И нтересен астероид ще прелети сравнително близо до Земята на 25-ти май т.г., съобщава Европейската космическа агенция. Астероидът 1999 KW4 е необичаен заради факта, че си има своя луна, която обикаля около него.

Ultima Thule са два обекта "в нежна прегръдка"

Ultima Thule е уникален "геоложки Франкенщайн"

Двете тела образуват бинарна астероидна система. По-голямото тяло е с ширина 1,5 км. докато по-малкото е едва 0,5 км. широко. Те са открити през 1999 г., като орбитата на системата обикаля между Слънцето и Земята.

НАСА откри "космическо гюле", което лети с над 4 млн. км/ч

НАСА получи задача да прати хора на Луната до 5 години

Заради този факт, астероидната система е класифицирана като "потенциално опасна", тъй като често преминава близо до Земята. Реалното разстояние между Земята и двата астероида остава достатъчно голямо. Тази година то ще е около 5,1 млн. км.

Все пак, това ще е най-близкото преминаване на астероидната система до Земята, откакто е засечена и ще бъде най-близкото поне до 2036 г. Освен това е най-големият засечен до момента обект, който ще премине покрай Земята на по-малко от 20 дистанции до Луната поне до 2027 г.

Това прави тазгодишното наблюдение особено атрактивно за астрономите. Наблюдението му с професионални телескопи ще е сравнително лесно. За любителите обаче, може да е малко по-трудно, тъй като той се движи със скорост 77 446 км/ч спрямо Земята, но все пак е бавно за космическите машаби, което ще направи отличаването му по-сложно.

За съжаление, дори и голямото тяло на системата няма да може да се наблюдава с невъоръжено око. Освен това в най-близката си точка, той ще е видим най-добре от южното полукълбо. Ще може да се засече и от северното полукълбо от 27-ми май нататък.

За още любопитни новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.