Банка ДСК създаде Дигитална фабрика за улеснение на клиента
Източник: iStock/ Getty images/ Freepik

Н а изискан коктейл, пред бизнес партньори, ръководството на Банка ДСК презентира своята нова серия от услуги под формата на Дигитална фабрика под надслов „Тук създаваме дигиталните продукти и услуги на бъдещето“.

Новото звено представлява технологична компания в компанията, която фокусира своята дейност в създаването на модерни продукти и персонализирани решения, отговарящи на нуждите на своите клиенти.

В своята реч г-н Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК, обясни защо Дигиталната фабрика е предизвикателство пред бизнеса в настоящата ситуация.

Главен изпълнителен директор на Банка ДСК - г-н Тамаш Хак-Ковач
Главен изпълнителен директор на Банка ДСК - г-н Тамаш Хак-Ковач Източник: Банка ДСК

Тази Дигитална фабрика е първата стъпка в научаването и разработването на страхотни продукти. Бих искал да подчертая, че ние няма да създаваме нов продукт, защото, по мое лично мнение, през последните 150 години банките правим едно и също – разплащания и кредитиране, но ще измислим нов начин да се изживее този продукт. В Банка ДСК, както и в други големи компании, работата е свързана с това да дойдеш до офиса, да гледаш в големия екран, да ходиш в срещи, да работиш по 8 часа. Тук обаче искаме да променим възприятието за това какво е време. Да, хората пак ще гледат големия екран, ще имат срещи, но идеята е да се създаде нещо ценно за клиента. Може би не всеки ден, но поне на 2 седмици да има такъв резултат“, каза в своята откриваща реч г-н Тамаш Хак-Ковач.

За възможностите, които предлага дигитализацията в банковия сектор, пред нашата медия говори г-н Петко Рангелов, ръководител на направление „Дигитализация и технологии“ в Банка ДСК.

Г-н Рангелов, какво представлява новият дигитален продукт – Дигиталната фабрика, на Банка ДСК?

Разглеждаме това не само като един продукт, а като серия от услуги, които целят да дигитализират всичко, което банката предлага. Например, за индивидуални клиенти, това включва кредитирането.  В момента човек трябва да отиде в клон на банка, да попълни много документи и да се върне обратно в клона. Докато ние искаме клиентът да може да прави това от вкъщи през телефона си. Желанието ни е това да се случва и при всички останали основни продукти на банката, сред които са консултации за жилищно кредитиране, както и разплащането, което вече е дигитално и започна да се случва. Искаме клиентът да може да избере дали предпочита да види човек на живо в банков офис, който да го консултира или иска да има едно изцяло дигитално изживяване със своята банка

Какви са Вашите наблюдения – има ли доверие от страна на хората  към дигитализацията?

Ако ме бяхте попитали за това преди 2-3 години, щях да Ви кажа, че недоверието е голямо. В днешно време доверието е нараснало до известна степен и по принуда. Заради пандемията, хората малко или много започнаха да използват дигитални услуги. За една година онлайн пазаруването се вдигна с 30-40% за всякакви стоки – дрехи, храна, електроника и др. Хората разбраха, че няма някакъв особен риск, а дори в някои отношения е по-сигурно. Това е така, защото винаги може да върнеш даден продукт или ако има проблем с плащането, в повечето случаи, банките разбират това и го покриват. Мога да кажа, като статистика, че в момента над 30 % от клиентите ни използват дигитални услуги. Те са активни потребители на мобилно или онлайн банкиране. Преди две години статистиката показваше, че тези потребители са под 20 %. Вижда се рязка промяна.

За тези клиенти, които все още имат съмнения относно дигитализацията, обяснете доколко важно е това в банковия сектор?

В бъдеще, поне успешните банки, ще се отличават от не толкова успешните, по това доколко са успели да предложат на клиента едно изживяване, което да е базирано не на това, което й трябва на банката, а на това, което клиентът иска. Те вече са научени от много други индустрии, че могат да получат нещата по много лесен начин. Ако една бака започне да предлага такъв тип продукти, клиентите ще започнат да клонят в тази посока. Банките, които са по-добри в това, ще започнат да привличат повече клиенти, особено по-млади хора, които тепърва навлизат в банковата система. Ефектът няма да е моментален, защото банковият бизнес е изграден с години, различни натрупания, активи, пасиви и не всичко може да се смени само за една година. Като минат от 5 до 10 години новата генерация клиенти постепенно ще отсее по-дигиталните банки от останалите. Затова, според мен, дигитализацията е важна.

д
Източник: Банка ДСК

Какво попада в ТОП 3 относно бъдещите планове на Банка ДСК като иновативна технологична компания?

Една от категориите е свързана с това как ще дигитализираме вече съществуващи продукти. Тук влизат основни продукти като кредитирането на индивидуални клиенти, също така кредитиране на бизнес клиенти, особено малкия и средния бизнес. Онбордингът също е друг наш приоритет. Ако иска един бизнес клиент да стане клиент на банката, трябва да отиде в клон и да попълни много декларации. Освен това се правят много проверки в различни регистри, за да може той да получи бизнес сметка и да е титуляр като бизнес клиент в банката. Това нещо отнема доста време. С новия процес всичко това ще става за минути. Тези проверки, които се правят в момента с различни справки, ще се извършват автоматично. Ние изграждаме продукт, с който клиентът има съвсем плавно изживяване. Той попълва малко данни за себе си, за да може да го идентифицираме и минава като лице през видео идентификация, след което всички проверки, които се извършват в различни регистри, се правят дигитално. Клиентът получава работещ бизнес акаунт, без да попълва нищо на практика. Клиентът получава документите си в електронен вариант, подписва ги пак електронно и с това целият процес завършва. Плюсът е най-вече в пестенето на време и по-малко на брой документи. Искаме клиентът да се фокусира върху бизнеса си, а не върху това, какво й е необходимо на банката.

Коя е най-голямата цел пред Банка ДСК за 2022 година?

В банката има промяна относно начина, по който работим, и продуктите, които се създават. Тя е насочена към това да се фокусираме към желанията на клиентите и това, което те искат. Това е една голяма цел за банката и до голяма степен се отнася и за Дигиталната фабрика. Друга цел е, чрез дигитализацията, която правим, да достигнем поне до половината от двата милиона клиенти на банката и да усетят реална промяна в продуктите, които използват още до края на тази година. Постепенно през годините това ще продължава да се развива.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Моторист пострада тежко при инцидент на Подбалканския път

Моторист пострада тежко при инцидент на Подбалканския път

Свят Преди 1 минута

По първоначални данни мотористът се е блъснал в движещ се пред него лек автомобил

Александър Вучич е приет за лечение в болница

Александър Вучич е приет за лечение в болница

Свят Преди 50 минути

Вучич бе посрещнат в болницата от министъра на здравеопазването Златибор Лончар

Кой печели изборите в Австралия?

Кой печели изборите в Австралия?

Свят Преди 1 час

Изборната надпревара беше доминирана от теми като поскъпването на живота и ефекта от политиката на президента на САЩ

Дамаск гори, ООН негодува: Израел с нови удари в Сирия

Дамаск гори, ООН негодува: Израел с нови удари в Сирия

Свят Преди 1 час

Според израелското армейско радио 16 сирийски друзи са приети в израелски болници от началото на седмицата

Тройното убийство в Швеция: Още двама души са задържани

Тройното убийство в Швеция: Още двама души са задържани

Свят Преди 2 часа

Трима млади мъже на възраст между 15 и 20 години бяха убити на 29 април във фризьорски салон

Принцеса Шарлот

Тя е „тайното оръжие на кралското семейство“

Любопитно Преди 2 часа

Ето кой е „шефът в семейството“ на принц Уилям и принцеса Катрин

<p>&ldquo;Лошите хора си го заслужават&rdquo; - Вярвате ли в кармата?</p>

“Лошите хора си го заслужават”: Проучване установява, че повечето вярващи в кармата мислят така

Любопитно Преди 2 часа

Концепцията за карма произхожда от азиатските религиозни традиции като индуизма и будизма

Ден за размисъл в Румъния преди президeнтския вот

Ден за размисъл в Румъния преди президeнтския вот

Свят Преди 3 часа

Кандидатите са общо 11, като четирима от тях са независими

Нетипичният метод на балсамиране на "изсъхналия" свещеник

Нетипичният метод на балсамиране на "изсъхналия" свещеник

Свят Преди 3 часа

Този метод за балсамиране никога не е бил виждан досега, казват изследователи

<p>Как срещата със Зеленски във Ватикана промени възгледите на Тръмп</p>

Зеленски: Тръмп започна да гледа по различен начин на нещата след срещата ни във Ватикана

Свят Преди 3 часа

Украинският президент определи 15-минутния разговор като „най-добрия“, който е имал досега с държавния глава на САЩ

Внимание, шофьори! Движението по "Дунав мост" е в една лента с пропускателен режим

Внимание, шофьори! Движението по "Дунав мост" е в една лента с пропускателен режим

България Преди 4 часа

Съоръжението няма да се затваря изцяло, а ще бъде въведена временна регулация на движението, която обаче няма как да не затрудни трафика

Протестът след убийството на Магдалена - 22 души са нанесли щети на сградата на МВР, сред тях и непълнолетни

Протестът след убийството на Магдалена - 22 души са нанесли щети на сградата на МВР, сред тях и непълнолетни

България Преди 4 часа

Те са хвърляли пиратки, различни по вид вещи, камъни и хранителни продукти

<p>Планира се през 2025 г. България да получи второ и трето плащане по ПВУ</p>

Дончев: Планира се през 2025 г. България да получи второ и трето плащане по ПВУ

България Преди 4 часа

ГЕРБ-СДС ще търси подкрепа шефът на ДАНС Пламен Тончев да бъде назначен за председател на Комисията по досиетата

Опасен менингит във Великобритания: Може да доведе до трайна инвалидност и дори смърт

Опасен менингит във Великобритания: Може да доведе до трайна инвалидност и дори смърт

Свят Преди 5 часа

Увеличаващата се антибиотична резистентност прави по-трудна борбата с бактериалните инфекции

<p>Заради влошено здравословно състояние:&nbsp;Вучич прекъсна посещението си в САЩ</p>

Вучич прекъсна посещението си в САЩ заради влошено здравословно състояние

Свят Преди 5 часа

Сръбският президент се е почувствал зле и след консултация с медицинско лице е решил да се прибере в Сърбия