В дебрите на славното минало на BMW
Италианската афера на BMW са тези два униката.   
Източник: Vesti.bg
0

Н ай-дългия в момента мост в Мюнхен е над ул. „Лерхенауер”, свързващ два от архитектурните символа на Мюнхен – инженерния шедьовър BMW Welt и „цилиндрите” на BMW. Дори човек да е фен на заклетия враг с трилъча звезда на предния си капак, атмосферата на това място е наистина магическа. Една улица разделя централата на BMW с основния завод на компанията, а пред „цилиндрите” се намира чашата на BMW Museum. Срещу тях е стъкленият шедьовър BMW Welt. Мостът свързва минало, настояще и бъдеще. С настоящето съм запознат в най-малките детайли, тъй като почти няма баварски модел, който да не съм карал.

Съкровищата на BMW Museum и BMW Classic

Затова вниманието ми е насочено към музея във формата на сребърна купа, чийто покрив представлява емблемата на BMW с 40 м диаметър. Срещу входа има магазин, в който колекционерите може да открият умалени модели на голяма част от експонати в музея, както и богата литература за марките и автомобилизма. Спираловидна естакада ме води към специалната експозиция на част от най-славните роудстъри в историята на BMW.

Източник: Vesti.bg

Преди залата с роудстърите са разположени са разположени тези два униката, плод на италианската афера на баварците, а именно BMW 2800 GTS Coupe Frua и BMW Garmisch. Зеленият GTS е произведен през 1969 г., а дизайнер е Пиетро Фруа. Задвижването е поверено на 6-цилиндров двигател с работен обем 2788 куб. см и мощност 170 к.с. Далеч по-любопитен е дизайнът и историята на Garmisch. Както може да се убедите от снимката, големите „бъбреци” не са чужди на BMW, тъй като тук, в това купе от 1970 г. те приличат на зъбите на бобър на фона на тази ниска предница. Моделът е дело на Марсело Гандини от 1970 г., но този уникат изчезва мистериозно. Затова Ейдриан ван Хойдонк се заема със задачата да го направи отново, като ползва само скици и рисунки на автора му. Така че тук виждате реплика на оригинала.

Източник: Vesti.bg

След тези два униката бе подредена експозиция от шест модела, един от които е BMW 315/1. Животът на този модел е много кратък – от 1934 до 1936 г., като за периода са произведени едва 242 бройки, което прави роудстъра изключителна рядкост и голяма притегателна сила за колекционерите.

Източник: Vesti.bg

Жълтият BMW 507 заема специално място в историята на компанията, тъй като това е моделът, който за малко да погуби цялата компания. Днес струва милиони. Мнозина определят 507 като най-красивият модел на BMW въобще. Повечето модели са с мек гюрук, но 11 бройки разчитат на твърд покрив, който е особено атрактивен за колекционерите, естествено. Плановете на Макс Хофман да се произвеждат по 5500 бройки годишно, които да се продават на цена около $5000 на американски клиенти, така и не се изпълняват. Причината е, че производствените разходи за модела са двойно по-високи, което го прави непродаваем за времето си (1956 – 1960), затова са направени само 252 бройки. Доста повече са произведените бройки от двата Бонд автомобила зад него

Източник: Vesti.bg

BMW 328 Roadster е най-бързият модел на баварците от преди Втората Световна война. Той произхожда от вече споменатия 315/1 и 319/1. Вратите, предният и задният капаци са направени от алуминий, което спомага за теглото му от 830 кг. Задвижването е поверено на 2,0-литров редови „шестак”, генериращ 80 к.с. Моделът дебютира на 13 юни 1936 г. на „Нюрбургринг”, където на следващия ден Ернст Хене се пуска в надпреварата International Eifel Race. Той постига феноменалната за времето си средна скорост от 101,5 км/ч, оставяйки преследващите си далеч назад. От модела са произведени 464 бройки.

Има фенове на BMW, които биха съзерцавали тези автомобили с часове.
Има фенове на BMW, които биха съзерцавали тези автомобили с часове. Източник: Vesti.bg

Оттам насетне продължавам с историята на BMW и постоянната експозиция със 110 експоната. Посещавал съм и друг път музея, затова съм наясно какво да очаквам. Минавам през “Дома на предприятието”, както наричат залата с “първите стъпки на BMW”, след което и през “Дома на моторите”. В експозицията може да се разгледат още “Дома на техниката” и “Дома на спорта”, където, като запален фен на Ф1, спирам за по-дълго пред двата болида от по-близкото и по-далечно минало.

BMW Isetta
BMW Isetta Източник: Vesti.bg

В BMW Museum има още галерии, които не мога да опиша подробно, защото трябва да се видят. Само ще спомена, че под най-голямата емблема на BMW в света се крият още BMW Isetta, BMW 2002, десетки състезателни мотори и автомобили, както и всичко останало, свързано с едновековната история на Bayerische Motoren Werke.

Източник: Vesti.bg

На края на обиколката виждам и това BMW 700 (1964 г.), което, за разлика от красивия 507, който за малко да банкрутира BMW, е доста по-невзрачно, но това е автомобилът, който спасява баварците от финансов колапс.

Миризмата на масло в тази зала е нещо, което само подхранва емоциите си от срещата с толкова легендарни баварци.
Миризмата на масло в тази зала е нещо, което само подхранва емоциите си от срещата с толкова легендарни баварци. Източник: Vesti.bg

Но този студен ноемврийски ден бе далеч от края си. Още повече, че само на около 3 км от музея се намира ул. „Моозахер 66”, където се помещава BMW Classic. Върху площ от 13 000 кв. м се съхраняват историческите съкровища на BMW Group, които се равняват на над 1400 автомобила! Тук се извършва и реставрация на класически частни автомобили, някои от които се съхраняват в халетата, затова получаваме предупреждение кои модели да не снимаме.

Източник: Vesti.bg

Историята на BMW не може да се разкаже, затова ще ви разведа с малко снимки и през основното хале на BMW Classic. Ако искате повече, адресът го имате. А тази специфична миризма на масло е като опиат за всеки автомобилен фен.

Източник: Vesti.bg
Източник: Vesti.bg
Източник: Vesti.bg

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

BMW представи най-новото си творение на фона на български паметник

Скритата война на автомобилния фронт

Шефът на Audi: изкопаемите горива са виновни за замърсяването

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>COVID-19: Защо и напълно ваксинирани се заразяват&nbsp;</p>

COVID-19: Защо и напълно ваксинирани се заразяват или боледуват тежко

Теми в развитие Преди 7 часа

Изследване на американския Национален здравен институт търси отговор на тези въпроси

"Булгаргаз"

Булгаргаз: Ако гръцката газова връзка не заработи в срок, рискуваме санкции

България Преди 7 часа

Това трябва да стане най-късно на 1 юли 2022 г., казват от дружеството

Храните за добро здраве и психика

Храните за добро здраве и психика

Любопитно Преди 8 часа

Всички знаем колко е важно да подбираме правилно храната, която приемаме

Земетресение в Гърция, усетено и в България

Земетресение в Гърция, усетено и в България

Свят Преди 9 часа

Епицентърът му е бил на 316 км от София

Кейт Мидълтън

Една херцогиня на 40 г.: Какво не знаете за Кейт Мидълтън

Любопитно Преди 9 часа

Вижте интересни факти за съпругата на принц Уилям, които може би не знаете

6 начина да изгорите калории извън фитнеса

6 начина да изгорите калории извън фитнеса

Любопитно Преди 11 часа

Вижте шест "мързеливи" начина да горите калории извън фитнеса

Кирил Петков

Кирил Петков: Пакет от 1,5 млрд. лв. в помощ на бизнеса и ЕРП заради енергийната криза

България Преди 11 часа

Според него мантрата, че като падне мораториумът, цените ще скочат до небето - е пропаганда

Джокович

Новак Джокович с първи думи след решението за депортация

Свят Преди 13 часа

"Разочарован съм от решението на съда", заяви Джокович

Протести срещу COVID ограниченията в редица градове в Европа

Протести срещу COVID ограниченията в редица градове в Европа

Теми в развитие Преди 13 часа

Протести имаше в градове във Франция, Нидерландия, Италия, Австрия и Германия

Изгубените динозаври на Аляска: Пахиринозавърът

Изгубените динозаври на Аляска: Пахиринозавърът

Любопитно Преди 14 часа

Смели палеонтолози поемат на приключение в ледения пущинак

Икономист с прогноза за цените на тока след мораториума

Икономист с прогноза за цените на тока след мораториума

България Преди 15 часа

Инфлацията ще бъде по-голям проблем от пандемията, прогнозира Стоян Панчев

Новак Джокович

Новак Джокович загуби делото и беше депортиран от Австралия

Свят Преди 16 часа

Сърбинът е излетял в посока Дубай

10 невероятни факта за човешкия мозък, които може би не знаете

10 невероятни факта за човешкия мозък, които може би не знаете

Любопитно Преди 17 часа

Това е най-сложният орган от човешкото тяло

Mercedes-Benz Vision EQXX

Mercedes-Benz ще предлага соларни покрива за електромобилите си от 2024 г.

Технологии Преди 17 часа

Целта на експерименталните автомобили от серията Vision е да предложат нови технологични решения, които да се вградят в серийно производство. Ето и първият пример за това.

коронавирус

COVID-19: 4389 нови случая, изследвани са 27 171 проби

Теми в развитие Преди 19 часа

В процентно отношение броят на положителните случаи спрямо броя на направените тестове е 16,2%

Земетресение край Перник стресна жителите на града и областта

Земетресение край Перник стресна жителите на града и областта

България Преди 19 часа

Според Европейско-средиземноморския сеизмологичен център земетресението е с магнитуд 3.2 по скалата на Рихтер