Американската интернет компания "Гугъл" (Google) откри днес в седем страни от Европа и Северна Америка специална платформа за издателите на вестници, чрез която те могат да продават абонаменти и статии в интернет, предаде Франс прес.
Услугата "Уан Пас" (One Pass) от днес е на разположение в Съединените щати, Канада, Франция, Великобритания, Германия, Италия и Испания, съобщи Филип Коломбе, директор на новините във френската търсачка "Гугъл".
"Уан Пас" не е сайт, нито приложение, управлявано от "Гугъл", а платформа, предназначена за издателите, които искат от собствения си сайт или от техни приложения да продават по най-обикновен начин абонаменти или достъп до дадена статия, обясни Коломбе.
Услугата представлява етап от остойностяването на платената информация, това е технологична платформа за улесняване на микроплащанията както за издателя, така и за потребителя на интернет, добави той.
Потребителят може да плати по най-прост начин чрез интернет или с мобилния си телефон за достъп до статия или абонамент, като преглежда едно след друго изданията, посочи Коломбе.
"Гугъл" уточни, че услугата се предоставя в партньорство с френския седмичник "Нувел обсерватьор", с германските "Тъмороу фоукъс" (Tomorrow Focus), "Грюнер унд Яр" (Gruener und Jahr) и "Аксел Шпрингер" (Axel Springer), испанската група "Приса" (Prisa) и "Ръст комюникейшънс" (Rust Communication) в САЩ.
Американският технологичен гигант "Епъл" (Apple) вчера представи собствена абонаментна услуга за различни медии преса, музика, видео чрез онлайн магазина си "Еп стор" (App Store).
"Епъл" ще получава комисиони от 30% от постъпленията от абонаменти.
При "Уан Пас" на "Гугъл" издателят ползва безплатно технологията и получава около 90% от всяка транзакция.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!