Класираха най-печелившите автомобили през 2019 г.
Porsche 911 GT3 RS Weissach Package (2019)   
Източник: Porsche
0

Н ай-печелившият автомобил през изминалата година не е Tesla. Не е и някой ненормален супер автомобил. Това е новото Porsche 911. Осмото поколение на 991 (кодово обозначение 992) е най-печелившият автомобил спрямо всеки друг, лансиран през последната година. На 911 се падат почти 30% от приходите на компанията, макар че той съставлява едва 11% от общите продажби, сочи доклад на Bloomberg Intelligence.

Този процент бие следващите го Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz GLE и BMW X5.

Така например F8 Tributo носи 17% от общите приходи на Ferrari. През 2020 г. Aston Martin очаква да продаде 4500 бройки от DBX, които ще се равняват на 21% от общите приходи. На SUV фронта GLE и GLS заедно ще донесат на Mercedes-Benz около 24% от общите приходи през 2020 г., макар на двата модела да се падат 9% от общия обем продажби. При BMW само Х5 се очаква да донесе 16% от приходите при общо 7% обем на продажбите.

А сметката при 911 е много проста. Ако бъдат продадени 10 000 бройки Turbo, към които се добавят продажбите на GT3 и Turbo S, то само Turbo вариантите на 911 ще донесат годишно половин милиард долара печалба за Porsche!

През 2018 г. световните продажби на Porsche нараснаха с 3% до 256 255 бройки, докато ръстът при 911 бе 10% - 35 573 автомобила, макар моделът да бе в последната си година преди дебюта на новото поколение 992. Световните продажби на 911 през 2018 г. надвишиха продажбите на Bentley, Ferrari, Aston Martin и Lamborghini взети заедно.

А печалбата на 911 тепърва ще се увеличава. Това е така, защото се очаква лансирането на Turbo (с истинско турбо, а не както при Taycan), като 911 (992) Turbo вероятно ще прави по над 50% печалба на продаден модел.

В същото време докладът на Bloomberg предвижда, че Taycan ще излезе на печалба през 2023 г. Към момента компанията обяви, че очаква да направи 20 000 – 30 000 от четиривратия седан, но за него тя инвестира $6,6 млрд., включително нов завод близо до централата в Щутгарт.

А 2023 г. се посочва, защото към този момент цените на литиево-йонните батерии ще спадат съществено на фона на сегашните, но и не само.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Audi замени фаровете с дронове

Китайски супер хибрид е по-бърз от Bugatti Chiron

Това е електрическата бъдеща алтернатива на Mercedes S-Class

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Протестите в Иран
Ексклузивно

Протести в Иран, има загинали

Преди 8 часа
Мануела
Фото кредит: Владислава Атанасова
Ексклузивно

 „Как така си инвалид, пък не си в...

Преди 16 часа
София
Ексклузивно

Чист ли е въздухът, който дишаме

Преди 19 часа
АМ "Тракия"
Ексклузивно

Промени в движението по АМ „Тракия”

Преди 20 часа
Мечта става реалност след 32 години
Ексклузивно

Мечта става реалност след 32 години

Преди 21 часа
<p>Днес <strong>имен ден</strong> имат&hellip;</p>
Ексклузивно

Днес имен ден имат…

Преди 21 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини