0

И ма ли нещо, което да се опре на Toyota? Явно не, тъй като вече е факт подписаното споразумение между компанията и Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) за началото на проучване и развитие на нов луноход. Извънземното превозно средство ще е херметизирано, за да могат астронавтите да се возят в него без скафандри. Макар към днешна дата тези рендъри да изглеждат като корица на комиксова поредица, целта на Toyota е да направи това реалност.

Илюстрациите показват сериозни размери, което ще е огромна трудност за осъществяване, тъй като извеждането на тежки товари в орбита изисква огромна тяга. Затова една от основните насоки в работата ще е максимално олекотяване на апарата.

Toyota смята, че постиженията й в областта на технологията с горивни клетки ще й позволи да гарантира пробег на лунохода от над 10 000 км. Ако това стане, то той ще може да направи екваториална обиколка на Луната, която, ако се чудите, е точно 10 916 километра.

Хироши Ямакава, президентът на JAXA, коментира: „Управлявани от хора луноходи с херметизирана кабина са елемент, който ще играе важна роля в обстойното проучване и използване на лунната повърхност. Затова искаме да концентрираме технологичните способности на страната ни и да проведем технологични проучвания. Чрез нашите съвместни проекти искаме да вкараме отличните технологични умение на Toyota в употреба.”

Предложеният луноход ще е с размерите на двойка малки автобуси, дължината му ще е 6 метра. Обемът на интериора ще е 13 куб. м, достатъчни да поберат двама космонавти (четирима при спешни случаи).

Това не е първият случай, в който автомобилната промишленост поглежда към Луната. Оригиналният луноход, разработен през 60-те години на миналия век, разчита на колела, разработени от Goodyear.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

SEAT el-Born: електрическото бъдеще на испанската марка

Mazda направи пробив в роторната технология

Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@