Банка ДСК създаде Дигитална фабрика за улеснение на клиента
Източник: iStock/ Getty images/ Freepik
0

Н а изискан коктейл, пред бизнес партньори, ръководството на Банка ДСК презентира своята нова серия от услуги под формата на Дигитална фабрика под надслов „Тук създаваме дигиталните продукти и услуги на бъдещето“.

Новото звено представлява технологична компания в компанията, която фокусира своята дейност в създаването на модерни продукти и персонализирани решения, отговарящи на нуждите на своите клиенти.

В своята реч г-н Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК, обясни защо Дигиталната фабрика е предизвикателство пред бизнеса в настоящата ситуация.

Главен изпълнителен директор на Банка ДСК - г-н Тамаш Хак-Ковач
Главен изпълнителен директор на Банка ДСК - г-н Тамаш Хак-Ковач Източник: Банка ДСК

Тази Дигитална фабрика е първата стъпка в научаването и разработването на страхотни продукти. Бих искал да подчертая, че ние няма да създаваме нов продукт, защото, по мое лично мнение, през последните 150 години банките правим едно и също – разплащания и кредитиране, но ще измислим нов начин да се изживее този продукт. В Банка ДСК, както и в други големи компании, работата е свързана с това да дойдеш до офиса, да гледаш в големия екран, да ходиш в срещи, да работиш по 8 часа. Тук обаче искаме да променим възприятието за това какво е време. Да, хората пак ще гледат големия екран, ще имат срещи, но идеята е да се създаде нещо ценно за клиента. Може би не всеки ден, но поне на 2 седмици да има такъв резултат“, каза в своята откриваща реч г-н Тамаш Хак-Ковач.

За възможностите, които предлага дигитализацията в банковия сектор, пред нашата медия говори г-н Петко Рангелов, ръководител на направление „Дигитализация и технологии“ в Банка ДСК.

Г-н Рангелов, какво представлява новият дигитален продукт – Дигиталната фабрика, на Банка ДСК?

Разглеждаме това не само като един продукт, а като серия от услуги, които целят да дигитализират всичко, което банката предлага. Например, за индивидуални клиенти, това включва кредитирането.  В момента човек трябва да отиде в клон на банка, да попълни много документи и да се върне обратно в клона. Докато ние искаме клиентът да може да прави това от вкъщи през телефона си. Желанието ни е това да се случва и при всички останали основни продукти на банката, сред които са консултации за жилищно кредитиране, както и разплащането, което вече е дигитално и започна да се случва. Искаме клиентът да може да избере дали предпочита да види човек на живо в банков офис, който да го консултира или иска да има едно изцяло дигитално изживяване със своята банка

Какви са Вашите наблюдения – има ли доверие от страна на хората  към дигитализацията?

Ако ме бяхте попитали за това преди 2-3 години, щях да Ви кажа, че недоверието е голямо. В днешно време доверието е нараснало до известна степен и по принуда. Заради пандемията, хората малко или много започнаха да използват дигитални услуги. За една година онлайн пазаруването се вдигна с 30-40% за всякакви стоки – дрехи, храна, електроника и др. Хората разбраха, че няма някакъв особен риск, а дори в някои отношения е по-сигурно. Това е така, защото винаги може да върнеш даден продукт или ако има проблем с плащането, в повечето случаи, банките разбират това и го покриват. Мога да кажа, като статистика, че в момента над 30 % от клиентите ни използват дигитални услуги. Те са активни потребители на мобилно или онлайн банкиране. Преди две години статистиката показваше, че тези потребители са под 20 %. Вижда се рязка промяна.

За тези клиенти, които все още имат съмнения относно дигитализацията, обяснете доколко важно е това в банковия сектор?

В бъдеще, поне успешните банки, ще се отличават от не толкова успешните, по това доколко са успели да предложат на клиента едно изживяване, което да е базирано не на това, което й трябва на банката, а на това, което клиентът иска. Те вече са научени от много други индустрии, че могат да получат нещата по много лесен начин. Ако една бака започне да предлага такъв тип продукти, клиентите ще започнат да клонят в тази посока. Банките, които са по-добри в това, ще започнат да привличат повече клиенти, особено по-млади хора, които тепърва навлизат в банковата система. Ефектът няма да е моментален, защото банковият бизнес е изграден с години, различни натрупания, активи, пасиви и не всичко може да се смени само за една година. Като минат от 5 до 10 години новата генерация клиенти постепенно ще отсее по-дигиталните банки от останалите. Затова, според мен, дигитализацията е важна.

д
Източник: Банка ДСК

Какво попада в ТОП 3 относно бъдещите планове на Банка ДСК като иновативна технологична компания?

Една от категориите е свързана с това как ще дигитализираме вече съществуващи продукти. Тук влизат основни продукти като кредитирането на индивидуални клиенти, също така кредитиране на бизнес клиенти, особено малкия и средния бизнес. Онбордингът също е друг наш приоритет. Ако иска един бизнес клиент да стане клиент на банката, трябва да отиде в клон и да попълни много декларации. Освен това се правят много проверки в различни регистри, за да може той да получи бизнес сметка и да е титуляр като бизнес клиент в банката. Това нещо отнема доста време. С новия процес всичко това ще става за минути. Тези проверки, които се правят в момента с различни справки, ще се извършват автоматично. Ние изграждаме продукт, с който клиентът има съвсем плавно изживяване. Той попълва малко данни за себе си, за да може да го идентифицираме и минава като лице през видео идентификация, след което всички проверки, които се извършват в различни регистри, се правят дигитално. Клиентът получава работещ бизнес акаунт, без да попълва нищо на практика. Клиентът получава документите си в електронен вариант, подписва ги пак електронно и с това целият процес завършва. Плюсът е най-вече в пестенето на време и по-малко на брой документи. Искаме клиентът да се фокусира върху бизнеса си, а не върху това, какво й е необходимо на банката.

Коя е най-голямата цел пред Банка ДСК за 2022 година?

В банката има промяна относно начина, по който работим, и продуктите, които се създават. Тя е насочена към това да се фокусираме към желанията на клиентите и това, което те искат. Това е една голяма цел за банката и до голяма степен се отнася и за Дигиталната фабрика. Друга цел е, чрез дигитализацията, която правим, да достигнем поне до половината от двата милиона клиенти на банката и да усетят реална промяна в продуктите, които използват още до края на тази година. Постепенно през годините това ще продължава да се развива.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Кола се обърна на булевард в София

Кола се обърна на булевард в София

България Преди 8 минути

Към момента няма данни за пострадали

Руски бомбардировач се разби край Ставропол

Руски бомбардировач се разби край Ставропол

Свят Преди 17 минути

Четиримата пилоти са катапултирали, трима от тях са били спасени, другият се издирва

Снимката е илюстративна

Какво да направите, ако колегата ви дразни, съвет от експерт

Любопитно Преди 1 час

Как да се справим с досадните колеги четете в следващите редове

Чудноватият живот на създателя на Том Сойер и Хъкълбери Фин – Марк Твен

Чудноватият живот на създателя на Том Сойер и Хъкълбери Фин – Марк Твен

Любопитно Преди 1 час

Наследството на Марк Твен е не само в американския литературен канон, но и в неговото трайно влияние върху идеалите за свобода

Ирански медии: Край град Исфахан е стреляла ПВО, но няма данни за чуждестранна атака

Ирански медии: Край град Исфахан е стреляла ПВО, но няма данни за чуждестранна атака

Свят Преди 2 часа

Никое иранско официално лице все още не е признало пряко възможното нападение

Nvidia конкурира Optimus на Tesla със свой хуманоиден робот

Nvidia конкурира Optimus на Tesla със свой хуманоиден робот

Технологии Преди 2 часа

Разчита на изкуствения интелект, за да имитира човешко поведение

Почитаме паметта на виден светец, кой е той

Почитаме паметта на виден светец, кой е той

Любопитно Преди 2 часа

Неговият пример бил последван от десетки други монаси от лаврата в трудните времена на арабските нашествия в Светите земи

<p>&quot;Победата на Русия ще доведе до Трета световна война&quot;</p>

Премиерът на Украйна: Победата на Русия ще доведе до Трета световна война

Свят Преди 2 часа

Коментарите на министър-председателя повтарят тези на Зеленски, който отдавна настоява САЩ и Европа да предоставят по-голяма подкрепа на Украйна

Парламентът гласува увеличения на заплатите в армията

Парламентът гласува увеличения на заплатите в армията

България Преди 3 часа

Според текстовете възнагражденията на военнослужещите ще се повишат средно с 30%

а

Може ли да настъпи нова гражданска война в САЩ

Свят Преди 3 часа

Възможна ли е гражданска война в САЩ четете в следващите редове

Обвиниха в тероризъм 16-годишния, намушкал епископ в Сидни

Обвиниха в тероризъм 16-годишния, намушкал епископ в Сидни

Свят Преди 3 часа

Междувременно продължава разследването на бунта, избухнал след нападението

Meta AI вече е факт и ще помага за всичко

Meta AI вече е факт и ще помага за всичко

Технологии Преди 3 часа

Новият асистент ще "прескача" между приложенията

Облаци и дъжд в петък, става още по-студено

Облаци и дъжд в петък, става още по-студено

България Преди 3 часа

Максималните температури ще бъдат между 13° и 18°