в историята на Земята

Започнало е шестото масово измиране на видове

След сблъсъкът обаче, pH стойносттите в океаните започнали да се понижават рязко. Океаните станали значително по-киселинни, което се доказва от открит планктон във вкаменелости. Анализът на този планктон показва, че той датира именно от времето на сблъсъка с астероида.

След удара планктонът е започнал да умира, което е прекъснало хранителната верига. Това е довело до измирането и на други животински видове. Първите жертви са били животът в горния слой на океаните, което е разрушило и въглеродния баланс.

Постепенно този процес е започнал да коства животите и на сухоземните видове. Учените изчисляват, че са били нужни няколко милиона години, докато процесите се забавят и нивата започнат да се нормализират, което да помогне и за увеличаването на разнообразието на животинските видове.

Учени: Ето какъв е бил денят след изчезването на динозаврите