6

Едно от основните предизвикателства пред създателите на автономни автомобили не е технологията, а обикновените хора. Компаниите търсят начини внимателно да представят новата технология на хората, за да не ги уплашат и да не предизвикат тяхното недоволство. Въпреки усилията им обаче, проблеми не липсват и репортаж на Arizona Republic показва какво се случва, когато хората са уплашени от автономните автомобили.

Автономните коли на Google тръгват през декември

Uber и Waymo ще изучават вредите от автономните коли

Американският щат Аризона е едно от местата, където Waymo (дъщерна компания на Google) тества своите автономни автомобили от 2017 г. насам. През това време има 21 сигнала в полицията за нападения срещу колите и служители на компанията, които са били в тях.

Waymo пуска изцяло автономни таксита в САЩ

Все повече американци си викат Uber вместо линейка

Сред инцидентите има рязане на гуми докато колите са на светофар, заплашване на шофьорите с пистолети, замерване с камъни и др. При друг инцидент мъж бил толкова недоволен, че колите минават през квартала му, че застанал пред една от тях и отказал да се премести докато не дойде полиция. Записани са и инциденти, при които колите са преследвани, а жена избутала шест автономни автомобила от пътя със своята кола, карайки нарочно в насрещното срещу тях, спирайки рязко пред тях и др. Аргументът ѝ бил, че иска колите на Waymo да се махнат от квартала ѝ.

Имало и сигнали срещу коли на Waymo, защото паркирали твърде дълго на едно място дори обвинения, че пътниците им продават наркотици и др. В един от случаите шофьорът бил обвинен, че 90 минути наблюдава деца как играят. Пристигналата полиция установила, че всъщност се е извършвала софтуерна диагностика на автомобила. Жената, която подала сигнала, пък обявила, че "всички мразят шофьорите на Waymo и те са опасни".

Waymo коментира, че във всяка кола има поне по един човек, който да поеме контрол над нея. Служителите са инструктирани да не влизат в конфликти и да се обаждат на диспечерите си полицията за всяка ситуация, която ги притеснява. Могат да се обадят и директно на полицията, ако смятат, че ситуацията не търпи отлагане.

Китайският аналог на Google влага $1,5 млрд. в автономните автомобили

"Безопасността е в основата на всичко, което правим, като това включва сигурността на нашите шофьори, клиенти и обществото. През последните две години видяхме, че аризонците са гостоприемни и развълнувани от потенциала на тази технология и нейния принос към безопасните пътища. Вярваме, че ключов елемент от местното взаимодействие е нашата продължаваща работа с обществото, местата, където шофираме, включително с полицията и спешните екипи", коментира говорител на Waymo пред BusinessInsider.

Макар общият брой на инцидентите да е малък на фона на другите сигнали, с които се занимава полицията, те са показателни. Общото между повечето инциденти е, че те са извършени от хора, които в последствие са обяснили пред полицията, че са искали да уплашат служителите или ги прогонят.

Обикновено няма много последици за извършителите освен предупреждения от полицията. В случая с 69-годишния Рол Хаселтън обаче се стигнало до повдигане на обвинения и оръжията му са конфискувани. Съпругата му обяснила, че той е болен от деменция, но намразил автономните автомобили след като такава кола на Uber уби пешеходец преди няколко месеца.

Автономен автомобил на Uber уби жена в Аризона

В повечето случаи Waymo гледа да не търси полиция или променя маршрутите на колите, за да не преминават повече през проблемните улици. Затова реалният брой инциденти може да е по-голям, но компанията да не иска да привлича внимание към тях, което може да предизвика още по-голямо недоволство.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.