83% от хората не искат робот да пазарува вместо тях
Източник: ЕПА/БГНЕС
6

И Т гигантите хвърлят много усилия в разработката на роботи, дронове за доставка на поръчки, ботове, алгоритми за онлайн пазаруване и какво ли още не. Проучване на софтуерната компания IFTTT обаче показва, че засега тези усилия не печелят потребителите, съобщава онлайн изданието CNET.

Шпионира ли Google какво си купуват хората в магазините

5 проекта на Google, за които повечето хора не знаят

Проучването показва, че 82,91% от потребителите не биха се доверили на робот да пазарува вместо тях. Хората предпочитат традиционните методи на пазаруване дори и по време на големите празници, когато навалицата е най-голяма.

36% от потребителите биха предпочели да си останат у дома и да пазаруват онлайн чрез помощта на гласов асистент като Amazon Alexa вместо да отидат по магазините с приятели. Само 5% вече са го правили. Останалите предпочитат именно класическото обикаляне по магазините.

7 неща, които не бива да правите на служебния си компютър

За сега повечето търговски технологии остават слабо популярни. Едва 13,8% от потребителите казват, че имат виртуален портфейл или използват услуга като Apple Pay. Слаба е популярността и на бутоните "купи" в социалните мрежи - 9,78%.

10 малко известни факта за Amazon

Как могат да ни разпознаят по сайтовете, които посещаваме

Потребителите все пак харесват и някои модерни дигитални търговски услуги. Сред тях са препоръчаните продукти в сайтовете - 39,12%, както и лесното онлайн плащане с един клик - 39,76%. Потребителите обаче най-много харесват магазините, в които клиентите сами маркират и плащат продуктите - 79,25% от хората са използвали подобна услуга за по-бързо.

Доста хора все още дори не знаят за наличието на тези технологии. 23% казват, че не са чували за чатботовете - автоматизираните програми, които помагат на потребителите да получат базово обслужване от дадена компания чрез чат приложение. Оказва се, че повечето компании и търговци все още не могат да определят кои технологии да използват и ще се харесат на клиентите им. "Няма да бъде само една разработка. Нито чатботовете или гласовите асистенти ще решат всичко. Хората ще искат разнообразие от възможности", коментира вицепрезидентът на IFTTT Ан Мерцоглиано.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Разкриха бруталното убийство в Бургас
Ексклузивно

Разкриха бруталното убийство в Бургас

Преди 50 минути
Как да се подготвим за Никулден
Ексклузивно

Как да се подготвим за Никулден

Преди 1 час
Бъдещата кралица разказа, че синът ѝ иска да е постоянно покрай тях
Ексклузивно

Малкият син на Кейт и Уилям проговори

Преди 3 часа
<p>Кой открадна <strong>мозъка на Айнщайн?&nbsp;</strong></p>
Ексклузивно

Кой открадна мозъка на Айнщайн? 

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини