Wey с амбицията да стане китайският аналог на Lexus
Wey-S   
Източник: Vesti.bg
2

П реди три години концернът Great Wall, чийто модели до неотдавна се сглобяваха и в България, взе следното решение: марката Great Wall ще прави само пикапи, Haval стана народен луксозен бранд, докато за Wey остана да прави най-луксозните модели.

Амбиции на Wey са такива, че китайците поставят своята марка като конкурент на…. Lexus, Infiniti и Volvo. Но в Европа това ще е много трудно да се случи, защото марката не е позната, което не означава, че й липсват качества.

Тя дебютира за пръв път на салона във Франкфурт през 2017 г., когато показа една концептуална разработка. Сега Way прави втори опит, но този път има и три серийни модела.

За мен тези автомобили бяха едни от най-интересните, затова и седнах във всички, за да се убедя, че в салона не мирише на евтина пластмаса, напротив, на пипане и възприятие салоните на автомобилите са изключително добре изпълнени.

А за външния дизайн може да се кажат само добри думи. Още повече, че за дизайна е отговорен Пиер Леклер, под чието ръководство са направени предишните издания на BMW X5 и X6, а от 2010 до 2013 г. белгиецът бе шеф на дизайна на BMW M. След това той се пренесе в Китай, но избяга бързо към Kia, а след това и Citroen. Но дизайнът на моделите на Wey е негово творение.

Wey VV7
Wey VV7 Източник: Vesti.bg

Истината е, че моделите на Wey не се различават съществено един от друг, макар флагманът GT Pro да изпъква спрямо другите модели с много по-спортното си излъчване отзад. Същият разчита на хибридно задвижване, като на задната ос е монтиран електромотор с мощност 116 к.с., благодарение на което ускорява до 100 км/ч за 6,5 секунди.

Wey GT Pro
Wey GT Pro Източник: Vesti.bg

Иначе бензиновият мотор е с обем 2,0-литра и мощност от 227 и 234 к.с., работещ съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия. Моделите може да бъдат оборудвани с Launch control и камера за обратно виждане (монтирана в горната част на вратата на багажника), която предава образ в огледалото за обратно виждане. А най-богатите версии на оборудване предлагат дори лазерни фарове.

Макар да се определят като луксозни, трите модела са много далеч ценово от това разбиране в Европа. За VV7 и купето VV7 GT в Китай искат около $25 000, докато хибридният GT Pro струва $42 000.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Еколози посочиха с пръст „най-мръсните” производители

Класираха най-печелившите автомобили през 2019 г.

Китайски супер хибрид е по-бърз от Bugatti Chiron

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
3 рецепти с по 5 продукта 🍲
Ексклузивно

3 рецепти с по 5 продукта 🍲

Преди 5 часа
<p>Тео Ушев пак ще се бори за &bdquo;Оскар&rdquo;</p>
Ексклузивно

Тео Ушев пак ще се бори за „Оскар”

Преди 17 часа
<p>Звезди за&nbsp;<strong>нестандартни&nbsp;места</strong>, на които&nbsp;са правили <strong>секс</strong></p>
Ексклузивно

Звезди за нестандартни места, на...

Преди 1 ден
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини